Hlavní obsah

Potvrzeno: Nová Corvette bude mít motor uprostřed!

Foto: Twitter

Automobilka ukončila naše čekání a pustila do světa pojízdný poutač

úterý 05:00

Je to hotovo a potvrzeno, je to definitivní! Nová, již osmá generace modelu Chevrolet Corvette projde revoluční změnou a bude mít motor uprostřed. Samotná automobilka utnula měsíce trvající spekulace a do světa rovnou vykřičela přesné datum, kdy auto představí.

Článek

Chevrolet to udělal stylově, bez televizních reklam a velkohubých prohlášení – jednoduše se spolehl na zájem veřejnosti a sociální sítě. Do vybraných amerických měst pustil zamaskovaný prototyp a nechal, ať si lidé o autě řeknou sami navzájem. Takže tady je to definitivní: 18. července 2019 bude nová Corvette představena. Stylizovaná osmička v datu pak připomíná, že jde o již osmou generaci legendárního automobilu. Chevrolet to vzápětí potvrdil i na svých webových stránkách.

Foto: Twitter

Jeden z mnoha tweetů, který se objevil jen krátce poté, když byla nová Corvette spatřena na silnici

Na novou Corvette se přitom čeká již poměrně dlouho a s napjatým očekáváním tím spíše, když špionážní fotografové přinesli první fotky, které potvrzovaly, že auto mění koncepci a bude mít motor uprostřed. Protože to ale Chevrolet nikdy nijak nekomentoval, spekulovalo se chvíli i o tom, jestli to není jen hra, případně taky o tom, zda nechystá nejen novou „Vette“, ale třeba i úplně nový supersport.

Jenže pak se ukázalo, že nejde o hru, ale osmá generace opravdu mění pravidla hry a následuje cestu svých evropských soupeřů. A Chevrolet před půl rokem pustil do světa zprávu, že premiéru musí pozdržet o půl roku kvůli problémům s kabeláží. Blíže nespecifikovaný zdroj z Chevroletu pak pro server Jalopnik řekl, že vývoj auta s motorem uprostřed si vyžaduje úplně nové postupy při návrhu a výrobě elektrických rozvodů, přičemž z kontextu vyplynulo, že by se snad mohlo jednat i o přípravu pro verzi s hybridním pohonem.

Nicméně, už teď víme, že až se nová Corvette 18. července objeví, bude pod její kapotou modifikovaný osmiválec 6,2 l ze současného modelu, který bude mít výkon přes 500 koní. Také máme potvrzeno, že mezi ním a pohonem zadních kol bude automatická převodovka a manuálu se nejspíš nedočkáme. A co se ceny týče, očekává se, že bude vyšší o nějakých deset procent oproti stávající verzi.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama