Hlavní obsah

Testy: Hyundai i20 – Oblíbená Fabia má pořádného konkurenta

Foto: Jakub Deml
16. 12. 2020

V Česku kraluje segmentu menších vozů tuzemská Škoda Fabia. Dlouhodobě se drží na špici statistik prodejnosti a nejspíš se na tom jen tak něco nezmění. I když konkurence dělá vše pro to, aby český bestseller v prodejích pokud možno co nejvíce dohnala. Dobře je to vidět například na nové i20 od korejského Hyundaie, která míří opravdu vysoko.

Článek

Nová, v pořadí třetí generace modelu i20 doznala mnoha změn. Už na první pohled zaujme povedený sportovní design. Kompletně přepracovaná byla například čelní maska, která je šestiúhelníková a s výraznou plastickou mřížkou, zaujmou ale také nová LED světla nebo i takový detail, jako je zajímavě řešené umístění tankovacího víčka u zadních světel, která jsou do tvaru písmene „Z” a víčko nádrže hezky obklopují.

Námi testovaný vůz pak nesl příplatkové prvky, jako je třeba elegantní černá střecha nebo povedená sedmnáctipalcová litá kola. Obecně je design nové i20 mnohem víc atraktivnější a auto působí agresivněji než u předchozí generace. Z trochu nudného hatchbacku je rázem přitažlivý ďáblík, za což posíláme do Hyundaie palec nahoru.

A nudný rozhodně není ani interiér. Dominují mu hned dva displeje, přičemž digitální přístrojový štít před očima řidiče má stejnou velikost jako dotykový středový displej (úhlopříčka 10,25”). Ačkoliv se veškeré funkce vozu ovládají přes dotykový displej infotainmentu, ovládání klimatizace naštěstí zůstalo klasické tlačítkové, což vítáme. Povedené jsou také designové plastické výplně dveří, které ladí s prolisem na palubní desce, decentní ambientní osvětlení nebo nový čtyřramenný volant, který padne dobře do ruky.

Foto: Jakub Deml

Nová i20 působí svěže a sportovně

Plasty v kabině sice nejsou nijak měkčené, ale to se dá v této kategorii vozů celkem očekávat, nebrali bychom to tedy vyloženě jako výtku. Povedená je naopak dvoubarevná kombinace plastů, kdy spodní část palubní desky, středový tunel a spodek dveří jsou světlé a vrchní části interiéru tmavé. Celkem slušně také hrají reproduktory Bose, kterých je v autě hned osm.

Nový infotainment vypadá hezky, je přehledný a s celkem rychlou odezvou. Nám se během testu bohužel jednou stalo, že nám displej po nastartování zcela zamrzl na uvítací obrazovce. A po zastavení, vypnutí zapalování a opětovném startu nenaskočil již vůbec. Druhý den ale bylo vše už zase v pořádku. Jedná se tak nejspíš buď o chybu konkrétního kusu, nebo o závadu, kterou opraví první aktualizace softwaru.

Foto: Jakub Deml

Interiér koresponduje s vnějším vzhledem vozu, rozhodně není nudný

Námi testovaný vůz nesl nejvyšší výbavový stupeň Style, a tak v autě nechyběla například navigace, parkovací kamera, možnost propojení telefonu přes Apple CarPlay či Android Auto, vyhřívaný volant, bezdrátové nabíjení mobilního telefonu nebo bezklíčový přístup. Z bezpečnostních a asistenčních systémů pak máte v této výbavě k dispozici adaptivní tempomat, asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích, systém sledování únavy řidiče, sledování mrtvého úhlu nebo nouzové brzdění s detekcí vozidel, chodců, cyklistů i protijedoucích vozidel při odbočování.

Hlídání mrtvého úhlu občas upozorňuje na auto, které je již několik metrů za námi a zařazení do jeho jízdního pruhu je již dávno bezpečné, přesto í-dvacítka spustí akustickou výstrahu. Jinak ale bezpečnostní a asistenční systémy fungují dobře.

Příjemným překvapením je dostatek prostoru uvnitř kabiny a to zejména na zadních sedadlech, kde najdeme spoustu místa na nohy, stísněně se ale člověk necítí ani v oblasti ramen či kolem hlavy. Objem zavazadelníku činí velmi slušných 352 litrů, což je o 25 litrů víc než u předchozí generace. Po sklopení zadní řady sedadel je pak k dispozici 1 165 litrů.

Drobností, která nás také mile překvapila, je rychlost vyhřívání sedadel. Sedačka je i po studeném startu příjemně vyhřátá již po minutě jízdy, což je rychlost, se kterou jsme se snad nikde jinde ještě nesetkali. Je to maličkost, ale v zimě potěší.

