Hlavní obsah

Veselé autotrampoty a pokusy o podvedení pojišťoven #5

Foto: Tomáš Kopečný

Příběhy z reálného života jsou mnohdy úsměvné, někdy šílené, občas smutné, ale prakticky vždy autentické. To samé se nedá říct o lidské pravdomluvnosti ve smyslu pokusů o pojistné podvody, které obvykle končí velkým malérem pro překvapeného výtečníka. Vítejte u dalšího dílu seriálu plného veselých motoristických trampot a odstrašujících příkladů nezákonného jednání.

Článek

Že vám do vozu nasedl cizí člověk a odjel? Může se stát. Že jste zapomněli zatáhnout ruční brzdu nebo zařadit rychlost a samovolně rozjeté auto způsobilo škodu? Ano, děje se to. Ale je opravdu reálné srazit v létě srnu, která má dosud zimní srst? Na tom už přece jen něco nesedí…

Foto: Michal Jirák

Jeden z dnešních příběhů popíše lásku k bavorským autům a pojistným plněním zároveň

Vítáme vás u pátého pokračování našeho krátkého seriálu plného veselých motoristických trampot, ale i odhalených pokusů o pojistné podvody. Připomínáme, že první čtyři díly (1, 2, 3, 4) ukázaly mnohdy až bizarní situace a jinak tomu nebude ani dnes, protože pro vás máme další nášup kuriozit, tentokrát z archivů pojišťovny Kooperativa.

Použité fotografie mají pouze ilustrační (v žádném případě dehonestující) charakter a nemusí přesně odpovídat dané události. Snímky slouží výhradně jako doprovodný materiál k textu.

Milan Káňa, tiskový mluvčí společnosti Kooperativa, nám k této problematice sdělil, že pokusy o pojistné podvody páchají nejčastěji lidé, kteří nemají havarijní pojištění a po nehodě se snaží domluvit s někým jiným a získat pojistné plnění z jeho povinného ručení. Mnozí se zase pokouší sled nehodových události trochu přikrášlit, opět kvůli vyššímu plnění, zatímco někteří jsou pro změnu motivovaní daleko úsměvnějšími potřebami.

Foto: Policie České republiky

Nejčastěji páchají pokusy o pojistné podvody řidiči po (jimi zaviněné) nehodě, kteří nemají sjednané havarijní pojištění

Hrdost nade vše

Jistý muž pojišťovně tvrdil, že jeho vůz poškodil na parkovišti řidič jiného automobilu. Standardní šetření u dotyčného doma však prokázalo, že nemluví pravdu. Nešťastníka totiž prozradil poškozený sloupek jeho vlastní branky, o nějž si vozidlo odřel. Onen muž prý dlouho zapíral, ale pod tíhou důkazů nakonec přiznal barvu. Důvod lhaní? Před svojí manželkou si chtěl zachovat tvář a hrdost skvělého řidiče.

Milovníci bavoráků

Dva jisté výtečníky spojovala láska k jedné bavorské značce a chuť čerpat pojistná plnění. Oba šikulové vlastnili stejné modely vozidel, na které si sehnali už poškozené díly. Jejich následné montáže na auta měly spolu s fingováním havárií vynést pěkný balík peněz, nicméně ve finále šlo o pěkný balík problémů.

Foto: Jan Majurník

Dvě stejná auta a jedna sada poškozených dílů. Není divu, že na tenhle podvod pojišťovna brzy přišla

Invalidní radost

Jsou lidé, kterým havárie změnila život, a to v „pozitivním“ slova smyslu. Klient Kooperativy způsobil nehodu, při níž zranil poškozeného natolik, že mu zůstaly trvalé následky. Při nedávném jednání však dotyčný invalida pracovníky pojišťovny překvapil. Je prý spokojený, má přiznaný invalidní důchod, nemusí chodit do práce, vlastní velkou televizi a pečuje o něj jeho matka. Do toho dostal nabídku na jednorázové vypořádání pojistného plnění, kterou okomentoval slovy, že by většinu peněz věnoval své bývalé přítelkyni, která se s ním po úrazu rozešla. Chtěl by jí tím dokázat, jak se má dobře.

