Hlavní obsah

Škoda spustila sériovou výrobu elektrického Citiga

Foto: Škoda Auto

Zahájení výroby elektrické Škody Citigo

21. 11. 2019

Je tomu šest měsíců, co se světu představil první plně elektrický vůz Škody. Elektrické Citigo už stihlo vyprodat zaváděcí sérii, nicméně vozy se fakticky začaly vyrábět právě včera. 20. listopadu totiž sjel z výrobní linky ve slovenské Bratislavě první elektromobil české automobilky, určený pro koncového zákazníka.

Článek

Abychom byli zcela konkrétní, Citigoe iV (ano — takhle divně se malý elektromobil skutečně jmenuje) je v rámci automobilky vlastně takovou „cvičnou“ prací na téma elektromobility. Samozřejmě platí, že se jedná o první vůz s čistě elektrickým pohonem, ovšem stále jde o vůz, vycházející z modelu se spalovacím motorem.

Ta opravdová pecka přijde teprve během nadcházejícího roku, kdy Škoda konečně ukáže také první elektromobil, zkonstruovaný od samého počátku jako elektromobil. Ten bude stát na koncernové modulární platformě MEB, která už vůbec nepočítá se zástavbou spalovacího motoru. Na této platformě stojí třeba nedávno představený Volkswagen ID.3. A chystaná škodovka bude nepřekvapivě vycházet z konceptu Vision iV, jehož poslední verze byla představená letos v březnu.

Foto: Jakub Deml

Snad již brzy se Škoda Vision iV ukáže v produkční verzi připravené do výroby

Zpět však k elektrickému Citigu. To se od včerejška v Bratislavě vyrábí spolu s koncernovými sourozenci Seat Mii (a jeho elektrickou verzí Mii electric) a Volkswagenem UP! (potažmo elektrickou verzí e-Up!).

Kompletní technické údaje jsou venku již delší dobu a vše si můžete přečíst v komplexním článku zde, takže jen v rychlosti: O pohon předních kol elektrického Citiga se stará elektromotor o výkonu 83 koní, který dodává velmi slušných 212 Nm točivého momentu už od nulových otáček. Lithium-iontová baterie má kapacitu 32,2 kWh, při použití rychlonabíječky ji lze nabít z nuly na osmdesát procent za jedinou hodinu času a Škoda uvádí, že plně nabitá zvládne najezdit až 260 kilometrů. Zrychlení z nuly na sto probíhá 12,3 sekundy a maximálka je omezena na 130 km/h, což ovšem pro potřeby elektromobilu, který cílí téměř výhradně do městského provozu, docela stačí. Zvenku lze poznat elektrickou verzi Citiga hlavně podle uzavřené mřížky chladiče, lakované do barvy karoserie.

Když elektrické Citigo přišlo před dvěma měsíci do předprodeje, zahájila Škoda jeho vstup na trh lákovou nabídkou. Zahajovací první série 500 kusů byla totiž nabídnuta za sympatických 429 900 korun, což je na elektromobil velmi hezká cenovka. Navíc se k první sérii vázala ještě možnost nabíjet celý první rok úplně zdarma na nabíječkách poskytovatele ČEZ. Prvních 500 aut bylo však velmi brzy vyprodáno a s nimi zmizel rok nabíjení zdarma, i zahajovací cena. Nyní už Citigo stojí 479 900 korun, což je ovšem pořád férová nabídka.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama