Hlavní obsah

Šéf automobilky havaroval s Corvette v přímém přenosu

Při nehodě nebyl nikdo zraněn, start závodu byl odložen o 27 minut

Nechceme asi ani vědět, jak se cítil viceprezident automobilky General Motors, když řídil supersportovní Corvette ZR1 při zaváděcím kole IndyCar na okruhu v Detroitu a hned v první zatáčce s ní praštil do zdi, to vše před televizními kamerami, které závod vysílaly do celého světa…

Článek

Tomu autu se říká pace car, česky zaváděcí vozidlo, které můžete vidět téměř při všech automobilových závodech. Řadí se za ním závodní vozy na startovním roštu před samotným startem a vyjíždí na dráhu v případě větší nehody, aby vedl piloty do té doby, než se trať uklidí a závod bude moci být restartován. Ve formuli 1, kde se používá termín "safety car", plní tuto funkci Mercedes-AMG GT R, v americké sérii IndyCar je to Corvette ZR1. A právě tohle auto řídil při závodech na okruhu Belle Isle v Detroitu Mark Reuss, viceprezident automobilky General Motors. Dojel ale jen do první zatáčky, tam corvettu poslal do smyku a naboural s ní čelně do zdi.  Nic se mu nestalo, jeho spolujezdci taky ne, ale na trati bylo opravdu veselo…

Všichni jezdci v monopostech totiž museli zastavit a zhasnout motory svých závodních aut, bylo jasné, že odklízení trosek cervetty bude na delší dobu. Jenže protože formule nemají vlastní startéry, musel pak na dráhu vyjet záchranný tým, všechny monoposty znovu nastartovat a celé pole zajelo zpátky do boxů, aby pak závod konečně začal s půlhodinovým zpožděním za náhradním pace carem, který už ale Mark Reuss neřídil.

Automobilka záhy vydala prohlášení, ve kterém stálo, jak jsou všichni rádi, že nedošlo k žádným zraněním a že je politování hodné, že se tato nehoda vůbec stala. Za incidentem prý stála řada faktorů včetně počasí a podmínek na trati, my si ale myslíme, že to bylo jen studenými gumami a přílišnou horlivostí na plynovém pedálu. A to potvrdil i pozdější vítěz závodu Will Power, který řekl, že si myslí, že  trakční kontrola u pace caru musí být vypnuta. No a Corvette ZR1 není zrovna žádná přítulná kočička, její kompresorem přeplňovaný osmiválec 6,2 l totiž dává 765 koní a 969 N.m, což je taková malá atomová bomba, zvlášť v kombinaci s pohonem zadních kol.

Příčina? Podle všeho moc plynu.

Reklama

Načítám