Hlavní obsah

Nejlevnější auta v Česku podle jednotlivých segmentů

Foto: Opel

Nejlevnější auta v Česku? Pozor, ne každému segmentu vládne Dacia

4. 10. 2021

Velký přehled nejlevnější osobních automobilů v Česku je tu! Sestavili jsme pro vás přehlídku cenově nejdostupnějších vozidel, rozdělených podle jednotlivých segmentů, díky čemuž jasně uvidíte, za jakou nejnižší částku se dá pořídit například městská nákupní taška, malé SUV, střední kompakt nebo velké MPV.

Článek

O cenové dostupnosti automobilů se nyní vedou hodně žhavé diskuze, mnohdy vrcholící tematikou alternativních pohonů a jejich smysluplnosti. To však nechme teď stranou a pojďme se podívat, kolik vlastně stojí jednotlivá osobní vozidla, přehledně seřazená do jednotlivých segmentů.

Foto: Jan Majurník

Jednomu segmentu dokonce vládne BMW řady 2 Active Tourer, protože je nejlevnější

Jako výchozí zdroj informací/dělení jsme použili statistiky Svazu dovozců automobilů (SDA) a ceníky jednotlivých automobilek, které byly dostupné na jejich webech v den tvorby článku. Nezapočítávali jsme však slevy podmíněné financováním nebo limitované (nestandardní) edice.

Mini

Citroën C1239 900 Kč
Hyundai i10239 990 Kč
Mitsubishi Space Star245 850 Kč
Fiat Panda259 900 Kč
Kia Picanto269 980 Kč

Třídě nejmenších nákupních tašek vládne končící Citroën C1, který výrobce nabízí za necelých 240 tisíc Kč, nicméně takřka totožně na tom je i svěží Hyundai i10, který stojí o zanedbatelných 90 korun víc. Do pomyslného limitu pod čtvrt milionu se probojovalo ještě Mitsubishi Space Star, zatímco dražší vozy Toyota Aygo (277 900 Kč), Fiat 500 (289 900 Kč) nebo Suzuki Ignis či Volkswagen up! (přes 300 tisíc korun) už nedosáhly ani na první pětku.

Foto: Citroën

Citroën C1 je levná nákupní taška s cenou od necelých 240 tisíc

Malé

Dacia Sandero239 900 Kč
Hyundai i20279 990 Kč
Citroën C3294 900 Kč
Nissan Micra309 900 Kč
Kia Rio314 980 Kč

Pojem malé a levné už bude za chvíli minulostí, čemuž odpovídají i ceny zobrazené výše. Nejlevnější vůz béčkového segmentu je (nečekaně) Dacia Sandero, stíhaná jihokorejskou i20 a francouzským Citroënem C3. Tradiční etalony této třídy typu Suzuki Swift 318 900 Kč, Opel Corsa (319 990 Kč), Ford Fiesta (324 900 Kč) či Škoda Fabia (329 900 Kč) už citelně podražily, a tak se do první pětky nemohly dostat.

Foto: Dacia

Dacia Sandero je pořád cenově dostupná, v základu vyjde na skoro 240 tisíc korun

Nižší střední

Dacia Logan304 900 Kč
Fiat Tipo Sedan335 900 Kč
Hyundai i30 Hatchback349 990 Kč
Kia Ceed374 980 Kč
Škoda Scala412 900 Kč

Segmentu nižší střední třídy (C) znovu kraluje rumunská Dacia s Loganem, na nějž se sápe další sedan – Fiat Tipo. Následující dvě příčky patří Korejcům, zatímco pětici nejlacinějších kompaktů uzavírá škodovácká Scala. Jen těsně se do seznamu nevešel hatchback Opel Astra, protože vyjde na 419 990 Kč. Ostatní automobily pak mají cenovku ještě vyšší, kolikrát o desetitisíce, a to se nebavíme o prémiových značkách, ale například o novém Peugeotu 308 za 465 000 Kč.

