Článek
Asi nemá smysl začínat čímkoliv jiným. Takže rovnou k motoru. Jedná se o legendární Hellcat, tj. 6,2litrový vidlicový osmiválec přeplňovaný kompresorem. V tomto případě produkuje 711 koní a masivních 881 newtonmetrů točivého momentu. To jsou opravdu maniakální hodnoty i na takhle velký a těžký stroj.
Osm válců dopovaných kompresorem ze sebe vymáčkne brutálních 711 koní! To není špatné na pick-up. Vlastně by se za takový výkon nemusel stydět ani leckterý supersport...
Zrychlení 0-96 km/h zvládne 1500 TRX za 4,5 sekundy a během deseti sekund auto „letí“ stošedesátkou. Nejvyšší rychlost není kdovíjaká, z pohledu velkých pick-upů je ale více než dostatečná: 118 mil v hodině neboli 190 km/h. To samozřejmě díky elektronickému omezovači. Spotřeba paliva? Podle normovaného měření 15,6 litrů benzinu na sto ujetých kilometrů.
Proti Hellcat motorům v jiných modelech (třeba v Dodge Challenger) má ten v RAMu jinak uzpůsobenou olejovou vanu pro jízdu v terénu. Jiný je i systém sání a filtrace vzduchu. Síla motoru se přenáší skrz osmistupňový automat na všechna čtyři kola. Nechybí redukce ani launch control.
Proti výchozí verzi se měnilo nastavení podvozku, rám z vysokopevnostní oceli je více vyztužený. Auto má také větší rozchod kol a nové jsou rovněž tlumiče Bilstein BlackHawk e2. Upravené je přední i zadní zavěšení a specifické jsou pro tento model také pneumatiky - Goodyear Wrangler Territory, které jsou obuté na 18palcových kolech.
Verze TRX má větší nasávací otvory než standardní provedení; všimnout si můžete také výraznějších podběhů a nové koncovky výfuku (dvě na každé straně). Nezapomnělo se ale ani na praktičnost: popisovaný model zvládne překonat nájezdový úhel 30 stupňů, brodit se vodou s hloubkou 80 centimetrů nebo táhnout přívěs o hmotnosti 3,5 tuny.
RAM 1500 TRX
RAM 1500 TRX
RAM 1500 TRX
RAM 1500 TRX
RAM 1500 TRX
RAM 1500 TRX
RAM 1500 TRX
RAM 1500 TRX
RAM 1500 TRX
RAM 1500 TRX
V USA činí základní cena 69 995 dolarů, což je zhruba 1 540 000 korun. V Evropě bude samozřejmě tento konkurent pro Ford Raptor dražší, dobrou zprávou na každý pád ale je, že se bude dovážet prostřednictvím AEC Europe a KWA Sweden – oficiálních importérů amerických značek koncernu FCA.
V Česku si pak bude RAM možné objednat přes oficiální dealery těchto distributorů, jakmile bude uvolněna výrobní kvóta pro Evropu a proběhnou potřebné schvalovací procesy. Jednou ze společností, která potvrdila, že tento vůz bude v budoucnu nabízet je i společnost TUCAR.