Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Jaká nová auta ještě dnes koupíte bez klimatizace?

Foto: Jakub Deml

Koukáte po novém autě, ale nechcete uvnitř klimatizaci? Pak byste si neměli nechat ujít následující výběr

8. 2. 2021

Život bez klimatizace si dnes mnoho motoristů neumí ani představit. Horké letní dny strávené v autě s otevřenými okny zkrátka nelákají každého. Najdou se však lidé, kterým chladivo nedělá dobře nebo jej prostě nepotřebují, takže nejen pro ně bude určen následující výběr nových vozů bez klimy.

Článek

Více než dvacet let nám v nových autech nejen během horkých letních měsíců dělalo radost chladicí médium R134a, které bylo před pár lety nahrazeno ekologičtějším R-1234yf. Mluvíme samozřejmě o vestavěné klimatizaci (Air Conditioning, AC, A/C), díky níž je cestování o něco příjemnější.

Foto: AUTO MAX CZECH, a.s.

Knoflík se symbolem vločky spouští klimatizaci. Určitá skupina lidí však tento vynález nepotřebuje

Určité sortě lidí však chladivo nedělá dobře (vyvolává jim např. nachlazení, záněty, bolesti) nebo jej zkrátka nepotřebují. Patříte do této skupiny? Poradíme vám, která nová auta hledat a zbytečně neplatit za něco, co neplánujete využívat.

Citroën C3

Svěží nová C3 nabízí skoro 100 individualizací, začíná od 280 000 Kč, v základu najdete tempomat, diodové lampy, rádio, ovšem nikoli mechanicky ovládanou klimatizaci. Ta je až v druhém výbavovém stupni s počáteční cenou 300 000 Kč.

Foto: Jakub Deml

Nová C3 je stylová městská kára, která v základu nemá klimatizaci

Fiat Fiorino Combi

Malý užitkový prcek kategorie N1 (nákladní automobil do 3,5 tuny) s naftovou třináctistovkou a manuálním pětikvaltem vyjde na cirka 360 000 Kč s daní, nicméně za dalších skoro 14 000 Kč si k němu můžete přikoupit klimu s pylovým filtrem, pokud ovšem chcete.

Foto: Fiat

Užitkové Fiorino Combi v základu potěší úsporným dieselem a některé jedince i absencí A/C

Ford Transit Courier

Pokud fandíte malým užitkáčům (N1), mrkněte rovněž na Transit Courier od Fordu. Ve standardu stojí téměř 370 000 Kč, nicméně nabídne litrový 100koňový benzinový tříválec, manuální šestikvalt a objem nákladového prostoru 2,6 metru krychlových. Zájemci o manuální klimu si pak připlatí 18 150 Kč.

Foto: Ford

Ford Transit Courier je od základů stvořen pro práci, komfort ve formě klimy nechává v sekci na přání

Honda Civic

Pětidvéřový Civic stojí v základu bez stovky půl milionu korun a jde o auto nabouchané bezpečnostní, asistenty, litrovým tříválcem o výkonu 126 koní a mechanicky ovládaným šestikvaltem. Klima však chybí, prodává se rovnou v automatickém provedení ve vyšším výbavovém stupni o 40 000 Kč dráž.

Foto: Honda

Hatchback Honda Civic desáté generace se v úplném základu takřka nedá sehnat

Ověřovali jsme tuto skutečnost u velkého pražského dealera Auto Jarov, protože na základní verzi desátého Civicu hatchback takřka není možné natrefit. Tamní prodejce nám informaci potvrdil, a navíc sdělil, že v rámci firmy evidují historicky pouze jediného zájemce o ceníkově nejlevnější variantu.

Lada Niva Legend

Doslova legendární off-road prošel nedávno faceliftem a přejmenováním, nicméně modernizaci navzdory zůstal zachován i nejklasičtější výbavový stupeň, který nabídne mimo osvědčené techniky jen elektricky ovládaná okna. Základní cena se v Česku pohybuje okolo 365 000 Kč, verze s balíčkem Luxe A/C (klima, litá kola, výhřev sedadel, el. zrcátka) pak stojí zhruba o 20 000 Kč navíc.

