Hlavní obsah

Takto by mohla vypadat Škoda Octavia RS, pokud by se na ni podívali machři z motorsportu. My ji chceme!

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Nejostřejší civilní Octavia současnosti je provedení RS, co kdyby si však tuhle sportovně laděnou Škodovku vzali do parády specialisté z oddělení Motorsport? Pak by vzniklo něco ještě daleko divočejšího!

Článek

Škoda Octavia RS čtvrté generace po faceliftu působí sebevědomě a má i sebevědomý hardware. Auto pohání zážehový dvoulitrový čtyřválec o výkonu 265 koní a točivém momentu 370 Nm, ten na přední kola přenáší sedmirychlostní automatická převodovka DSG.

Automobil nabízený v liftbacku i kombíku má snížený podvozek a progresivní řízení, které pomáhá zlepšit stabilitu v přímých vysokých rychlostech i zatáčkách. Ale co kdyby vznikla Octavia RS Motorsport, tedy silniční vůz upravený závodním oddělením Škoda Auto?

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Takhle si představujeme vrcholné provedení RS Motorsport.

Požádali jsme našeho dvorního designéra Rosťu Prokopa, aby se probral dosavadními i historickými modely Škoda Motorsport a takovou vizi stvořil. A Rosťa zamakal…

Vpředu má naše vize vybavená adaptivními LED světlomety zbrusu nový nárazník s decentním spoilerem pro podporu aerodynamiky a zlepšený přísun vzduchu pro chladiče i brzdy. Nechybí černě lakovaná maska a další černé karosářské doplňky.

Boky s mírně rozšířenými blatníky hostí odlehčená litá kola obutá na polozávodních pneumatikách. Krom toho má auto sportovní brzdy, volitelně nahraditelné těmi karbon-keramickými.

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Zadní křídlo je inspirované Octavií WRC.

Vzadu najdete výrazné křídlo, při jehož návrhu se designér inspiroval křídlem na Octavii WRC. Rovněž zadní nárazník se dočkal úprav, difuzoru a především čtveřice koncovek sportovního výfuku.

Pokud jde o motor, navrhli jsme vzhledem ke sportovnímu zaměření dvě varianty. Základním agregátem je dvoulitrový čtyřválec o výkonu 333 koní a točivému momentu 420 Nm, který posílá na všechna čtyři kola sedmirychlostní automat DSG.

Druhou a silnější variantou je 2,5litrový zážehový pětiválec o výkonu 420 koní a točivém momentu 500 Nm, znovu se sedmirychlostním automatem DSG a pohonem všech kol.

Věříme, že by takováta Octavia RS Motorsport byla právoplatným konkurentem Golfu R od Volkswagenu, potažmo Audi RS3. Zatím jde pouze o náš návrh, ale že by se nám takový motorsportový kousek od Škodovky velmi líbil, o tom není sporu!

Načítám