Hlavní obsah

V Kanadě udělali z Mercedesu třídy G obrněnou limuzínu!

Foto: Inkas Armored

Stylově, luxusně a v naprostém bezpečí – tak zní filozofie bezpečnostního úpravce Inkas

Už jsme se skoro báli, že jsem před pár týdny o opulentní, okázalé a obrněné limuzíně psali naposledy. A vida – světoví úpravci zdá se stále mají kde brát inspiraci. Už jsme tu měli luxusní pojízdné tanky založené na Range Roveru, Audi A8 a vlastně tu byl i jeden kousek založený na Mercedesu třídy G. Ten sice disponoval ochranou proti střelným zbraním a trhavinám, ale rozhodně nenabízel takovou míru komfortu jako tenhle výtvor z Toronta!

Článek

No jen si to představte – jste velmi vlivný člověk na Sicílii, případně někde na Blízkém východě, a potřebujete se po svém „rajonu“ pohybovat v maximálním bezpečí. No ovšem, stačí si pořídit obrněné auto a je po problému, že? Jenže co když si chcete zároveň užívat i patřičnou míru komfortu, na kterou jste zvyklý ze svých honosných sídel? A padla kosa na kámen…

Foto: Inkas Armored

Mercedes-AMG G63 od Inkas Armored má na délku šest metrů, rozvor náprav má potom čtyři metry

Může totiž nastat situace, že vás čeká důležité „obchodní jednání“ a z nějakého důvodu se v takové chvíli zkrátka nechcete dlouhodobě zdržovat na jednom místě. Anebo si chcete vyrazit na menší výlet se štíhlou dlouhonohou společností, ale odmítáte příslovečného červíčka v hlavě, který se neustále vkrádá do hlavy a ptá se: „Jsem v bezpečí?“

Řešení přináší společnost Inkas! Tato bezpečnostně-tuningová firma z Toronta právě přišla s tímto výtvorem – je to „klasický“ Mercedes-AMG G63 s výkonem 577 koní a točivým momentem 850 newtonmetrů, jen je jaksi… jiný. Otázky, zda je opravdu nezbytně nutné, aby jako základ vozu posloužila právě osmiválcová verze AMG, vezmou za své hned poté, co se na tento upravený Mercedes podíváme pozorněji – zejména tedy z boku…

Ano, tohle „Géčko“ je totiž prodloužené na plných šest metrů, přičemž rozvor je pak čtyři metry. Balistická ochrana je uzpůsobena tak, aby odolala „výkonné útočné pušce ráže 7,62 milimetru“, což je (shodou okolností) například i ráže slavného AK-47, a také výbuchu dvou ručních granátů typu DM51. Jak uklidňující.

Pro všechny případy jsou tu taky vyztužené dveřní panty, vyztužený je i podvozek pro zachování ovladatelnosti i po zásahu a nesmí chybět ani runflatové pneumatiky. Ovšem tyto „runflaty“ vydrží i o něco více než hřebík nastražený na parkovišti.

Na první pohled může mít tato G63 upravená od společnosti Inkas menší nevýhodu – navzdory větším rozměrům oproti standardu pojme posádku pouze čtyř lidí. To je ale z velké části dáno tím, že místo zadních sedadel jsou teď královsky pohodlná křesla. A to není vše – celý interiér je vystlán doslova lány té nejlepší kůže a také Alcantary. Naproti honosným křeslům se pak tyčí širokoúhlá 4K televize a plnohodnotný bar se zabudovanou ledničkou. Málokoho pak asi překvapí přítomnost prémiového sterea (pravděpodobně aby překrylo ten kravál z venku, když tam začne být trochu „horko“).

A cena za kombinaci naprostého luxusu a bezpečí s patřičně reprezentativním pohonem pod kapotou? Řekli bychom vám, ať hádáte, ale to by asi opravdu uhádl málokdo. Pokud tušíte, že by se za ty peníze určitě dal koupit barák, pak jste na správné cestě, ale dalo by se jich koupit trochu víc – Mercedes-AMG G63 z dílen Inkas totiž stojí jeden milion eur (26 milionů Kč). Je ale pravda, že tak trochu jde o takový pojízdný barák. A kdo může říct, že ten jeho má pod kapotou osmiválec o výkonu 580 koní, že? No nekup to.

Reklama

Načítám