Hlavní obsah

Základnímu provedení Porsche 911 nechybí rychlost ani výkon

Foto: Porsche

Základní Porsche 911 Carrera přijíždí s pohonem zadních kol ve verzi kupé a kabrio, čtyřkolky budou brzy následovat

31. 7. 2019

Osmá generace Porsche 911 se dočkala i základního provedení. Po verzích S je tady „obyčejná Carrera“, která se v provedení kupé dokáže rozjet až na 293 km/h a stovku zvládne za 4,0 s. Má pohon zadních kol a můžete si vybrat, jestli se vám víc líbí kupé nebo kabrio. A pokud to někdo rád ve čtyřkolce, dočká se taky, neboť provedení Carrera 4 s pohonem všech kol bude následovat.

Článek

Na začátku si vyjasněme, že základní model nemusí nutně znamenat úplně levný. Nová Carrera je v porovnání se silnějším provedením S sice levnější o nějakých šestnáct tisíc eur, ale i tak je její základní cena podle německého ceníku 104 655 eur, tedy nějakých 2,7 milionu korun.

Za svoje peníze ale dostanete auto, které je tradičně rychlejší a silnější, než bylo dosud. Třílitrový přeplňovaný šestiválec posílil o 15 koní na finálních 385 k a nabízí k tomu 450 Nm točivého momentu. Stovka za 4,0 s ve výbavě Sport Chrono je pak důkazem, že rychlost ani základní „devětsetjedenáctce“ rozhodně chybět nebude. Co ale bude chybět fanouškům značky, to je manuální převodovka. Carrera totiž přijíždí na trh výlučně se sedmistupňovým automatem PDK a o možnosti pořídit si alespoň výhledově i provedení s manuálem se tisková zpráva nezmiňuje.

Foto: Porsche

I základní provedení bude mít digitální přístrojový štít s analogovým otáčkoměrem

Kromě kupé se na trhu objevuje i kabriolet, který je o chlup pomalejší – na stovku zrychlí za 4,2 s a jede 291 km/h. Může za to jeho střecha a výztuhy navíc, znamená to totiž zvýšení váhy o nějakých sedmdesát kilogramů.

Není bez zajímavosti, že i základní provedení 911 má rozdílné velikosti kol na obou nápravách. Konkrétně to jsou devatenáctipalcové ráfky s pneumatikami 235/40 ZR19 vpředu a dvacetipalcové 295/35 ZR20 vzadu. Provedení S má kola vždy o palec větší.

Právě velikost ráfků bude jedním z poznávacích znamení základní verze Porsche, přičemž ještě spolehlivějším vodítkem budou dvě oválné koncovky výfuku, protože Carrera S má koncovky dvojité. Ale pozor, jak větší ráfky, tak i sportovní výfuk budou v nabídce příplatkových dílů, stejně jako třeba keramické brzdy. Ostatně příplatková výbava je v podání Porsche vždy velice lákavou záležitostí…

Jak je vidno, i v základním provedení bude Porsche 911 Carrera v osmé generaci velmi lákavé a velmi rychlé. Jednoho skoro napadá kacířská myšlenka, jestli má provedení S vůbec smysl, zvlášť pokud byste chtěli 911 s automatickou převodovkou primárně používat na denní ježdění.

Hm, jak to vnímáte vy? Těšíme se na vaše názory a postřehy v diskuzi...

autowebAUTOWEBaUtOwEb