Hlavní obsah

Nejlepší Buchanka světa je oranžová a k dostání je i v Česku

Foto: UAZ

Přední rám sice vypadá lákavě, ovšem v Evropě není schválen. Na druhou stranu, drží ho jen pár šroubů...

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Najdete je v Moje sledované na Seznam.cz.

Ruský UAZ se netají tím, že archaický model nazvaný Buchanka se bude vyrábět až do skonání továrny. Nicméně to neznamená, že by automobilka na tomhle stroji průběžně nepracovala. Drobné modernizace často doplňují také limitované edice a jednou z nich je také svítivě oranžové kombi UAZ 3909. Víme, v čem je vůz výjimečný a kolik v Česku stojí.

Článek

Modelovou řadu Expedition jsme vám už představili v rámci testu modelu UAZ 3163 Patriot. Jak se to má s Buchankami, jste se zase mohli dočíst v našem článku, který je kompletně představoval. Momentálně se do Evropy začaly dovážet kombíky UAZ 3909 s výrazně oranžovým lakem a off-roadovou výbavou už ve standardním provedení.

Základ edice Expedition tvoří UAZ 390995 se sedmi místy k sezení, který má mezi řidičem a spolujezdcem uložený 2,7litrový zážehový čtyřválec naladěný na 112 koňských sil a 198 Nm točivého momentu. Převodovka je manuální, pětirychlostní, vůz disponuje také mechanickým připojením pohonu předních kol a přídavnou redukční převodovkou, taktéž mechanicky řazenou.

Foto: UAZ

UAZ 3909 Combi Expedition se prodává v oranžové, zelené nebo šedé barvě

V rámci nadstandardní výbavy se můžeme bavit o nemetalickém oranžovém, zeleném nebo šedém lakování. Kontakt s vozovkou zprostředkovávají 16palcové terénní pneumatiky BF Goodrich AT o rozměru 225/75, které jsou obuty na ocelových discích v černé barvě. Tyče řízení vpředu chrání ještě speciální trubková ochrana.

Foto: UAZ

Vzadu najdete pevnostní nárazník, nosič rezervy a žebřík

Vůz dále nabídne elektrickou uzávěrku zadního diferenciálu (Eaton), expediční nosič a žebřík, zadní pevnostní nárazník s nosičem plnohodnotné rezervy a přední pevnostní nárazník s rámem a vestavěným navijákem. Rám vpředu není homologovaný pro provoz v EU, nicméně je odnímatelný, tudíž jej po homologaci lze na vlastní riziko namontovat zpět.

Foto: UAZ

Palubní deska je velmi jednoduchá a vždy lakovaná v barvě vozu

Česká stopa se nezapře

Uvnitř se můžete těšit na silnější baterii, stolek, sedadla s voděodolným čalouněním a barevným prošíváním, vyhřívaná přední sedadla, posuvná okna a sjednocený klíč pro zapalování a zámky dveří – standardně totiž dostanete u buchanky dva různé klíče. V rámci bezpečnosti nechybí systém ABS nebo technologie nouzového volání ERA-Glonass, která je plně funkční i u nás a skutečně vás spojí s tísňovou linkou 112.

Foto: UAZ

Hned za řidičem najdete jednoduchý stolek

Vůz do Evropy putuje na objednávku (dodání 4-6 měsíců) a podle oficiálního importéra není standardně držen skladem, jelikož v zemích Evropské unie je nejpopulárnější verze 2206 s až devíti místy k sezení. UAZ 3909 Combi Expedition se v Česku prodává za 470 750 Kč bez DPH, tedy za necelých 570 tisíc s daní.

Foto: UAZ

Kabina vzadu pojme pět pasažérů

Nutno dodat, že v Rusku plní vozy emisní normu Euro 5 a pro evropské účely jsou jednotlivě upravovány a homologovány v Česku (Euro 6, WLTP). Modifikace se netýká jen systému řízení emisí, ale jde také o různé mechanické úpravy – například přesunutí bočních směrových světel. Z toho důvodu se evropské verze od těch ruských fyzicky odlišují.

Reklama