Hlavní obsah

Další vítězství pro Macíka za volantem veterána Franty, Prokop si osahával novou techniku

Foto: MM Production

Další ročník populární rallye Baja Aragon s centrem ve španělském městě Teruel vyhrál znovu s přehledem Martin Macík a jeho posádka, i když jeli s obstarožní liazkou. Naopak Martin Prokop si na závod přivezl tu nejnovější techniku, se kterou se teprve začíná sžívat.

Článek

Už zase to dokázal! Martin Macík s navigátorem Františkem Tomáškem a mechanikem Davidem Švandou ovládli španělskou rozcvičku na Dakar v kategorii kamionů stylem start-cíl.

Foto: MM Production

Martin Macík se svou posádkou si ve Španělsku dojeli už pro šesté vítězství.

Trať o celkové délce přes 600 kilometrů vedla přes kamenité, technické a často velmi úzké úseky a posádka MM Technology ji proletěla s přehledem nejrychleji. A to i přestože letošní ročník (stejně jako ten minulý) jeli s Frantou, skoro již veteránskou liazkou s manuálním řazením.

„Pěkně jsem si zařadil, až mě z toho bolí ruka, jak nejsem zvyklý. Tady se totiž jede plnej-brzda-plnej-brzda, trať je úzká a klikatá, takže hodně technická, a to nám vyhovuje. Mám radost, že vezeme domů další vítězství. Bylo to tvrdé, jak pro kamion, tak pro nás v kabině, ale když je posádka sehraná s fungující technikou, je to hned o něčem jiném,“ hodnotí závod pilot Martin Macík Jr.

To Martin Prokop vyrazil do Španělska otestovat úplně novou techniku – ze Shreka vyvíjeného vlastními silami týmu MP Sports letos přesedlal na tovární speciál Ford Raptor T1+ přezdívaný „Sid“. A je to pro něj obrovská změna.

Foto: Orlen Jipocar

Martin Prokop přesedlal ze Shreka na Sida. Zatím se sžívají, ale potenciál téhle kombinace je obrovský.

„Je to těžší, než jsem si myslel, zvyknout si po deseti letech se Shrekem na úplně jiný technologický koncept. Auto je fantastický, ale nejede samo, musí ho někdo řídit. Na začátku jsme měli pocit, že je to fajn, jenže čas byl špatný. Postupně jsme se zlepšovali a nedělní zkoušku jsme už zvládli dobře. Bude to ještě nějaký čas trvat, musím najezdit co nejvíc kilometrů, protože to auto chce závodit a chce jet drsně,“ vysvětluje Martin Prokop.

V náročném terénu a s tvrdou konkurencí Martin Prokop s navigátorem Viktorem Chytkou obstáli, celkově dojeli na velmi solidním šestém místě (za borci jako Nani Roma, Nasser Al-Attiyah nebo João Ferreira na pódiu) se ztrátou pouhých 13 minut – zvlášť, když Prokop, cítí, že on i auto mají na víc.

Další závodní „trénink“ před Dakarem bude říjnová Rallye Du Maroc, ale pokud chcete českou dakarskou špičku s její technikou vidět dřív a na vlastní oči, tak si do kalendáře poznačte sobotu 9. srpna, kdy se ve středočeských Sedlčanech bude konat tradiční akce Posedlí Dakarem Open Air (do čtvrtka 31. 7. koupíte vstupenky online za zvýhodněnou cenu). Martin Macík tam přiveze nejen Frantu a ukáže medaili ze Španělska, ale také na místě slibuje „překvapení, které naznačí, kam bude směřovat další vývoj závodních kamionů“. Modří už vědí, nebo alespoň tuší…

Načítám