Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Brabus Invicto je Mercedes třídy G v kanadách a maskáčích

Foto: Brabus

Brabus Invicto – konečně Mercedes do skutečné nepohody!

26. 5. 2020

Kdyby si člověk měl vybírat auto, kterým by vyrazil na módní přehlídku nebo na filmový festival, tak je více než pravděpodobné, že Mercedes-Benz třídy G by byl na tomto pomyslném seznamu až mezi posledními. Díky jeho drsnému charakteru a terénnímu rodokmenu je daleko větší pravděpodobnost, že jej spatříte zaparkovaný spíše před myslivnou, případně před nějakým honosným sídlem kdesi v horách. Ale co kdyby se někdo pokusil z víceúčelového Géčka vymáčknout i tu poslední kapku potenciálu?

Článek

Hádáme, že v Brabusu si řekli, že zkusí terénní Géčko ještě nabrousit. Jinak si nedovedeme vysvětlit příčinu vzniku jejich nejnovějšího výtvoru – dámy a pánové, představuje se Brabus Invicto.

Foto: Brabus

Brabus Invicto se nezalekne ani palby z AK-47. Přesto se nemusíte vzdávat luxusu na palubě

Dnes nečekejte otřepané fráze jako „s tímhle už nezapadnete“ a podobně, protože tovární třída G by se nezalekla ani nasazení takzvaně v plné polní. Jenže nyní jde s trochou nadsázky o luxusní silniční tank, protože chlapi z německého Bottropu osadili jeho karoserii neprůstřelným brněním plnící standard neprůstřelnosti VR6 Plus ERV. Z toho samozřejmě nikdo nás obyčejných smrtelníků nemá rozum, takže v řeči civilů: Tento Brabus odolá soustavné palbě z neblaze proslulé útočné pušky AK-47 a výbuchu až 15kg nálože TNT. Pane jo…

Taková odolnost je možná díky něčemu, co v Brabusu nazývají „Shelter Cell“, tedy volně přeloženo Ochranná buňka. Ochranný „štít“ bývá většinou u obrněných aut dodatečně přimontován na původní karoserii. V Brabusu se ale tento ochranný kabát rozhodli na karoserii navařit, a je tak její nedílnou součástí. Samotná ochranná buňka je potom dle slov Brabusu z „precizně padnoucích a za tepla lisovaných ocelových plátů“. Nesmí samozřejmě chybět ani „obohacení“ speciálními vlákny a kovo-keramickými kompozity pocházejícími přímo ze zbrojního průmyslu.

Brabus se také nechal slyšet, že zpracování je natolik precizní a tak skvěle navazuje na původní civilní karoserii, že ve spárách mezi panely a otvorech nejsou oproti standardu žádné výrazné přechody nebo mezery. Tedy něco, jako když si James Bond dá pod prémiový smoking kevlarovou vestu – mnohem méně zranitelný ovšem, přesto stále velmi elegantní. To samé platí pro nová neprůstřelná skla, která jsou samozřejmě výrazně silnější oproti těm sériovým.

Foto: Brabus

Brabus Invicto Luxury nezapře svůj vznešený rodokmen – pořád je to zkrátka Mercedes každým coulem

Je evidentní, že takový oblek přidá „nějaké to kilo“ navíc. Vlastně tisíc, abychom byli přesní – ano, tohle monstrum je o celou tunu těžší, než je původní Mercedes Geländewagen. V Brabusu nejsou žádní amatéři, a tak tomu přizpůsobili také podvozek, který je teď tužší, a namontovali i silnější brzdy. Nezapomnělo se ani na kola – tato třída G dostala mnohem odolnější ráfky a speciální runflatové pneumatiky, na kterých lze ujet až 50 kilometrů v případě, že vám je někdo „propíchne“ pistolí.

Brabus Invicto je založen buďto na modelu G500, anebo rovnou na vrcholném AMG-G63, takže i přes svou nadváhu nepůjde o žádného lenocha.

Je evidentní, že Brabus Invicto není orientován na „klidné“ trhy, jako je třeba naše milovaná česká kotlina. Většina zákazníků tak bude pocházet buďto z Ruska, Blízkého východu nebo Jihoafrické republiky, tedy z končin, kde se čas od času může přihodit, že po vás někdo vystřelí.

Foto: Brabus

Brabus Invicto Pure byste od běžné třídy G takřka nepoznali

Zajímavé jsou potom stupně výbavy Brabusu Invicto. Buďto je tu verze Luxury (vůz s modrými akcenty na ráfcích a v interiéru), který sice svoji posádku ochrání před hrozbou za jakýchkoliv okolností, ale zároveň ji bude hýčkat tou nejvyšší výbavou, jakou si lze pro třídu G naspecifikovat, včetně prémiové kůže a špičkové audiosestavy, pokud bychom měli jmenovat jen pár z nich. Dokonce má i agresivní bodykit Widestar – což ale může být občas na škodu.

A proto je tu nenápadná verze Pure. Ta má všechny bezpečnostní prvky jako verze Luxury, ale s tím rozdílem, že nemá agresivní bodykit a okázalé spoilery, takže v podstatě vypadá úplně stejně jako běžná třída G. Občas zkrátka není na škodu splynout s davem…

To nejlepší jsme si ale nechali až na konec – a to je Brabus Invicto Mission. A jak už název napovídá, přesně to je verze Brabusu Invicto, která se nezalekne už opravdu ničeho. Jak ostatně prohlásil samotný Brabus, verze Mission je „postavena na míru pro instituce jako je policie, záchranné složky, speciální jednotky nebo bezpečnostní agentury“.

Verze Mission disponuje vybavením, jako je střešní nosič, světelná rampa nebo obrněný nouzový východ zabudovaný do střechy. Uvnitř potom nechybí zakázková sedadla s pětibodovými popruhy, které jsou dimenzovány pro posádku s neprůstřelným „outfitem“. K palubnímu příslušenství potom patří takové nezbytnosti jako monitorování stavu kyslíku v kabině, ovládání hasicího systému nebo vojenské navigace. Něco nám říká, že přesně tohle je ta správná verze! Za bezpečnost se ovšem musí platit, a tak ceny začínají na hodnotě 350 tisíc euro, tedy zhruba 10 milionů korun.

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.