Foto: Martin Jánský

Dacia Logan už stojí více než 300 tisíc, nicméně v segmentu C levnější vůz nenajdete

Střední

Škoda Octavia494 900 Kč
Opel Insignia Grand Sport649 990 Kč
Mercedes-Benz CLA735 680 Kč
Volkswagen Passat799 900 Kč
Mazda 6816 900 Kč

Střední třídě kraluje nejen prodejními čísly, ale také cenou Škoda Octavia, kterou do tohoto segmentu zařadil Svaz dovozců automobilů. Takže pokud se vám zde mladoboleslavský bestseller nepozdává, jednoduše jej nahraďte druhou Insignií. Mezi další, avšak dražší zástupce střední třídy patří ještě BMW řady 3 (834 600 Kč), Audi A4 (936 900 Kč), Peugeot 508 (960 000 Kč) nebo Renault Talisman Grandtour (965 000 Kč).

Foto: Tomáš Kopečný

Škoda Octavia střední třídě kraluje nejen prodejními čísly, ale také cenou

Vyšší střední

Škoda Superb740 900 Kč
Toyota Camry960 000 Kč
Mercedes-Benz třídy E1 294 700 Kč
Volvo S 901 309 900 Kč
DS 91 325 000 Kč

Vyšší střední třídu opět vede Škodovka, a to s modelem Superb. Druhé místo patří překvapivě hybridní Toyotě, zatímco ve finanční kategorii nad milion korun už stojí Mercedes, Volvo i DS se svojí novou devítkou. Další pozice patří BMW řady 5 (1 363 700 Kč) a honosnému Lexusu ES (1 366 000 Kč), který ovšem nyní nabízí limitovanou akční (a tedy nestandardní) edici za 1 249 000 Kč.

Foto: Michal Jirák

Další prvenství pro Škodu zajišťuje v segmentu vyšší střední třídy model Superb

Luxusní

BMW řady 72 394 600 Kč
Mercedes-Benz třídy S2 536 160 Kč
Audi A82 620 900 Kč
Maserati Quattroporte2 744 334 Kč
Lexus LS2 900 000 Kč

Jelikož v segmentu luxusních limuzín máme jen šest uchazečů, je to poměrně snadné. Černého Petra si vytáhl akorát elektrický Mercedes-Benz EQS, protože jeho základní cena dosahuje takřka 3,1 milionu korun. U Maserati byla cena uvedena v eurech a bez DPH (89 042 eur), proto jsme částku vynásobili aktuálním kurzem (25,47) a přidali 21% daň.

Foto: BMW

BMW řady 7 je nejlevnější luxusní limuzínou na českém trhu

Sportovní

SDA má ve statistkách kategorii Sportovní, ovšem v ní najdeme mimo BMW, Ferrari, Porsche, Mercedesu a Lexusu také Volkswagen T-Roc, MINI Cabrio nebo Škodu Fabia. Jelikož jde o poměrně chaotickou a nepříliš srozumitelnou kategorii, zmíníme jen Mazdu MX-5 za 745 900 Kč, o které lze s klidným svědomím prohlásit, že je to cenově dostupný sporťák.

Foto: Jakub Deml

Sháníte levný sporťák? Jednou z voleb může být Mazda MX-5

SUV-B

Opel Crossland X335 990 Kč
Hyundai Bayon349 990 Kč
Kia Stonic359 980 Kč
Citroën C3 Aircross369 900 Kč
SsangYong Tivoli379 900 Kč

Formálním lídrem béčkových SUV je dožívající Crossland X, který se stále nabízí souběžně s novou generací (od 359 990 Kč). Svěžím, ale cenově zajímavým modelem je pak Hyundai Bayon, následovaný modernizovanou Kiou Stonic a C3 od Citroënu. Pátý je SsangYong Tivoli, zatímco ostatní konkurenti se prodávají o něco dráž: Nissan Juke (404 900 Kč), Renault Captur (410 000 Kč), Fiat 500X (413 900 Kč), Toyota Yaris Cross (435 000 Kč), Peugeot 2008 (435 000 Kč), Seat Arona (455 900 Kč), Ford Puma (461 900 Kč), Jeep Renegade (465 900 Kč).