Zmizelá liška

Jistý řidič zpozoroval, jak mu před auto vběhla liška, načež ucítil náraz. Zastavil, nicméně sražené zvíře nenašel. Pomyslel si, že rezavá psovitá šelma utekla, ovšem po důkladnější prohlídce předního části vozu zjistil opak. Liška byla doslova napasovaná v nárazníku, přičemž kolizi přežila bez větší újmy. Nevěříte? Sledujte! Máme původní fotografii…

Foto: archiv Kooperativy

Pro pořádek dodáváme, že pojišťovna klientovi opravu nárazníku uhradila v plné výši

Srazilo ho vlastní auto

Klient Kooperativy špatně zabrzdil své auto, které se z mírného kopce samovolně rozjelo. Zkoušel jej zastavit, ovšem na mokré vozovce uklouzl, vozidlo na něj najelo a on pod ním zůstal zaklíněn, což mu vyneslo poranění obou dolních končetin.

Domácí bourání

Operátor Kooperativy přijal hlášení o nehodě – nárazu do domu. Po krátké diskuzi požádal viníka kolize o strpení, vzal potřebné formuláře, tužku a vyrazil z call centra na lehko a v pantoflích ven. Proč? Onen řidič totiž naboural právě do budovy, kde sídlí předmětné call centrum pojišťovny.

Foto: Jakub Misík

Narazit do call centra pojišťovny? Náhoda, ale stalo se

(Ne)štěstí kominíka

Majitel autoservisu si jednoho dne pozval na kontrolu a čistění komína (ne)šikovného kominíka, který se svým žebříkem manipuloval natolik, až mu upadl na právě servisovaný luxusní automobil značky Audi. Náhradu za 180 tisíc korun ovšem (naštěstí) pokrylo pojištění odpovědnosti za škody.

Africká auto erotika

Tuhle událost hlásila zoologická zahrada v rámci pojištění odpovědnosti, protože jedno ze zvířat poškodilo automobil návštěvníka. Při průjezdu safari vlastním vozem šlo po silnici stádo watusi (africký skot), které dotyčný automobil jednoduše minulo, tedy až na jednoho zamilovaného jedince.

Foto: Toyota

Safari vlastním autem? Pozor na případnou zvířecí lásku

Onen samec samou láskou naskočil na patrně přitažlivou členku stáda, nicméně během tohoto úkonu kopytem poškodil oboje boční dveře „postiženého“ vozu. Watusi tedy zdravíme a přejeme jim klidné páření bez nehod.

Manuál na podvod

Tohle je takový bizár, že si ho snad přečtěte v původním (needitovaném) znění: „Přišel nám dopis od klienta s velmi kuriózní žádostí. V dopise nám podrobně, i s příslušnými osobními údaji, popsal, jak jeho kamarád naboural auto a jeho známá s ním poté sjednala pojistku a antedatovala datum jejího sjednání. Sice prý mu Kooperativa krátila pojistné plnění, protože vozidlo neabsolvovalo povinnou prohlídku, ale spokojil se i s tím.“

Foto: Jan Majurník

Některé klientské dopisy jsou prý vskutku netradiční

„A jelikož teď také naboural své nové auto, chtěl by ho pojistit stejně jako jeho kamarád, protože na tu jeho známou nemá kontakt, tak na koho by se z Kooperativy mohl obrátit,“ popisuje kuriozitu Milan Káňa a dodává, že všichni tři samozřejmě obdrželi obvinění z pojistného podvodu.

Pátý díl za námi a my znovu kroutíme hlavou nad kreativitou i hloupostí některých jedinců. Znáte nějakou podobnou kuriozitu i vy? Napište nám ji do komentářů, ať si ukrátíme čas při čekání na další pokračování.

Reklama

Související témata:
Načítám