Hlavní obsah

Na prodej bude úžasně zachovalá Tatra T700 po Ministerstvu zdravotnictví. Výjimečná bude hlavně cenou, měla by trhnout rekord

Foto: Retro Garáž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na podzimní Retro Garáži, která se uskuteční 11. listopadu 2023, bude na prodej stříbrná Tatra T700, kterou kdysi vlastnilo Ministerstvo zdravotnictví. Jako nové stály tatrovky sedmistovky od 1,65 milionu korun, nicméně nyní mají tržní potenciál až trojnásobný. Padne v Lysé nad Labem aukční rekord?

Článek

Každoroční podzimní krytá auto-moto burza Retro Garáž má v Česku svoji tradici, kterou už pár let okořeňují aukce veteránů. Za tu dobu jí prošlo několik zajímavých kousků, které se prodaly za skutečně vysoké ceny.

Foto: Retro Garáž

Sedmistovka má potenciál jít určitě přes tři miliony, ne-li k pěti.

Tak například Tatra T613 Speciál šla za 1 420 000 Kč, Tatra 13 valník stála 1 810 000 Kč, takřka nová Škoda 100 De Luxe vyšla na 1 850 000 Kč, Wikov 7/28 valník nového kupce okouzlil až na 1 650 000 Kč, zatímco taxikářská Tatra 54 byla vydražena za 1 420 000 Kč. A to nemluvíme o motorkách, zejména o typech Jawa 500, které se prodaly okolo milionu korun každý kus.

Nyní je však ve hře potenciální aukční rekord, protože do dražby půjde zachovaná Tatra T700 z roku 1996, tedy vůz z první série posledních kopřivnických osobních automobilů. Připomeneme, že sedmistovky byly jakožto evoluce T613 navrženy a sestrojeny za necelý rok a kolikrát se na nich pracovalo i po nocích.

Foto: Retro Garáž

Samotný vývoj T700 trval bezmála rok, což je velmi krátká doba.

Vozy byly v podstatě ručně skládané, smontované z dílů, co se kde podařilo sehnat. Není tedy s podivem, že vozidlo má zrcátka z Range Roveru, panel ovládání klimy upravený od BMW nebo stropní lampičku z Omegy. A když se podíváte na budíky, patrně vám dojde, z jaké škodovky pochází.

Každopádně v seznamu vyrobených T700 se pod VIN kódem TMT 613 018 TP 012026 ukrývá šestá vyrobená Tatra T700 ze série T700-1 ve stříbrné barvě, přičemž prvním majitelem bylo Ministerstvo zdravotnictví, v registrech Tatry zapsáno jako Fa Kadlec Praha (MZ ČR). Jako zajímavost uvádíme, že i pátý vyrobený kus první série ve stejné barvě šel do služeb tohoto ministerstva.

Foto: Retro Garáž

Dražený kus má vzadu klasický 3,5litrový osmiválec o 200 koních.

V prosinci roku 2002 vůz změnil majitele a dostal se do soukromých rukou, které se navíc zabývají renovacemi, servisem a prodejem těchto dnes už veteránů. Model dle dostupných informací dostal rozsáhlý servis a je připraven do provozu bez dalších nutných investic.

Stav modelu hodnotí vrchní retrogarážník Pavel Kočí jako perfektní s drobnými kosmetickými nedostatky, které vznikly stářím a provozem vozidla. Motor je zde standardní 200koňový 3,5litrový osmiválec uložený vzadu, zatímco o řazení se stará pětirychlostní manuál.

Ve výbavě pak najdeme třeba čtyřramenný volant, polokožené sedačky, dřevěné obložení, digiklimu, autorádio, zadní loketní opěrku, přední mlhovky či pětiparsková litá kola.

Tatra T700 se bude dražit na veřejné aukci při příležitosti podzimní auto-moto burzy nazvané Retro Garáž, která se koná už 11. listopadu 2023 v areálu Výstaviště v Lysé nad Labem. Startovní cena stříbrného sedanu bude 1 750 000 Kč, nicméně horní hranice prodejnosti je odhadovaná až k 5 000 000 Kč. Tak uvidíme, zdali se T700 stane dosud nejdražším vydraženým automobilem za celou historii fungování těchto aukcí.

Načítám