Foto: Opel

Opel Crossland X dožívá, a proto si drží relativně dostupnou základní cenovku

SUV-C

Dacia Duster279 990 Kč
Citroën C4379 900 Kč
Škoda Kamiq422 900 Kč
SsangYong Tivoli Grand429 900 Kč
Mitsubishi ASX449 000 Kč

V segmentu SUV-C vede Dacia Duster před faceliftem, nicméně pokud bychom se bavili o modernizované variantě za 284 900 Kč, stejně si udrží status nejlevnějšího vozu této třídy. Další cenové výsledky jsou následující: Kia XCeed (454 980 Kč), Nissan Qashqai (499 900 Kč), Opel Grandland X (509 990 Kč), Hyundai Tucson (529 990 Kč), Renault Kadjar (535 000 Kč), Jeep Compass (559 900 Kč).

Foto: Jakub Deml

Základní Dacii Duster před faceliftem a po faceliftu dělí rozdíl 4 910 Kč, což opravdu není mnoho

SUV-D

Opět jde o velmi malý segment, kde většina vozů stojí přes milion korun, tedy až na jednoho zástupce z Jižní Koreje, jímž je SsangYong Rexton za 899 900 Kč. Mezi další SUV-D modely patří Land Rover Discovery, Volvo XC90, Toyota Highlander či Land Cruiser nebo Volkswagen Touareg.

Foto: SsangYong

SsangYong Rexton platí za velké déčkové SUV

SUV-E

Znovu se bavíme o malém segmentu plném velkých a drahých SUV, kde nejlevněji vychází Lexus RX (1 599 000 Kč) a BMW X5 (1 679 600 Kč). Ceny za základní SUV-E Audi , Porsche, Mercedes a Range Rover jsou poté ještě vyšší.

Foto: Jakub Deml

Cesta k nejlevnějšímu velkému a luxusnímu SUV vede skrze Lexus RX

MPV-B

Fiat 500L338 900 Kč
Dacia Lodgy381 900 Kč
Citroën Berlingo414 900 Kč
Opel Combo Life419 900 Kč
Peugeot Rifter445 000 Kč

Vymírající kategorii MPV nevede překvapivě Dacia, nýbrž rodinný Fiat 500 L. Mimo první pětice si čestnou zmínku zaslouží ještě Volkswagen Caddy (519 000 Kč) a do důchodu mířící Citroën C4 SpaceTourer (519 900 Kč).

Foto: Fiat

Fiat 500 L vede mezi rodinnými prcky

MPV-C

MPV-C má dle SDA tři reprezentanty, a to BMW řady 2 Active Tourer (626 600 Kč) a dva renaulty – Espace a Scénic, které francouzská automobilka v Česku už k objednání nenabízí.

Foto: Jan Majurník

BMW řady 2 Active Tourer kraluje segmentu MPV-C. No aby ne, když je tam jediné aktivní

MPV-E

Peugeot Expert Combi620 000 Kč
Mercedes-Benz Vito695 145 Kč
Ford S-MAX709 900 Kč
Toyota Proace Verso755 040 Kč
Ford Galaxy809 900 Kč

Nepříliš jednoznačný segment MPV-E pod sebou schraňuje jak velké obýváky na útěku, tak rodinné minivany schválené v kategorii M1 (osobní). Vyhrává tedy předělaný pracant Peugeot Expert Combi/Citroën Jumper Kombi – oba prodávané za stejnou cenu. Těm vozům, které se do tabulky nedostaly, dáváme prostor zde: Volkswagen Transporter 6.1 (821 590 Kč), Volkswagen Sharan (933 900 Kč), Citroën SpaceTourer (974 050 Kč), Seat Alhambra (979 900 Kč).

Foto: Peugeot

Peugeot Expert Combi je sice předělaná dodávka, nicméně stojí 620 tisíc

Tak to byl velký přehled cen osobních aut nabízených na českém trhu, který ukazuje, jak na tom naše malé země je. Běžně vás vybízíme i k nějaké diskuzi v komentářích pod článkem, a proto dnešek nebude výjimkou. Schválně nám napište, zdali jsou podle vás tuzemské ceny osobních automobilů adekvátní, nebo by naopak měly být vyšší, případně nižší? Tedy co myslíte?

Reklama

Sdílejte článek