Hlavní obsah

RAM 1500 TRX má V8 a 711 koní. Prodávat se bude i v Evropě

Foto: RAM

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Americká značka RAM představila nejvýkonnější pick-up světa. Model s označením 1500 TRX má pod kapotou osmiválec o objemu 6,2 litru a jeho výkon překračuje hodnotu 700 koní. „Šílený“ stroj se ještě letos začne prodávat i na evropském trhu.

Článek

Asi nemá smysl začínat čímkoliv jiným. Takže rovnou k motoru. Jedná se o legendární Hellcat, tj. 6,2litrový vidlicový osmiválec přeplňovaný kompresorem. V tomto případě produkuje 711 koní a masivních 881 newtonmetrů točivého momentu. To jsou opravdu maniakální hodnoty i na takhle velký a těžký stroj.

Foto: RAM

Osm válců dopovaných kompresorem ze sebe vymáčkne brutálních 711 koní! To není špatné na pick-up. Vlastně by se za takový výkon nemusel stydět ani leckterý supersport...

Zrychlení 0-96 km/h zvládne 1500 TRX za 4,5 sekundy a během deseti sekund auto „letí“ stošedesátkou. Nejvyšší rychlost není kdovíjaká, z pohledu velkých pick-upů je ale více než dostatečná: 118 mil v hodině neboli 190 km/h. To samozřejmě díky elektronickému omezovači. Spotřeba paliva? Podle normovaného měření 15,6 litrů benzinu na sto ujetých kilometrů.

Proti Hellcat motorům v jiných modelech (třeba v Dodge Challenger) má ten v RAMu jinak uzpůsobenou olejovou vanu pro jízdu v terénu. Jiný je i systém sání a filtrace vzduchu. Síla motoru se přenáší skrz osmistupňový automat na všechna čtyři kola. Nechybí redukce ani launch control.

Proti výchozí verzi se měnilo nastavení podvozku, rám z vysokopevnostní oceli je více vyztužený. Auto má také větší rozchod kol a nové jsou rovněž tlumiče Bilstein BlackHawk e2. Upravené je přední i zadní zavěšení a specifické jsou pro tento model také pneumatiky - Goodyear Wrangler Territory, které jsou obuté na 18palcových kolech.

Verze TRX má větší nasávací otvory než standardní provedení; všimnout si můžete také výraznějších podběhů a nové koncovky výfuku (dvě na každé straně). Nezapomnělo se ale ani na praktičnost: popisovaný model zvládne překonat nájezdový úhel 30 stupňů, brodit se vodou s hloubkou 80 centimetrů nebo táhnout přívěs o hmotnosti 3,5 tuny.

V USA činí základní cena 69 995 dolarů, což je zhruba 1 540 000 korun. V Evropě bude samozřejmě tento konkurent pro Ford Raptor dražší, dobrou zprávou na každý pád ale je, že se bude dovážet prostřednictvím AEC Europe a KWA Sweden – oficiálních importérů amerických značek koncernu FCA.

V Česku si pak bude RAM možné objednat přes oficiální dealery těchto distributorů, jakmile bude uvolněna výrobní kvóta pro Evropu a proběhnou potřebné schvalovací procesy. Jednou ze společností, která potvrdila, že tento vůz bude v budoucnu nabízet je i společnost TUCAR.

Reklama

Načítám