Článek
Předchozí dvě vítězství posádky Macík - Tomášek - Švanda vypadala z tepla a pohodlí obýváku docela jednoduše, vždyť do cíle dojel vždy s více než hodinovým náskokem. Ale nenechte se mýlit, na Dakaru není nic snadného. Ve skutečnosti byla tvrdě vydřená, vybojovaná nejen díky rychlosti Martina Macíka, ale také díky obrovským zkušenostem celé posádky a v neposlední řadě díky odolné technice.
Tu ostatně u Macíků vyvíjejí a pilují k dokonalosti již skoro čtvrtstoletí a jen díky tomu dokázal Martin vyhrát nedávnou Rallye du Maroc s autem, které mu poskládali jen „pár dní“ před startem. A jakkoliv jde fyzicky o zcela nové auto s novým jménem Pepa, technicky je prakticky shodná s loňským vítězným Bohoušem (až na pár drobností, jako jsou třeba digitální zpětná zrcátka), tedy pro znalce generace Evo4.

V Sedlčanech staví tak povedené kamiony, že se s nimi dá závodit hned po vyjetí z fabriky. Za tím je ale skoro čtvrt století intenzivního technického vývoje.
Takové kamiony vznikly letos v sedlčanských dílnách MM Technology ještě další čtyři - Czeslaw pro polského závodníka Darka Łyska, dva skoro totožné pro nizozemské bratry De Grooty a poslední, dostavěný jen pár dní nazpět, pro dalšího Nizozemce Mitchela van den Brinka, mladého a talentovaného dravce, který patří k Macíkovým největším soupeřům v boji o zlato.

Devět kamionů měl tým MM Technology na dakaru na starosti už minule a patří tak k největším a nejdůležitějším účastníkům soutěže.
Možná se vám zdá podivné, že vítěz dakaru vyzbrojuje tou nejlepší technikou své nejsilnější konkurenty, ale v této třídě to tak chodí - ze soukromého týmu rodiny Macíků se stala velká továrna, která vyrábí ty nejrychlejší kamiony pro dobrou čtvrtinu závodního pole. Na Dakaru 2026 (stejně jako letos) jich budou mít na starosti hned devět, z toho hned šest v nejrychlejší specifikaci Evo4 (které doplní dvě Evo3 a jedna Evo1, kterou osedlá Michal Valtr). Není divu, že jejich tým v dakarském bivaku zabere místo velké jako fotbalové hřiště, že s sebou vezou devadesát tun náhradních dílů a k tomu stovky pneumatik Prometeon.
Jsme hrdí, že tolik našich kamionů míří na Dakar – přesně pro tohle je vyvíjíme. Ještě důležitější ale je, že tak široké zastoupení napříč mnoha týmy ukazuje, že náš přístup k vývoji rally speciálů funguje nejen pro náš tovární tým, ale stejně dobře i pro zákaznické posádky.

Uplynulou neděli proběhlo tradiční loučení s fanoušky, nyní už je veškerá technika na cestě do Barcelony a následně do Saúdské Arábie.
Právě pneumatikářská firma Prometeon patří k největší technologickým i marketingovým partnerům MM Technology. Společně s Martinem Macíkem vyvíjejí nové odolné a rychlé směsi, které pak využívají i další závodní týmy. Toto úspěšně partnerství bude navíc pokračovat další tři roky, jak obě strany nyní slavnostně oznámily.
To, co začalo jako odvážný technologický krok, se proměnilo v jedno z našich nejcennějších partnerství. Jsme rádi, že v této cestě můžeme pokračovat až do roku 2028 a společně posouvat hranice dál.

Jede si Martin Macík pro třetí vítězství? Určitě o něj jede bojovat, ale sám dobře ví, jak složité dakarské závodění je a přistupuje k němu s pokorou, takže se jakýchkoliv odvážných prohlášení raději zdržuje.
Všechna technika je nyní již sbalená a vyrazila na svou cestu do přístavu v Barceloně, odkud se lodí vydá do Saúdské Arábie. Tam si ji tým MM Technology hned na Nový rok vyzvednou a zkontrolují, následovat bude shakedown a privátní testy a v sobotu 3. ledna odstartuje Dakar 2026 oficiálně prologem. Po něm bude následovat 13 etap (dvě z nich budou maratonské) a v sobotu 17. ledna už budeme znát vítěze. Bude to v kamionech zase Martin Macík? Budete mu fandit? Napište nám do diskuze, kdo je váš favorit v boji o dakarské zlato!
My ho budeme každopádně sledovat velmi zblízka, tak zůstaňte naladěni na Garáž.cz.