Foto: Jakub Deml

Sedadla jsou velmi slušná. Nejsou přehnaně měkká a v zimě navíc potěší rychlost, jakou se vyhřejí

Pod kapotou námi testovaného vozu se nachází vrcholná motorizace v podobě 120koňového litrového tříválce 1,0 T-GDI s turbodmychadlem a mild-hybridní technologií. Odhadujeme, že se na trhu prodá mnohem více aut se základním a jednodušším čtyřválcem 1,2i, přesto tato mild-hybridní motorizace stojí za pozornost. Í-dvacítka s ní totiž jezdí opravdu dobře. 120 koní je na malé auto dostatek, vůz je tak příjemně hbitý a má síly na rozdávání. Sedmistupňový dvouspojkový automat navíc řadí plynule a hladce.

Mild-hybrid vypíná motor na posledních pár metrů před zastavením, čímž pomáhá šetřit spíše zanedbatelné množství paliva. Až když jedete na Eco-režim, můžete si všimnout občasného vypnutí motoru za jízdy a tzv. plachtění, které už by mohlo být ve spotřebě o něco více patrné. Žádné zázraky v tomhle ohledu ale nečekejte. Když jsme u toho – kombinovaná spotřeba se během našeho testu ustálila na hodnotě 6,2 litru na sto kilometrů.

Foto: Jakub Deml

Litrový tříválec s turbem nabízí slušných 120 koní

K dispozici máme v nové i20 hned tři jízdní režimy – Eco, Comfort a Sport, přičemž rozdíly mezi nimi jsou více než patrné. V Eco-režimu bohužel motor příliš podtáčí a nenajdete zde pádla pod volantem, abyste do toho mohli automatice snadno vstoupit. V režimu Sport auto naopak příjemně ožije a nemusíte ho dvakrát přemlouvat ke zrychlení. Nejvyváženější je pak tradičně režim Comfort, který je průměrem mezi oběma zmiňovanými režimy.

Při změně jízdního režimu se mění také podoba budíků na přístrojové desce. Modrý režim Eco i červený Sport se nám zdají povedené, bílé budíky komfortního režimu se ale vzhledově podle nás příliš nepovedly. Je to ovšem samozřejmě věc vkusu.

Foto: Jakub Deml

Při změně jízdního režimu se mění i vzhled přístrojových budíků. Sportovní budíky se nám líbí, ty z režimu Comfort jsme raději ani nefotili

Auto je jinak skvěle vyvážené, hbitě reaguje na změny směru, univerzální podvozek není ani plavný, ani přehnaně uskákaný a řízení má na dnešní poměry slušnou zpětnou vazbu. To vše jako celek propůjčuje nové i20 velmi dobré jízdní vlastnosti. Tenhle prcek nás na silnici opravdu mile překvapil!

Í-dvacítka udělala mezigeneračně obrovský skok kupředu. Z podceňovaného a nepříliš atraktivního auta se stal univerzální a hbitý krasavec s vyváženými jízdními vlastnostmi, dostatkem prostoru uvnitř a velmi slušnou výbavou. V úvodu zmiňovaná Fabie tak má opravdu vážného konkurenta. Minusem je snad jedině poněkud vysoká pořizovací cena u lépe vybavených vozů.

Nové Hyundai i20 pořídíte od 319 990 Kč (čtyřválec 1,2i 62 kW s manuální pětistupňovou převodovkou a základní výbavou Start). 74kW litrová motorizace začíná na ceně 329 990 Kč (výbava Comfort), mild-hybrid o výkonu 88 kW seženete za 429 990 Kč (výbava Smart). Námi testovaný vůz s výbavou Style pak stál 489 990 korun, za automat si navíc připlatíte dalších 40 tisíc korun. Díky speciální vánoční nabídce ale můžete nyní u všech variant ušetřit 40 tisíc korun z pořizovací ceny.

Technické údaje
Motorzážehový tříválec, čtyři ventily na válec, uložený vpředu napříč, mild-hybrid
Zdvihový objem998 cm3
Výkon88 kW (120 koní) při 6 000 ot./min.
Točivý moment200 Nm při 2 000 až 3 500 ot./min.
Plněníturbodmychadlem
Převodovkasedmistupňová automatická
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 225 kg
Akcelerace 0–100 km/h10,3 sekundy
Maximální rychlost185 km/h
Spotřeba (kombinovaná)6,2 l/100 km
Objem palivové nádrže40 litrů
Kola a pneumatiky215/45 R17
Rozměry (délka/šířka/výška)4 040/1 775/1 450 mm
Rozvor2 580 mm
Objem zavazadlového prostoru352 litrů

Reklama

Sdílejte článek