Hlavní obsah

Škoda Octavia TDI kabrio: Navrhli jsme otevřenou českou modlu, která s nebem nad hlavou namotá klidně milion kilometrů!

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

A jezdí za čtyři na sto…

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jedničková Škoda Octavia s legendárním motorem 1.9 TDI/66 kW s rotačním čerpadlem je známá pro svoji vysokou trvanlivost a dlouhou životnost. Vždyť některé servisované kusy zvládly najet milion kilometrů, což je úctyhodné číslo. Vzali jsme proto tuto českou modlu a zbavili ji střechy. Přivítejte Škodu Octavia TDI kabrio!

Článek

Není asi známější české auto, které má přízvisko takřka nesmrtelného stroje. Pochopitelně jde o jedničkovou Octavii s motorem 1.9 TDI o výkonu 66 kW, který využívá práci jednoduchého rotačního čerpadla a obyčejného turbodmychadla bez složitostí.

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Karoserie prošla transformací a přišla o pár bočních dveří.

Pomineme-li samotný fakt, že první generace Octavie je něco, čím čeští inženýři vytřeli zrak i šéfům sedícím ve Wolfsburgu, motá se kolem tohoto automobilu ona nesmrtelná aura. Důvod je prostý, skutečně se našly a mediálně proslavily určité kusy, jejichž počítadlo kilometrů atakovalo hranici 1 000 000 km.

Na druhou stranu šlo o dobře servisované automobily, kde byla řada klíčových komponentů několikrát vyměněna a celkové náklady na opravy a údržbu dosáhly de facto pořizovací ceny nového vozu.

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Škoda Octavia patří k nejoblíbenějším vozům v Česku.

Nicméně pořád je tento vůz v našich končinách oblíben, a to zejména v provedení kombi. Jenže, jak by model vypadal, kdyby šlo o kabriolet? Takový vůz pro vás vymodeloval náš dvorní designér Rosťa Prokop.

Mrkněte schválně na příď auta, která už hostí čiré světlomety. Nárazníky jsou pak obyčejné, lišty černé, což napovídá, že nejde o nijak vysoký výbavový stupeň.

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Zadní část byla sice upravena, ovšem ikonické prvky zůstaly.

Boční linie byla uzpůsobena pro potřeby kabria, přičemž došlo k prodloužení prvního páru dveří a odstranění toho druhého. Lehkou ozdobou jsou poté dvoubarevné disky moderního tvaru pocházející z novější generace Octavie.

Zadní část je nově uhlazená se zcela unikátním víkem kufru, vedle nějž mají své místo tradiční halogenové zadní lampy. Nárazník je opět bez dekorací a skrývá typickou dvojitou koncovku výfuku zkosenou dolů. Zkrátka jde o TDI každým coulem.

Povšimněte si také barevné palety, která zahrnuje originální tovární laky ve formě stříbrné, černé a světle zelené metalízy. Krom zmíněných úprav jde o sériový vůz tak, jak jej dobře znáte a hojně potkáváte na našich silnicích.

Škoda Octavia kabriolet jakožto sériový model nikdy nevznikla a většinou byla jen virtuálním dílem grafiků, návrhářů a jiných nadšenců. A stejné je to i v našem případě, který pouze ukazuje to, jak by tato česká modla v provedení nahoře bez mohla asi vypadat.

Naše prototypy

Máte rádi naše vize? Podívejte se na další naše prototypy! V této tematické sérii pro vás navrhujeme a vytváříme různé automobilové modely, ať už československé, či zahraniční. Dále vracíme zpátky do života motorizované legendy nebo představujeme sofistikovaná technická řešení.

Reklama

Načítám