Hlavní obsah

Říjnové prodeje osobních aut velmi mírně povyrostly

Foto: Škoda Auto

Zákazníci už netrpělivě očekávají příchod nové Octavie, prodeje současné generace proto pozvolna váznou

Čerstvé říjnové statistiky prodejů osobních aut vykazují mírný nárůst, ale celkový dojem je spíše rozpačitý kvůli citelnému zkreslení loňskou změnou normy měření emisí a způsobu homologace. Na tom, že českému trhu vévodí domácí Škoda, to však nic nemění.

Článek

Na říjnových statistkách prodejů nových aut, které vytváří Svaz dovozců automobilů, se naplno projevil vliv loňského přechodu na WLTP. Řada značek si tak meziročně významně polepšila, protože loni v říjnu neměla dost homologovaných aut na prodej – například Seat (o 164 %!), Renault (+38,2 %), Honda (+31,9 %), Mazda (+24,9 %) nebo Volkswagen (+22,6 %). Jiné značky se zase nečekaně silně propadly, často právě kvůli mimořádně silnému loňskému říjnu – Dacia o 56,4 %, Suzuki o 29,3 % nebo BMW o 22,1 % atd. Zkrátka meziroční srovnání října 2019 s říjnem 2018 je dost divoké a nepříliš průkazné.

Foto: SDA

Prodeje osobních aut v říjnu 2019 podle značek

To platí i o celkovém meziročním nárůstu trhu o 1,17 %. Jenže loňský říjen patřil k těm dlouhodobě nejslabším (o 15 % slabší než v roce 2017), takže to není právě vypovídající hodnota. Snad jen, že všichni očekávali daleko silnější růst. Prodeje za prvních deset měsíců jsou tak o 7,23 % slabší než za stejné období loňského roku.

Prodejům tradičně vévodí tuzemská Škoda, což je poznat i na nejprodávanějších modelech – mezi nejlepšími deseti jich je rovnou sedm. Mezi ně se podařilo vetřít pouze Hyundai s oblíbenou i30 a lidovým držákem ix20 a Dacii s žádaným Dusterem.

Foto: SDA

Prodeje osobních aut v říjnu 2019 podle modelů

Zatímco však prodeje všech tří škodováckých SUV nabírají na síle, tradiční pilíře slábnou – stárnoucí Fabia trpí omezenou nabídkou motorizací, u Octavie zase zákazníci čekají na blížící se novou generaci. Ta se představí už příští pondělí 11. listopadu a my budeme u toho!

Reklama

Načítám