Hlavní obsah

Obří změny pod kapotou nové Octavie: Škrtalo se u všech paliv, loučí se i český ideál

Foto: Škoda Auto

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Včerejší premiéra omlazené Škody Octavia nepřinesla jen novou tvář, ale i obrovské rošády v paletě motorů. Bez přehánění lze říct, že nezůstal kámen na kameni.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Facelift čtvrté generace Octavie je na českém trhu jedním z nejočekávanějších aut tohoto roku. Včerejší premiéra ukázala, že omlazení nepřinese takový šok jako předchozí dvě generace, přesto se změn a inovací událo více než dost. A nemyslíme teď jen ty kosmetické a funkční – nová světla, větší obrazovka infotainmentu s novým softwarem – ale i technické.

Došlo totiž k výraznému přeskládání motorové palety. Základní motorizaci původně představoval malý litrový tříválec, který však nabídku v tichosti opustil ještě před faceliftem, a ani v novém balení se s ním nepočítá. Jeho roli nově zaujme slabší verze benzinové patnáctistovky s výkonem 85 kW.

Ta má společně se silnější 110kW variantou standardně šestistupňovou manuální převodovku, za příplatek však dostanete sedmistupňové DSG. V tomto případě už je motor osazen mild-hybridní technologií. Zajímavějšími benziny jsou ale rozhodně silnější dvoulitry – ten civilní má 150 kW, automat a čtyřkolku. Na vrcholu je posazeno RS, které nyní posiluje na 195 kW, k dispozici je však jen coby předokolka s DSG.

Foto: Škoda Auto

Jedna z mála věcí, které zůstaly při starém. Octavia pokračuje coby liftback i kombík.

Žádné jiné „er-eso“ už v nabídce nenajdeme. Octavia se tak loučí se silnou naftou a pohonem všech kol, v Česku oblíbenou kombinací, již kromě RS uměl také Scout. Jedinou čtyřkolkou v nabídce tak zůstává ta benzinová. Po faceliftu nepochodí ani zájemci o elektrifikaci, plug-in hybridní Octavia zcela končí. Kdo má rád volty, ten si má počkat na nové škodovácké elektromobily.

Dvoulitrové nafty nicméně pokračují. Ta slabší má 85 kW a šestistupňový manuál – skvělá volba pro šetřílky, tato varianta umí jezdit se spotřebou kolem 4 l/100 km. Ne tabulkově, ale v reálném světě! Alternativou je pak silnější verze se 110 kW, která má výhradně automat.

Ještě jste se neztratili? Raději si to zrekapitulujme - konec tříválce, novým základem je slabší patnáctistovka. Pohon všech kol má pouze 140kW benzinový dvoulitr, naftovou čtyřkolku neseženete. Nabídku zcela opouští plug-in hybridy do zásuvky, hlavní pozitivní zprávou je pak posílení benzinového „er-esa“ na 195 kW. Silnější sériová Octavia se nikdy předtím nevyráběla.

Reklama

Načítám