Hlavní obsah

Na Dakar s Pepou: Martin Macík na dakarské show představil nový závoďák s jednou supermoderní vychytávkou

Foto: MM Production

Dakarská show Posedlí Dakarem Open Air se kromě velkého svátku pro fanoušky českých závodníků stala také dějištěm odhalení nové závodní techniky Martina Macíka, dvojnásobného vítěze Dakar Rally v kategorii kamionů.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Letní setkání největších českých dakarských hvězd a těch nejnadšenějších dakarských fanoušků se stává krásnou tradicí, která se po loňské zastávce v Přerově vrátila zpátky do „domácích“ Sedlčan. Představila se tu prakticky kompletní česká rally reprezentace v čele s Martinem Macíkem, Martinem Prokopem, Milanem Engelem nebo Dušanem Drdajem a také zahraniční esa jako Janus van Kasteren a Mitchel van den Brink.

Fanoušky bavili nejen nezapomenutelnými zážitky při rozhovorech, ale především efektními jízdami se svou závodní technikou po autokrosové trati Sedlčanské kotliny – skoky, smyky, hlína a prach, vše prosycené vůní benzinu a nafty a řevem vytočených motorů. Zkrátka všechny esence Dakaru, aniž byste kvůli nim museli až do Saúdské Arábie. Nádhera!

Martin Macík si ale pro fanoušky přichystal ještě jedno obří překvapení. A to doslova, protože má sedm metrů na délku a přes tři metry na výšku, váží osm a tři čtvrtě tuny a dopředu ho pohání přes tisíc divokých koní. A jmenuje se Pepa (tohle jméno si vybrali sami fanoušci). Ano, jde o zcela nový kamion pro blížící se Dakar 2026, se kterým si Martin Macík chce dojet pro svůj dakarský hattrick.

A nejpřekvapivější na něm je, že od Bohouše, s nímž vyhrál Dakar 2025, ho skoro nerozeznáte. Oba kamiony z dílen MM Technology jsou totiž v nejnovější specifikaci EVO4 a patří tak k tomu nejrychlejšímu, co v kategorii kamionů na dakaru jezdí – loni posádky na kamionech ze Sedlčan obsadily v závěrečném hodnocení první, druhé a čtvrté místo.

Tou jedinou odlišností jsou úplně nová digitální zpětná zrcátka. Tuhle vychytávku mají některé moderní elektromobily, aby díky lepší aerodynamice získaly pár kilometrů dojezdu navíc. Tady jsou ale z jiného důvodu. „Je to čistě kvůli odolnosti. Loni jsme na dakaru u devíti kamionů měnili dohromady 120 zrcátek,“ překvapuje Martin Macík senior, šéf týmu MM Technology. V každém rohu kamionu jsou tak dvě samostatné kamery (pro lepší pokrytí slepého úhlu), displeje má řidič na stejném místě jako zrcátka, aby za volantem nemusel měnit své návyky.

Svou závodní premiéru si Pepa odbude již při podzimní Rallye du Maroc, kde tým před dakarem prověří jeho spolehlivost a odolnost. A nejspíš nezklame. „Jsem pyšný, že kamiony, které připravíme, můžou rovnou po výjezdu z dílny závodit, nerozbíjet se a být úspěšné,“ pochvaloval si šéfmechanik David Švanda. Vedle Pepy vznikal zároveň další (zcela shodný) kamion pojmenovaný Czeslaw, s nímž bude závodit polský borec Darek Łysek.

„Posedlí Dakarem Open Air jsou pro nás srdcovka. Fanoušci tady můžou na vlastní kůži zažít, jaké to je na Dakaru, a my jim společně s dalšími závodníky rádi ukazujeme, o čem to je na trati. Mám radost, jak skvěle fanoušci přivítali Pepu a Czeslawa, a těším se, až je poprvé postavíme na start rally. Děkuju všem, co dorazili, ta atmosféra byla neskutečná!“ podělil se o své dojmy Martin Macík.

Načítám