Hlavní obsah

To nej z Číny: lidová škodovka, levný elektrovůz a divná SUV

Foto: Škoda Auto

Škoda Xin Rui je pokračovatel modelové linie Škoda Rapid, kterou sice v Evropě nahradila Scala, ale na jiných trzích žije Rapid a jeho deriváty dál

Čínský trh je jeden z největších na světě a mnoho renomovaných automobilek na něm testuje prodeje svých modelů ještě před tím, než je pustí do v Evropy. Spoustu takových kousků si dokonce Číňané nenechají vzít a koupíte je jenom tam. O jaké vozy jde? Někoho možná překvapí lidová škodovka, šokuje superlevný elektromobil nebo vyděsí prapodivná SUV.

Článek

Škoda Xin Rui

Na čínském trhu prodává mladoboleslavská Škoda Auto atraktivní modely Kodiaq GT a Kamiq GT – vozy tak povedené, že bychom je chtěli i v Evropě, ale bohužel… Ovšem víte, co je Škoda Xin Rui? Jde o model Rapid, kterého u nás nahradila atraktivní Scala, ovšem v Číně si lidovou škodovku v přepracované verzi stále hýčkají.

Foto: Škoda Auto

Čínská Škoda Xin Rui je nám všem dobře známý Rapid

Jde vesměs o účelové auto s motorem o objemu 1,5 litru a možností manuálního, nebo automatického řazení, nicméně za základní cenu v přepočtu 234 tisíc korun se bavíme o slušném vozidle pro každý den. Navíc Xin Rui vypadá poměrně dobře a celkem reprezentativně, proto se za jeho vlastnictví rozhodně nemusíte stydět. Pokud vám sedí spíše useknutá záď, můžete si pořídit také model Xindong neboli Rapid Spaceback.

Foto: Škoda Auto

Jednoduchý interiér nadchne spíše konzervativce

Ford Transit

Ford Transit je snad nejpopulárnější užitkovou dodávkou na světě. O své dny slávy bojuje Ford také na čínském trhu, ovšem nikoli s evropským modelem Transitu. V Číně se nabízí populární sedmá generace, kterou si zaručeně nespletete – díky ikonickým hranatým světlometům. Pro čínský trh výrobce světla ještě trochu vylepšil, nicméně interiér zůstal více méně shodný s evropskou variantou. Také modularita není k zahození, auto se tady prodává se třemi nebo až 17 místy k sezení, nabídne naftové motory o objemu 2,2 litru nebo 2,4 litru a základní cenu 535 tisíc korun.

Foto: Ford

Ford Transit dostal přepracované přední lampy

Renault City K-ZE

Francouzský Renault se dal dohromady s čínskou značkou Dongfeng a společně tohle duo prodává na tamním trhu jinak pojmenované v Evropě známé modely Captur, Kadjar, Koleos a Espace. V nabídce má však automobilka jeden zajímavý elektrický crossover, který vypadá daleko lépe než lacinými plasty zalité Zoe propagované u nás.

Foto: Dongfeng Renault

Renault City K-ZE stojí zhruba 200 tisíc korun

Renault City K-ZE má být vlaštovkou nových energií určenou pro každého, zatím dostupnou jen na čínském trhu, nicméně se objevily spekulace, že se tohle levné elektroauto bude v Evropě podávat pod hlavičkou Dacie. Podle čínských specifik má mít Renault City K-ZE dojezd až 271 kilometrů na jedno nabití (kombinovaný režim podle normy NEDC) a základní cenu necelých 202 tisíc korun.

Foto: Dongfeng Renault

Palubní desce dominuje velká dotyková obrazovka

Dongfeng Peugeot 408

Automobilka Dongfeng kooperuje také s francouzským Peugeotem a díky tomu mohou čínský trh zdobit i modely začínající číslovkou 4. Tuhle modelovou řadu v Česku nekoupíte, nicméně v zemi největších plagiátorů jde například o reprezentativní sedan střední třídy pojmenovaný Dongfeng Peugeot 408.

Foto: Dongfeng Peugeot

Dongfeng Peugeot 408 je reprezentativní vůz střední třídy s atraktivním designem

A co je pod kapotou? Zapomeňte na diesely, tohoto elegána pohání dvě přeplňované benzinové jednotky vybavené systémem stop-start a výkonem 136 koní (230 Nm) nebo 170 koní (250 Nm). Auto nabídne hromadu výbavy, moderní asistenty a základní cenu začínající na částce 383 tisíc korun.

Foto: Dongfeng Peugeot

Celkový pohled na interiér modelu Dongfeng Peugeot 408

Dongfeng Citroën C3-XR SUV

Znáte Citroën C3 Aircross? Určitě ano, jde o cenově dostupné SUV s osobitým vzhledem a dělenými světlomety. A to se v Číně moc nelíbí, což dokazuje i designové srovnání Škody Kamiq pro Evropu a Čínu, a proto se francouzský Citroën vytasil spolu se značkou Dongfeng s přepracovaným crossoverem nazvaným Dongfeng Citroën C3-XR SUV.

