Hlavní obsah

Luxusní obytný automobil s vlastní garáží

Foto: Scania NL

S řidičským průkazem skupiny B si u tohoto drobečka nevystačíte

21. 10. 2020

Scania NL je exkluzivní záležitostí nejen kvůli tomu, že ji pohání šestnáctilitrový motor, ale také proto, že jde o zakázkovou stavbu pro konkrétního zákazníka. Žádná masová výroba, žádné unifikované řešení, ale vše ušito na míru. V tomhle případě je majitelem chlapík, který chce mít na cestách nejen veškerý myslitelný komfort, ale i jeden ze svých osobních automobilů.

Článek

Už jsme vám na stránkách Garáže představili mnoho zajímavých obytných automobilů, od těch nejobyčejnějších, kdy dotyčný použil nábytek z Ikei, přes originálnější řešení v podobě karavanu z leteckého motoru, přes expediční karavany až po přestavěné školní autobusy. Zcela evidentně vás to baví, a protože se z Čechů stává vlivem okolností národ karavanistů, pak by se vám mohl líbit i tento obytný automobil, se kterým se stanete králem každého kempu.

Na jeho řízení si s obyčejným řidičským průkazem rozhodně nevystačíte a budete potřebovat C, protože základem je autobus a maximální hmotnost modelu NL je 28 tun. Kempování někde na louce se tedy taky úplně nedoporučuje. A místa u pláže si raději zamluvte hned dvě, protože Scania je dlouhá 12 metrů a široká 2,5 metru, ale protože má vysouvací boky, zabere o kus víc místa.

Na druhou stranu, až tohle všechno rozložíte a pozvete si návštěvu, budou mít na co koukat. Něco tak luxusního se vidí možná někde v Emirátech v hotelu, ale nečekáte to úplně v obytném autě, byť této velikosti. Leštěné dřevo, klavírový lak, lány kůže, huňaté koberce, LED podsvícení, hvězdná obloha a opravdu velká koupelna. Televize vyjíždí z nábytku a jsou tady hned tři, prvotřídní ozvučení je pak po celém karavanu.

Základem Scanie NL je podvozek automobilu Scania S650 HK vyrobený v Södertälje, celá stavba ale vzniká v Maďarsku. „Postavili jsme jich už dvacet, každá je jiná,“ říká Niklas Lundbäck, šéf a majitel společnosti, která nese jeho iniciály. „Jedno auto mělo střešní terasu, jiné zase plot… Náš nejnovější model je vyroben pro zákazníka, který miluje svoje sportovní automobily a veterány a chce mít vždy alespoň jeden vůz u sebe. Vybírá si místa na dovolenou podle silnic či okruhů, které si chce projet. Proto je vzadu opravdu prostorná garáž, navíc s boxy na potřebné vybavení.“

Srdcem obytného autobusu je šestnáctilitrový osmiválec, který je spřažený s automatickou převodovkou. Na střeše jsou sluneční kolektory, auto má ještě záložní elektrocentrálu a je energeticky soběstačné hned na několik dní. Klimatizace, vyhřívané podlahy, ale i radiátor v koupelně, tady se myslelo opravdu na všechno. Ostatně fotky jsou všeříkající…

A jistě, zajímá vás cena, že? Tak tento konkrétní kus přišel majitele na 7,5 milionu korun. Švédských korun. Takže nějakých dvacet milionů na naše.

Reklama

Sdílejte článek