Hlavní obsah

Osmičkové kupé od BMW získalo pár dveří navíc

Foto: BMW
20. 6. 2019

Vznik osmičkové řady ve verzi Gran Coupe nebyl žádným tajemstvím, vždyť její vize se ukázala už před více než rokem v Ženevě. Nyní je tu sériová verze, a i když nevypadá tak agresivně jako koncept, pořád jde o zatraceně sexy auto, které si vás získá nejen svým vzhledem, ale i sportovní dynamikou.

Článek

Kdo by nechtěl jezdit s krásným sportovním kupé? Jenže pokud častěji jezdíte více než ve dvou lidech na palubě, začne mít tahle atraktivní vize nepříjemné trhliny z hlediska praktičnosti. Další pár dveří by se najednou hodil, že? Ale naštěstí nemusíte nutně přesednout do konzervativního sedanu (a už vůbec ne přerostlého SUV), proto jsou tu auta typu čtyřdveřových kupé.

Foto: BMW

Oproti kupé má pár dveří navíc, přesto má velmi elegantní linii zádi

Takové elegantní a praktické auto seženete u Audi (A7), u Mercedesu (CLS) a nyní po krátké pauze (dané ukončením výroby předchozí řady 6) znovu také u BMW v podobě verze Gran Coupe nové řady 8. Ta se uvedla skvělým dvoudveřovým kupé, ladným kabrioletem a nyní přišla řada na čtyřdveřovou variantu.

Hlavní změnou je přidaných 229 mm na délku a 200 mm v rozvoru, aby se dva pasažéři na zadních sedadlech mohli pohodlně rozvalit (v kupé ani kabriu to vážně nejde). I kufr povyrostl, byť o zanedbatelných 20 litrů objemu – místo 420 litrů jich nabídne 440 (zadní sedadla dělená v poměru 40:20:40 půjdou sklopit). No, a zbytek je prostě normální řada osm…

Foto: BMW

Pohodlí pro další dva pasažéry vám kupé prostě nenabídne

To znamená intimní, na řidiče zaměřený interiér našlapaný tou nejmodernější technikou: digitální palubku (12,3 palce) doplňuje head-up displej, infotainment (10,25 palce), který kromě dotyku lze ovládat i otočným ovladačem na středové konzole, případně hlasem a gesty, podporuje online služby a umí se propojit s vaším mobilním telefonem (a bezdrátově ho dobít). Nesmí chybět ani vkusné ambientní osvětlení a lány prvotřídní kůže. Zkrátka hi-tech luxus.

Samozřejmostí je také dlouhý zástup jízdních asistentů, které vám řízení usnadní, ale daleko spíš se nebudete chtít nechat okrádat o řidičský požitek a volant nepustíte z ruky (to byste stejně neměli!). Gran Coupe má mít stejné sportovní geny jako běžné kupé, takže soudě podle našeho testu M850i xDrive poletí jako raketa.

Tuto motorizace (twin-turbo 4,4 V8 s 530 koni, stovku umí za 3,9 sekundy) můžete mít i v Gran Coupe, alternativou pro spořivější je turbodiesel 840d (twin-turbo 3,0 I6 s 320 koni a 680 Nm, stovka za 5,1 s). Na rozdíl od kupé a kabria bude v nabídce ještě nová základní varianta 840i s přeplňovaným benzinovým šestiválcem o výkonu 340 koní a 500 Nm, která se na stovku rozjede za 4,9 sekundy a upaluje obligátních 250 km/h – stejně jako všechny ostatní varianty kvůli elektronickému omezovači.

Všechny motorizace budou spojené s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol (včetně řízení zadních kol), jenom u základní 840i si budete moci zvolit pohon pouze zadních kol (řízení zadních kol bude příplatková položka). Není také žádným tajemstvím, že již brzy dorazí také nabroušená verze M8 s výkonem 600 koní, respektive 625 koní ve verzi Competition. To bude teprve raketa…

BMW řady 8 Gran Coupe se naživo poprvé představí již příští týden u příležitosti akce BMW Group #NEXTGen v Mnichově, široké veřejnosti se ukáže v září ve Frankfurtu. Krátce potom by mělo dorazit na český trh s cenovkou hodně podobnou verzi kupé.

autowebAUTOWEBaUtOwEb