Hlavní obsah

Bronco od Fordu má v Česku dvě tváře. Víte, jak poznat, které je určené pro evropský trh a které pro USA?

Foto: Tomáš Kopečný

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na českém trhu se to nyní modely Bronco od Fordu jen hemží. Ještě před oficiálním uvedením modelu na EU trh se u nás prodávaly dovozy ze Spojených států amerických a tento trend bude patrně pokračovat i po naplnění evropských kvót. Víte ovšem, jak od sebe obě Bronca rozeznat?

Článek

Na první pohled byste od sebe evropské a severoamerické Bronco asi nerozeznali, jelikož se může zdát, že jde o totožné vozy. Nicméně není tomu tak. Rozdíly poznáte po bližším zkoumání, případně až v detailech.

Aby vás nabídka různých prodejců modelů Bronco nezmátla, zjistili jsme důležité oficiální změny, které odlišují tento terénní Ford určený pro Evropu od původní domácí specifikace. Pojďme se tedy přehledně podívat, v čem je EU Bronco jiné.

Exteriér

Evropská specifikace má proti té americké zadní nárazník se zadní mlhovkou, žádný nápis v pravém zpětném zrcátku, evropský štítek s doporučeným palivem (kvalitou) na víčku nádrže, evropsky stylizovaný štítek ohledně huštění pneumatik, výrobní štítek evropského typu, pneumatiky s vyraženou evropskou homologací, nosič registrační značky evropského typu a výbavu Badlands vždy opatřenou hagusy. Nakonec je třeba říct, že EU Bronca jsou vždy čtyřdveřová, pětimístná, zatímco v Americe koupíte i čtyřmístné „třídvířko“.

Foto: Lukáš Kukla

Americké varianty mají zadní mlhovky obvykle montované dodatečně.

Interiér

Uvnitř evropské varianty najdeme spíše menší či větší detaily. Tachometr je primárně v km/h, na řidičově protisluneční cloně je méně tlačítek pro dálkové otevírání garáže/vrat, namísto nápisů na sluneční cloně spolujezdce jsou piktogramy, VIN kód auta je viditelně umístěný za sedadlem spolujezdce, konzola obsahuje zásuvku evropského typu.

Foto: Jan Majurník

EU verze Outer Banks má standardně výsuvnou desku z podlahy kufru.

Výbava Outer Banks má standardně výsuvnou desku z podlahy kufru, zatímco Badlands ochranu podlahy kufru. Oba modely pak továrně přijíždějí s gumovými koberci.

Osvětlení

Také zde najdeme několik rozdílů, přičemž jeden je viditelný na první pohled. Tedy u EU varianty je poziční osvětlení oranžové barvy permanentně vypnuté, upravený je rovněž systém spouštění mlhových světel, ale především má evropské provedení boční blinkry zabudované ve zpětných zrcátkách.

Foto: Tomáš Kopečný

Oranžové pozičky jsou v EU provedení vypnuté.

Technika

Z hlediska techniky se EU vs. USA specifikace moc neliší. Evropské Bronco tedy nabídne DAB rádio, evropské jazykové rozhraní multimédií, rozhraní přístrojového štítu v anglickém, francouzském nebo španělském jazyce, uživatelský manuál nahraný v infosystému, evropské mapové podklady a nemožnost uživatelského vypnutí denního svícení.

Foto: Lukáš Kukla

Americké provedení standardně nemá mapy Evropy.

Pod kapotou

Tady je zásadním rozdílem pohonné ústrojí, jelikož pro Evropu je k dispozici pouze dvakrát přeplňovaný šestiválec 2,7 litru spárovaný s automatickým desetikvaltem, zatímco Američané mohou mít Bronco ještě s 2,3litrovým čtyřválcem a sedmirychlostním manuálem (či automatem). Pokud si někdo z Ameriky poručí Bronco Raptor, dostane jej s třílitrovým šestiválcem a automatem o 10 rychlostech. A to nemluvě o takřka závodním off-roadovém odpružení.

Foto: Tomáš Kopečný

Na druhou stranu šestiválec 2,7 litru je populární i u dovozců „amerik“.

To není vše, EU Bronco se pod kapotou vyznačuje ještě evropským plnicím hrdlem nádobky pro ostřikovací kapalinu, specifickou náplní klimatizace (R1234yf) a víčkem nádobky brzdové kapaliny s piktogramem namísto textu.

Záruka a ceny

V potaz je potřeba vzít také záruku a její podmínky, což v případě individuálního dovozu leží na straně prodejce. Koupíte-li americké Bronco například v AMB (dealer), určují pravidla servisu i garance oni. Pakliže si klidně od stejného prodejce pořídíte EU specifikaci, řídí se záruka i servis podmínkami Fordu.

Foto: Tomáš Kopečný

Odnímatelné dveře a střecha zůstaly stejné pro obě provedení.

A to samé platí i o oficiálních cenách. Evropské Bronco stojí v Česku v rozmezí 1,85 milionu až 1,95 milionu korun, zatímco individuální dovozy ze Spojených států či Kanady vyjdou v rozmezí od 1,75 milionu do 4 milionů korun (Raptor).

Výběr a modifikace

V neposlední řadě hraje svoji roli rovněž výběr, jelikož pro Evropu jsou oficiálně k dispozici jen dvě pevně dané výbavy, zatímco dovozci amerických verzí mají nabídku daleko, daleko širší (včetně soft top střechy, odpružení, doplňků apod.). Navíc i americké varianty musí být pro provoz v EU upraveny (např. zadní mlhovka), přičemž někteří prodejci umí nahrát do infosystému např. češtinu i evropské mapové podklady.

Foto: Lukáš Kukla

A co když chcete plátěnou střechu? Pak musíte jít do americké verze.

Naše srovnání tedy berte jako porovnání dvou výchozích modelů, které mohou být prodejci určitým způsobem modifikovány. Jsou však detaily, kterými se nikdo zabývat nebude, a právě podle nich pak poznáte, jestli je ono Bronco oficiálně evropské, nebo jde o model určený pro domácí (či jiný) trh.

Reklama

Načítám