Hlavní obsah

Range Rover pro VIP? Ale ovšem, klidně i s pancéřováním

Foto: Land Rover

Při bližším pohledu je zřejmé, že výplně dveří Sentinelu jsou podstatně silnější než u běžného Range Roveru

11. 3. 2019

Special Vehicle Operations (zkráceně SVO) je speciální divize skupiny Jaguar Land Rover, známá především pro úpravy sportovního a výkonnostního charakteru – příkladem budiž třeba Range Rover Sport SVR a Jaguar F-Type SVR nebo specialitky jako Project 7 a Project 8. Ne každý ale touží v autě tak extrémně sportovat, někteří prahnou spíš po větším bezpečí. A pro ty je tu pancéřovaný Range Rover Sentinel.

Článek

I přesto Sentinel (angl. Strážce) dostal silnější motor – V6 nahradila 5,0 l V8 naladěná na 375 koní. Má to své opodstatnění, protože s „vylepšenými“ skly a panely karoserie váží Sentinel minimálně o tunu víc než běžný Range Rover, který sám o sobě není žádný atlet. Není potom divu, že výkonové hodnoty jsou řekněme dostatečných 9,8 s ve zrychlení z nuly na sto a maximální rychlost 200 km/h.

Nicméně bychom neřekli, že to někomu z kupců Range Roveru Sentinel bude vadit – firma touto variantou luxusního SUV míří hlavně na politiky, celebrity a bohaté podnikatele, kteří se obávají o své bezpečí. Je pak evidentní, že Land Rover si nemůže dovolit obětovat komfort ve jménu bezpečnosti, takže disponuje veškerou možnou výbavou, včetně osvětlení z LED, upraveného prostoru pro posádku a nejnovějšího dotykového systému Touch Pro Duo, jak je tomu nyní běžně u Range Rover a varianty Sport.

Je asi jasné, že Sentinel disponuje obrněnou karoserií ze všech stran, včetně zpevnění oken. Zajímavé ale je, že v interiéru je zabudovaná taky speciální ochranná buňka s certifikací proti všemožným střelným zbraním a trhavinám. A jelikož jde Range Rover Sentinel s dobou, je vybaven i ochranou proti „improvizovaným“ trhavinám, tříštivým granátům a třaskavinám.

Land Rover se také ujistil, že i přes notnou dávku hmotnosti navíc Range Rover nepřijde o své terénní schopnosti. Tomu napomáhají i speciálně vyvinuté pneumatiky, které jsou schopné i po poškození ujet 50 km rychlostí až 80 km/h. Sentinel je možné vybavit i „rozhlasovým“ zařízením, které umožňuje posádce komunikovat s okolím, aniž by museli vystrčit nos z auta. Ideální, pokud vám hrozí kulka. Problémem není ani výstražná světelná signalizace a siréna.

„Range Rover Sentinel poskytuje nevídané bezpečí a ochranu, které vyžadují naši VIP klienti, aniž by se museli vzdát kultivovanosti standardního Range Roveru,“ dodává Michael van der Sande, generální ředitel divize Special Vehicle Operations. „Díky silnější 5,0l kompresorové V8 a upravenému interiéru však auto stále disponuje zvýšenou úrovní výkonů a bezpečnosti pasažérů.“ Lepší kombinaci luxusní jízdy, terénních schopností a bezprecedentní bezpečnosti na trhu neseženete!

autowebAUTOWEBaUtOwEb