Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Luxusní obytný automobil s vlastní garáží

Foto: Scania NL

S řidičským průkazem skupiny B si u tohoto drobečka nevystačíte

21. 10. 2020

Scania NL je exkluzivní záležitostí nejen kvůli tomu, že ji pohání šestnáctilitrový motor, ale také proto, že jde o zakázkovou stavbu pro konkrétního zákazníka. Žádná masová výroba, žádné unifikované řešení, ale vše ušito na míru. V tomhle případě je majitelem chlapík, který chce mít na cestách nejen veškerý myslitelný komfort, ale i jeden ze svých osobních automobilů.

Článek

Už jsme vám na stránkách Garáže představili mnoho zajímavých obytných automobilů, od těch nejobyčejnějších, kdy dotyčný použil nábytek z Ikei, přes originálnější řešení v podobě karavanu z leteckého motoru, přes expediční karavany až po přestavěné školní autobusy. Zcela evidentně vás to baví, a protože se z Čechů stává vlivem okolností národ karavanistů, pak by se vám mohl líbit i tento obytný automobil, se kterým se stanete králem každého kempu.

Na jeho řízení si s obyčejným řidičským průkazem rozhodně nevystačíte a budete potřebovat C, protože základem je autobus a maximální hmotnost modelu NL je 28 tun. Kempování někde na louce se tedy taky úplně nedoporučuje. A místa u pláže si raději zamluvte hned dvě, protože Scania je dlouhá 12 metrů a široká 2,5 metru, ale protože má vysouvací boky, zabere o kus víc místa.

Na druhou stranu, až tohle všechno rozložíte a pozvete si návštěvu, budou mít na co koukat. Něco tak luxusního se vidí možná někde v Emirátech v hotelu, ale nečekáte to úplně v obytném autě, byť této velikosti. Leštěné dřevo, klavírový lak, lány kůže, huňaté koberce, LED podsvícení, hvězdná obloha a opravdu velká koupelna. Televize vyjíždí z nábytku a jsou tady hned tři, prvotřídní ozvučení je pak po celém karavanu.

Základem Scanie NL je podvozek automobilu Scania S650 HK vyrobený v Södertälje, celá stavba ale vzniká v Maďarsku. „Postavili jsme jich už dvacet, každá je jiná,“ říká Niklas Lundbäck, šéf a majitel společnosti, která nese jeho iniciály. „Jedno auto mělo střešní terasu, jiné zase plot… Náš nejnovější model je vyroben pro zákazníka, který miluje svoje sportovní automobily a veterány a chce mít vždy alespoň jeden vůz u sebe. Vybírá si místa na dovolenou podle silnic či okruhů, které si chce projet. Proto je vzadu opravdu prostorná garáž, navíc s boxy na potřebné vybavení.“

Srdcem obytného autobusu je šestnáctilitrový osmiválec, který je spřažený s automatickou převodovkou. Na střeše jsou sluneční kolektory, auto má ještě záložní elektrocentrálu a je energeticky soběstačné hned na několik dní. Klimatizace, vyhřívané podlahy, ale i radiátor v koupelně, tady se myslelo opravdu na všechno. Ostatně fotky jsou všeříkající…

A jistě, zajímá vás cena, že? Tak tento konkrétní kus přišel majitele na 7,5 milionu korun. Švédských korun. Takže nějakých dvacet milionů na naše.

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.