Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Testy: Volkswagen T-Roc 1,5 TSI kabriolet – Funguje parádně!

Foto: Volkswagen
16. 9. 2020

SUV v kabriu? Určitě se teď chytáte za hlavu, jakou blbost si automobilky zase vymyslely. Jenže ve skutečnosti to může být jedna z posledních šancí, jak udržet auta se stahovací střechou při životě. A stojí to za to – jízda s nebem nad hlavou je totiž skvělý zážitek!

Článek

Jakmile jednou zakusíte jízdu se staženou střechou, nejspíš jí zcela propadnete. Místo abyste byli uzavření jako rybičky v plechovce, máte kolem sebe otevřený prostor, nebe nad hlavou a úžasný výhled všemi směry. Čerstvý vzduch vám čechrá vlasy, paprsky slunce vás hladí na kůži, v nose vás šimrá vůně polí, luk a lesů... Všemu jste blíž a z jízdy se stává zážitek pro všechny smysly. Je to vážně opojné. Byla by škoda, kdybychom o to nadobro přišli...

Foto: Volkswagen

Jízda nahoře bez je přímo opojná. A upřímně je celkem jedno, v čem právě sedíte

Což se skutečně může stát, protože prodeje kabrioletů posledních pár let padají volným pádem. Dříve měla nějaké to auto se stahovací střechou v repertoáru prakticky každá automobilka – Renault Megane, Peugeot 206 CC a 307 CC, Ford Focus CC nebo Opel Astra a později Cascada, dokonce i mrňavý Colt nebo Micra se dělaly ve verzi kabrio! Volkswagen měl svého času v nabídce hned tři – Golf, Beetle a Eos. Jenže lidé je postupně kupovali méně a méně. Snad se přestali životem bavit a místo toho začali řešit ty nudné, praktické věci. Proto si tolik oblíbili SUV a kupují je jako na běžícím páse. Tak vznikl plán na záchranu otevřených aut v podobě SUV v kabrioletu.

VW T-Roc kabrio není prvním pokusem o vytvoření tohoto nového segmentu (předcházel mu zámořský Nissan Murano a prémiový Range Rover Evoque, ani jeden z nich však neuspěl), ale je dosud rozhodně tím nejpovedenějším. Nevypadá totiž tak nepatřičně jako jeho předchůdci, vlastně dost připomíná Golf (hranatými tvary napodobuje třetí a čtvrtou generaci), jen trochu větší a o chlup vyšší.

Foto: Volkswagen

T-Roc je dost kompaktní auto, takže nepůsobí tak nepatřičně jako předchozí SUV kabriolety. Vlastně hodně připomíná Golfa

Za volantem se také cítíte prakticky jako v Golfu, crossover T-Roc k němu má totiž technicky hodně blízko (tedy k sedmé generaci) – stejná platforma, stejný motor a stejné převodovky (k dispozici je pouze známý benzinový čtyřválec 1,5 TSI kombinovaný s 6stupňovým manuálem, nebo 7stupňovým DSG), stejné digitální prvky, stejné jízdní asistenty… Díky této příbuznosti se T-Roc řídí podobně jako Golf – intuitivně a přirozeně, jezdí příjemně a pohodlně, máte z něj pocit kompaktnosti a přiměřené obratnosti.

Hlavní ale je, jak přesvědčivě funguje se střechou dole. Vzdušnost, pocit svobody a úžasná uvolněnost, všechno je tu správně. Ve dvoumístném obsazení s nasazeným větrným deflektorem je kabina tichým a klidným místem, sedět vzadu je ale snesitelné jen v nižších rychlostech, považujte je spíš za nouzová (ostatně jako u všech čtyřmístných kabrioletů). Slunné dny si s ním vážně užijete (a s ohledem na vyhřívání sedadel a volantu a výkonné topení vám to nezkazí ani i ty méně slunné dny).

Když pak natáhnete střechu, můžete s ním jezdit i přes zimu. Hlučnost je samozřejmě vyšší než v klasické plechovce, ale není to nic výrazného. Zvlášť když 300wattové audio Beats hraje tak dobře a benzinový motor je tak tichoučký, že ho většinu času prakticky neslyšíte. Automat hladce přehazuje kvalty, podvozek se snadno vyrovnává s nástrahami asfaltu a kilometry pod koly vám ubíhají, že ani nevíte jak.

Musím uznat, že Volkswagen T-Roc v kabriu je vážně skvělý. Asi bych ho měl nesnášet, protože koncept SUV bez střechy je pro automobilového nadšence těžko skousnutelný… jenže já jízdu „nahoře bez“ miluju a mám rád všechna auta, která mi ji dopřejí. Zvlášť v takhle přesvědčivé kvalitě, jako to zvládá T-Roc. Takže dobrá zpráva závěrem: Jízda s větrem ve vlasech stále žije!

Cena VW T-Roc Cabriolet činí 748 900 Kč ve výbavě Style nebo 826 900 Kč za sportovnější R-Line, za automat si připlatíte 60 tisíc korun.

Technické údaje
Motorřadový čtyřválec, turbo, uložený vpředu napříč
Zdvihový objem1 498 cm3
Výkon110 kW (150 k) při 5 000 ot./min.
Točivý moment250 Nm při 1 500 - 3 500 ot./min.
Převodovkaautomatická dvouspojková, 7 stupňů
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 540 kg
Akcelerace 0-100 km/h9,6 s
Maximální rychlost205 km/h
Spotřeba (kombinace)5,5 l/100 km
Objem palivové nádrže50 l
Kola a pneumatiky225/40 R19
Rozměry (délka/šířka/výška)4 268/1 811/1 512 mm
Rozvor2 630 mm
Objem zavazadlového prostoru284 l

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.