Hlavní obsah

Hlasujte o nejkrásnější Škodu Octavia RS všech dob! Která generace bude ta nej?

Foto: Škoda Auto

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Škoda Octavia RS je tu s námi už čtyři generace a jde na našich cestách o oblíbené auto se solidní dynamikou a slušivým agilním designem. Položili jsme si ovšem otázku (a neshodli se), která generace ze všech čtyř je nejhezčí? První, druhá, třetí, čtvrtá nebo snad nějaký facelift? Rozhodnout o tom tedy musíte vy!

Článek

Škodě Octavia RS se mnozí majitelé pravověrných sporťáků smějí, že snad ani o žádný sportovní vůz nejde. Uznáváme, že do Caterhamu má daleko, ovšem zejména práce podvozkářů Škody Auto je špičková, což tito borci potvrdili i na prvním Kodiaqu RS.

Foto: Škoda Auto

Tak která? Hlasujte o nejkrásnější Octavii RS všech dob.

Rozhodně jde o příjemné svezení, a to i v naftových verzích, které ale v rámci faceliftu čtyřky RS končí. Nicméně je to i o vzhledu, řada lidí sáhla po RS i proto, jak vypadá. Ovšem která z generací je nejhezčí? Pojďte se podívat na krátké shrnutí dosavadních „oveček“ RS a rozhodněte to!

Škoda Octavia RS I

Úplně první Octavia RS se do nabídky Škodovky dostala s modernizací jedničkové Octavie v roce 2000, přičemž o dva roky později dorazila i ostrá kombíková varianta. Auto se lišilo jinou přídí, jinak tvarovanými lampami a přepracovanou palubkou.

Foto: Škoda Auto

První Octavia RS patří k investičním vozům, pokud je v pěkném stavu a bez zásahu kutila.

Pod kapotu se dostala přeplňovaná zážehová osmnáctistovka o výkonu 132 kW (180 k), díky čemuž se maximálka Octavie RS I ustálila na 235 km/h, což z auta udělalo nejrychlejší sériovou Octavii té doby.

Foto: Škoda Auto

V roce 2002 se objevil také praktičtější kombík RS.

Vůz ještě dostal silnější brzdy, dodatečné výztuhy karoserie, tužší tlumiče nebo jinak uložený přední stabilizátor. Pohon 4 × 4 ovšem chyběl.

Škoda Octavia RS II

Roku 2006 dorazila dvojková Octavia RS, která obdržela zážehový dvoulitrový turbomotor o výkonu 147 kW (200 k), díky čemuž nejvyšší rychlost vozu vzrostla na 240 km/h. Auto ovšem nabralo na hmotnosti o 150 kilo, alternativou k nové šestirychlostní převodovce byl automat DSG.

Foto: Škoda Auto

Benzinové dvojkové RS posílilo na 200 koní.

Vyznavači dieselů tehdy mohli slavit, jelikož se v nabídce objevilo i TDI o výkonu 125 kW (170 k). Druhá generace také přinesla větší robustnost, lepší odhlučnění a komfortnější jízdu.

Foto: Škoda Auto

Nejprve zamračená, posléze usměvavá. To byla proměna druhé Octavie.

Dvojka se dočkala také faceliftu, kdy se ze zamračeného provedení stalo doširoka usměvavé, za což mohou zejména specificky tvarované lampy. Kombík nechyběl, čtyřkolka stále ano.

Škoda Octavia RS III

Skok ze druhé na třetí generaci byl razantní. Úprav se dočkala jednak geometrie podvozku a také výkon, který se u benzinového dvoulitrového TSI postupně vyšplhal až na 180 kW (245 k).

Foto: Škoda Auto

Ve třetím RS se objevil pohon všech kol u TDI verze.

Rovněž se nabízel naftový pohon o výkonu 135 kW (184 k), přičemž od roku 2015 přibyl dlouho očekávaný pohon všech kol, nicméně jen pro diesel. Karoserie byly opět liftback i kombi.

Foto: Škoda Auto

Čtyřočko v RS má šmrnc a spoustě lidem se líbilo už od začátku.

Také trojka prošla faceliftem, a to vysoce kontroverzním, kdy se objevilo takzvané „čtyřočko“, které lidé nejprve moc nemuseli. Jenže ve verzi RS to i „čtyřoké“ Octavii prostě slušelo, přičemž tento kontroverzní design přídě posléze zevšedněl a nikomu už nevadil. Naopak, začal se líbit.

Škoda Octavia RS IV

Čtvrtá generace RS Octavie podělila po trojce základní 180kilowattový (245k) benzinový motor a diferenciál s řízenou svorností. Objevilo se také provedení oslavující 120 let Škody Motorsport, které mělo specifický výfuk, jehož zvuk jsme pro vás nahráli v rámci TOHOTO článku.

Foto: Škoda Auto

Barva Mamba Green je ostrá a poutavá.

Zjevila se rovněž impozantní ostrá barva Mamba Green, naftový čtyřválec posílil na 147 kW (200 k) a nechyběla ani TDI čtyřkola či kombík. Vůbec poprvé se u Octavie včetně RS objevil plug-in hybrid, který udělal z auta jediné RS, s nímž se jezdí pomalu.

Foto: Škoda Auto

Čtvrté RS po faceliftu přišlo o hodně možností, nicméně posílilo na 265 koní.

Nedávno se ukázal i facelift čtyřky s dynamičtějším designem, ovšem bez plug-in hybridu nebo nafty. Benzin zase přišel o manuál, proto jediným pohonem pro čtyřku po modernizaci je dvoulitr TSI o 195 kW (265 k) s automatem posílajícím točivý moment 370 Nm na přední kola.

Takže teď to rozsekněte, která z generací Škody Octavia RS včetně faceliftovaných je za vás ta úplně nejhezčí. Hlasujte v anketě níže!

Která Škoda Octavia RS je nejkrásnější?
Škoda Octavia RS I
39,8 %
Škoda Octavia RS II
4,2 %
Škoda Octavia RS II facelift
5,1 %
Škoda Octavia RS III
10,7 %
Škoda Octavia RS III facelift
24,1 %
Škoda Octavia RS IV
6,5 %
Škoda Octavia RS IV facelift
9,6 %
Celkem hlasovalo 3361 čtenářů.

Reklama

Načítám