Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Rošáda v koncernu: Volkswagen má nového šéfa

Foto: Volkswagen

Ralf Brandstätter je nastávající šéf značky Volkswagen

Koronavirová krize a hlavně obrovské problémy před zahájením prodejů dvou stěžejních modelů - Golfu osmé generace a prvního elektromobilu ID.3 stály křeslo Herberta Diesse, dosavadního šéfa Volkswagenu. Nadále však zůstane šéfem celého koncernu, na místo šéfa značky Volkswagen usedne Ralf Brandstätter.

Článek

O tom, že se v koncernu Volkswagen chystá personální zemětřesení, se spekuluje už nejméně týden. Informaci o tom, že na místo šéfa VW usedne někdo jiný, přinesl jako první německý Auto motor und sport. Část předpovědi se potvrdila, Herbert Diess opustil funkci šéfa značky VW, nadále ale zůstává šéfem celého koncernu Volkswagen. Další předpokládaná rošáda mezi šéfy ostatních značek koncernu se prozatím nekoná.

Původní informace hovořily o tom, že novým šéfem bude Oliver Blum, nynější CEO značky Porsche. Nestalo se tak a VW povede od prvního července Ralf Brandstätter. Mimo jiné to znamená, že s největší pravděpodobností zůstane Oliver Blum u Porsche a Bernhard Maier u Škoda Auto.

Dvaapadesátiletý Ralf Brandstätter, rodák z německého Brunswicku, začal pro koncern Volkswagen pracovat v roce 1993. Působil mimo jiné jako projektový manažer, ale i jako vedoucí nákupu pro španělský Seat. Poslední dva roky byl provozní ředitel VW.

Jeho nové křeslo ale bude hodně horké. Celý automobilový trh se v Evropě zpomalil o 76 procent a prestiž automobilky utrpěla obrovskými problémy při zavádění modelů ID.3 (nefunkční software) a Golf VIII (nefunkční eCall).

Diess, který byl v minulosti kritizovaný za svůj roční plat přes 210 milionů korun, se tak chytře zbavil své problematické funkce, nadále ale bude mít obrovský vliv v koncernu Volkswagen, jenž loni zvýšil prodej na rekordních téměř 11 milionů vozů. Největší automobilka světa, jejíž součástí je i česká Škoda Auto, měla v roce 2019 obrat 19,8 miliardy eur (495 miliard korun) a provozní zisk vzrostl na 1,7 miliardy eur (42 miliard korun).

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.