Hlavní obsah

Macík triumfující, Prokop bojující: Přípravu na Dakar naši borci zvládli

Foto: MM Production
2:43
2:43

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Rallye du Maroc byla poslední ostrou zkouškou před blížícím se Dakarem 2026. A naši borci ji zvládli se ctí!

Článek

Vedení od první etapy, přesvědčivé vítězství s náskokem hodiny a půl a třetí triumf v řadě po sobě. Letošní jízda Martina Macíka a jeho posádky marockou rallye vypadala jako procházka růžovým sadem, ale rozhodně nebyla, což dokládá nejen seznam odstoupivších (v cíli byly klasifikovány jen dva náklaďáky z pěti startujících).

Ostatně udělejte si názor sami z tohohle onboardu.

Závod byl tvrdý, terén pestrý, a my jsme si ho prožili opravdu se vším všudy. Dokonce jsme se v jedné z dun na chvíli zakopali a František se úplně na konci na chvilku ztratil, ale i to k závodění patří. Náš Josef fungoval skvěle a jedeme domů s tím, že jsme na Dakar 2026 připraveni,“ říká pilot Martin Macík.

Poslední ostrý test před Dakarem tak dopadl na jedničku – svou formu ukázala nejen zkušená posádka, ale také zcela nový kamion Pepa. Jen připomeneme, že jde vlastně o zcela shodný stroj s předchozím Bohoušem, tedy speciál od MM Technology ve specifikaci EVO4 (jen má nová digitální zrcátka), pouze nově postavený. A protože hned zkraje prokázal svou rychlost a spolehlivost, zdá se být na Dakar 2026 dobře připravený.

Také Martin Prokop má pro Dakar nový stroj, tovární speciál Ford Raptor T1+ s přezdívkou Sid, ale sám přiznával, že jeho tempu zatím nestačí. „První velký závod se Sidem byl nářez. Maroko byla neskutečná zkouška jak nás, tak i techniky. Překvapilo mě, jak se za ten rok zase strašně zrychlilo, jaké se jede tempo, nikdo nedělá chyby a jede se úplně šíleně. Musím přiznat, že Sid je na tom rozhodně lépe než já. To auto je mnohem dál než já, musím si na to zvyknout a pouštět ho do děr a hran, kde bych dřív brzdil,“ shrnuje Martin Prokop, který si vyjel celkové jedenácté místo.

Celkové vítězství v kategorii nejrychlejších aut T1+ si vyjel Sébastien Loeb (jeho první vítězství v Maroku vůbec) s Dacií, světovým šampionem letošní sezóny W2RC je Lucas Moraes s Toyotou (která triumfovala mezi týmy).

Kategorii motocyklů vyhrál Tosha Schareina, šampionem FIM RallyGP se stal Daniel Sanders (korunován byl již po předchozím závodě Rally Raid Portugal) a kategorii týmů ovládla KTM. My můžeme být hrdí na to, že David Pabiška vybojoval titul mistra světa 2025 mezi veterány. A teď už vzhůru na Dakar 2026!

Načítám