Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Porsche 911 Turbo S od TechArtu: Více je více

Foto: TECHART

Porsche 911 Turbo S v úpravě od profíků TechArt posouvá hranice silniční dopravy zase o kus dál k absurdnu

6. 12. 2020

Existují na trhu auta, která jsou přímo stvořena, aby překonávala hranice možného, co se týká automobilové přepravy. Aby hltala desítky, ba dokonce stovky kilometrů dálnice bez mrknutí oka. A přestože to bývá spíš výsadou GT vozů, tedy grand tourerů, nikdo se asi nebude přít, že nové 911 Turbo S by se tam dalo také zařadit. Jenže kdo by proboha zvyšoval výkon u auta, které už z fabriky překoná stovku za 2,6 vteřiny?!

Článek

Zbrusu nové Porsche 911 Turbo je to poslední auto, o kterém by si člověk řekl, že čekal od jeho výkonů trochu víc. Uznejte sami. Ve verzi S jeho 3,8l šestiválcový boxer dává výkon 650 koní a 800 Nm, které s nekompromisní efektivitou přesouvá na všechna čtyři kola přes dvouspojkovou převodovku. Výsledkem je, že i přes fakt, že jde o pořádný kus auta (váží 1 700 kilogramů), akceleruje se stejnou razancí jako nakopnutý balón.

Foto: TECHART

V TechArtu nejenže zvýšili výkon, ale podívali se na zoubek také vizuální stránce nového Turba

Proč by tedy někdo od takového auta požadoval vyšší výkon? Ale však to znáte. Jsou zkrátka lidé, kteří rádi posouvají hranice, a na světě jsou dokonce i větší extrémisté než ti ze společnosti TechArt z německého Leonbergu.

911 Turbo generace 992 už je opravdu serózní řidičský nástroj, a tak si s ním není radno zahrávat, pokud už za sebou nemáte nějaký ten rok praxe. Jenže firma TechArt byla založena už v roce 1987, takže nejde o žádnou partu „nadšenců“, jsou to profíci. Možná i to je ten důvod, proč se rozhodli posunout časoprostor ohýbající výkon nového Turba ještě o kus dál. A vylepšené výkonové parametry podpořili také decentními úpravami exteriéru a částečně také interiéru.

Jak se dalo očekávat, exteriérové úpravy tu nejsou parádu, ale skutečně mají optimalizovat aerodynamiku vozu. Jde o doplňky vlastní výroby jako nový přední spoiler předního nárazníku, nové kryty sání na bocích auta, optimalizovaná jsou vnější zpětná zrcátka z karbonu a nově navržené nástavce bočních prahů. Větší změny se odehrály na zádi. Na horní hraně zadního okna je nový, leč snadno přehlédnutelný spoiler, který lépe usměrňuje vzduch směrem k novému (a většímu) zadnímu křídlu. Výsledkem je samozřejmě zvýšení přítlaku a vyšší stabilita v rychlostech, které jsou pro tohle auto běžné, avšak pro řadu z nás jen těžko představitelné.

Foto: TECHART

Úpravce přidal také sportovní výfukový systém ovládaný klapkami. Ten jednak zvýrazňuje zvuk auta, a jednak napomáhá ke zvýšení výkonu

Úpravy vzhledu se mohou jevit jako poměrně decentní. Po stránce výkonu už si ale v TechArtu nehráli na troškaře – výkon rovných 700 koní a točivý moment 900 Nm je oproti standardu nárůst o 50 koní a 150 Nm, což je jsou vlastně výkony shodné s monstrózním Porsche GT2 RS. Ovšem Turbo S od TechArtu disponuje vyšším točivým momentem.

Co vůbec bylo zapotřebí k získání extra výkonu? Nic extra, popravdě – úpravce osadil motor novým modulem řídicí jednotky zvaným Techtronic, přidal sportovní výfukový systém… a to je vlastně všechno. Motor je tedy z fabriky evidentně poddimenzován a skrývá se v něm další potenciál.

Zrychlení na stovku se nepatrně zlepšilo z 2,6 na 2,5 vteřiny, o maximálce v TechArtu gentlemansky utrousili, že je stále 330 km/h, ale tomu by málokdo věřil, očekávejte rozmezí 340, možná i 350 km/h. Rozhodující však budou hodnoty pružného zrychlení. Vzhledem k tomu, že ve standardu zrychlení z 80 na 120 km/h trvá nicotných 2,5 vteřiny, je těžké si představit, co s touto hodnotou dokáže provést výkonový nárůst.

Navrch v TechArtu přidali ještě nová kovaná kola o průměru 20, respektive 21 palců, která jsou jak lehčí, tak pevnější v porovnání s těmi standardními. Jak je ale u TechArtu zvykem, je na výběr hned z několika designů kol, která si zákazník může barevně naspecifikovat dle libosti. I kdyby třeba měla být neonově růžová. Standardem potom je obutí Michelin Cup 2. To vše je doplněno novými (kratšími) pružinami, které auto snižují o 40 mm.

Stojí za zmínku, že TechArt širší veřejnosti neoznámil cenu úprav pro nové Turbo. To však je dáno ale také tím, že v této tuningové firmě se fantazii meze nekladou, a tak se ceny jednotlivých zakázek mohou značně lišit. Na druhou stranu je pravda, že pokud někdo nemá problém vysázet 6 milionů za auto, nějakých „pár“ tisíc eur už jej asi nepoloží. Inu, všechna zvířata jsou si rovna, ale některá jsou si rovnější.

Reklama

Sdílejte článek