Foto: Lada

Lada Niva Legend si i po modernizaci zachovala status jednoduchého vozu

Hyundai i20

Svěží fešák z turecké továrny automobilky Hyundai startuje od necelých 280 000 Kč, navíc vybavený atmosférickým motorem o objemu 1,2 litru (84 koní). Budete-li však chtít klimu, musíte vysázet dalších 20 000 Kč navrch a sáhnout po vyšší výbavě nebo předmětnou částku utratit pouze za volitelnou klimatizaci.

Foto: Jakub Deml

My si myslíme, že by jihokorejský konkurent české Fabie měl klimu nabídnout už v základu, nicméně není tomu tak

Opel Corsa

Nová Corsa se rozhodně povedla. Jde o designové pěkné auto pro konvenčně smýšlející řidiče, v základu navíc slušně vybavené. Za cenu necelých 300 000 Kč dostanete litrový 75koňový motor, tempomat, automatické brzdění, audiosystém a další komfortní prvky. Klimu však ne, ta je za příplatek 25 000 Kč, případně v ještě o pár tisícovek dražší specifikaci, nebo naopak v cenově zajímavější akční edici.

Foto: Jakub Deml

Od českého zastoupení víme, že většina lidí sáhne v rámci Corsy po vyšších stupních nebo akčních edicích, které jsou klimatizací vybaveny

Peugeot Partner

Opět jeden užitkový model, tentokrát od Peugeotu a za 380 000 Kč. Zatímco osobní verze nazvaná Rifter klimatizaci ve standardu má, u nákladního (N1) Partneru se základním dieselem o objemu 1,5 litru ji dostanete v rámci 25tisícového příplatku.

Foto: Peugeot

Osobní Rifter je na legraci, sesterský užitkový Partner na práci, a tam jde občas komfort stranou

Renault Clio

Čerstvý vítr do plachet Renaultu přidal model Clio, jenž se v rámci standardu pyšní 65koňovým benzinovým motorem, diodovými světly, tempomatem a cenou od 289 000 Kč. Technologie ochlazující vzduch je ovšem volitelná a stojí 20 000 Kč.

Foto: Jakub Deml

Také u svěžího Renaultu Clio bychom A/C očekávali už ve standardu, ale Francouzi rozhodli jinak

Dacia Sandero

Ačkoli se Dacia Sandero ukázala v takřka revolučním provedení, přesto zůstala na dnešní dobu cenově dostupným automobilem. Výbavou už dokonce nejde o takový holobyt jako kdysi, nicméně pokud nechcete klimatizaci, postačí vám ke koupi necelých 240 000 Kč. Jestliže po ní prahnete, musíte jít do vyššího výbavového stupně, a ještě si připlatit. Výsledná částka skoro 285 000 Kč pak už zase tak lákavá není, že?

Foto: Dacia

Cesta za klimatizací je u modelu Sandero zkrátka nákladná, ale pokud ji nepotřebujete, ušetříte nemalé peníze

UAZ Patriot

Nebývá zvykem, aby velká auta za 500 000 Kč nebyla vybavena klimatizací, nicméně off-road UAZ Patriot ve startovní specifikaci piktogram vločky nemá. Za to však nabídne pětirychlostní manuál, mechanicky řazený pohon 4x4 i redukci a benzinový čtyřválec o objemu 2,7 litru.

Foto: UAZ

UAZ Patriot je moderní off-road s karoserií SUV, ovšem to neznamená, že nejde koupit v ryzím základu bez komfortních doplňků navíc

Toyota Aygo

Pokud se podíváte na prcka z Kolína, je vám jasné, že verzi v holotě a bez klimatizace za skoro 250 000 Kč nikdo kupovat nebude. Zvláště pak, když se lépe vybavená akční edice dá pořídit o pár tisícovek laciněji. To tam těch pár kilogramů zbytečné zátěže navíc asi přežijete.

Foto: Toyota

Toyota Aygo se bez klimy kvůli různým akčním nabídkám vlastně moc nevyplatí

Koupit nový automobil bez klimatizace zase tak snadný úkol není, jelikož se tento komfortní prvek dostává čím dál častěji do základních výbav více a více modelů. Ale vidíte sami, že nemusíte nutně jezdit nějakým archaickým vehiklem, abyste pod kapotou neměli přídavný chladič a pár hadic navíc. Někteří lidé zkrátka preferují maximální jednoduchost a jsou tomu ochotni obětovat i část cestovního pohodlí.

Reklama

Sdílejte článek