Foto: Dongfeng Citroën

Oproti evropskému C3 Aircross nabídne čínská verze daleko uhlazenější design bez dělených světel

V nabídce motorů najdete atmosférické šestnáctistovky nebo turbodmychadlem podpořené dvanáctistovky a tři druhy převodovek – pětirychlostní manuální, šestirychlostní robotickou a dvouspojkovou šestirychlostní automatickou. A základní cena? O zhruba 59 tisíc korun nižší než u nás – 309 tisíc korun.

Foto: Dongfeng Citroën

Dongfeng Citroën C3-XR SUV je alternativou evropského modelu C3 Aircross

Dongfeng Nissan Sylphy

Japonský Nissan vyrábí dva elektromobily – Leaf a e-NV 200. Omyl! Číňanům hatchbacky příliš nevoní, a aby se na tamním trhu ujal nový elektromobil, musel dostat přepracovaný design, prodlouženou záď a jméno Sylphy. Auto je vpředu poměrně podobné evropskému Leafu, nabízí i podobnou výbavu a podle čínských tabulek poskytne dojezd na jedno nabití až 338 kilometrů. Základní cena činí v přepočtu 791 tisíc korun. Čína zkrátka elektromobilitou začíná žít, proto si musíte zvyknout, že se bateriemi nabité automobily budou objevovat čím dál častěji – a to nejen na čínských silnicích.

Foto: Dongfeng Nissan

Dongfeng Nissan Sylphy vypadá jako přepracovaný Nissan Leaf v sedanu

Volkswagen Viloran

Chtěli jste si vždycky pořídit kombinaci Volkswagenu Touareg, kombíku a luxusního víceúčelového vozu? Kupujte lístek do Číny a šup k prodejcům Volkswagenu pro model Viloran. Distingovaný automobil vypadá vpředu jako SUV Touareg, nicméně zbylé proporce karoserie odpovídají 5,3 metru dlouhému kombi, ovšem boční posuvné dveře jsou zase parketou vozů typu MPV.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Viloran je kříženec SUV, Combi a MPV

Automobilka osadila Viloran také zbrusu novým logem – jde o první model pro čínský trh, který ho má. Jelikož se díváte na žhavou novinku, ceny dosud výrobce nezveřejnil, ovšem podle čínských médií bude základ stát v přepočtu přes jeden milion korun. Jestli se vám auto líbí, nezoufejte, možná se ho dočkáme i v Evropě, jelikož byly jeho prototypy nachytány při testování ve Španělsku.

Foto: Volkswagen

Žhavá novinka zatím nemá ceník, nicméně půjde o luxusní zboží

Fiat Ottimo

Trochu té pravé Itálie přináší do Číny italský Fiat se svou modelovou řadou čítající i prostorný hatchback Ottimo. Jde o příklad běžného vozu nižší střední třídy, který nabídne praktickou výbavu, velký kufr, odkládací prostory a multimédia. Pod kapotou se objevují zážehové čtrnáctistovky s turbodmychadlem naladěné na 120 koní (206 Nm) a 150 koní (230 Nm).

Foto: Fiat

Konvenční vzhled působí velmi střídmým dojmem

Slabší varianta pracuje s pětirychlostním manuálem, zatímco u silnějšího agregátu zajišťuje řazení dvouspojkový sedmirychlostní automat.

Foto: Fiat

Fiat Ottimo je především obyčejným autem

Dongfeng Honda UR-V

Určitě znáte evropské SUV modely od Hondy – CR-V a HR-V. V Číně musí mít zase něco extra, takže tu koupíte luxusní crossover Honda UR-V. Vůz přijíždí jen v elegantních barvách, a to v honosných odstínech bílé, zlaté, červené, hnědé a černé.

Foto: Dongfeng Honda

Tohle luxusní malé SUV stojí přes 800 tisíc korun

Motorizace také nejsou k zahození, protože vůz pohání buď 193koňový čtyřválec s turbem spárovaný s převodovkou CVT nebo jeho silnější kolega naladěný na výkon 272 koní, který ovšem spolupracuje s devítirychlostním automatem. Dongfeng Honda UR-V disponuje adaptivním odpružením se čtyřmi jízdními režimy a pohonem 4 x 4. Luxus však má svou cenu, který v případě této Hondy začíná na částce 810 tisíc korun.

Beijing Hyundai ix25

Pokud vám evropský Hyundai Kona přijde hodně kontroverzní, tak raději tenhle odstavec ani nečtěte. Beijing Hyundai ix25 je vzhledově hodně zvláštní SUV, jehož design působí více než osobitě. Jihokorejská stylovka cílí na mladé Číňany možností personalizace a atmosférickými motory o objemu 1,5 litru spřaženými se šestirychlostním manuálem nebo variátorem CVT.

Foto: Beijing Hyundai

Beijing Hyundai ix25 je velmi osobité SUV

Auto má maximální rychlost 175 kilometrů za hodinu, normovanou spotřebu 5,3 litru benzinu na sto ujetých kilometrů a startovní cenu od 334 tisíc korun.

Reklama

Načítám