Hlavní obsah

Rodina BMW řady 8 se rozrůstá o kabriolet

Foto: BMW

Jízda „nahoře bez“ přináší zcela nový jízdní zážitek. Za volantem nové řady 8 kabrio obzvlášť vytříbený

2. 11. 2018

Pokud máte rádi jachty, ale nesnášíte houpání na vodní hladině, BMW pro vás má elegantní řešení –luxusní, pohodlnou a rychlou silniční jachtu v podobě čtyřmístného kabrioletu řady 8. Asi vás nepřekvapí, že je z větší části shodný s kupé a rozdíl je akorát v látkové střeše, ale to je spíš ku prospěchu věci.

Článek

Zavřete oči a představte si, jak sedíte pohodlně utopeni v kožené sedačce, v dlaních svíráte kožený volant, pod kapotou burácí osmiválec, slunce vám prohřívá tělo a teplý vítr vám čechrá účes. Jste tam? Ok, v listopadu to zní trochu jako provokace, ale jaro se už blíží (v podstatě) a je dobré být připraven – doporučujeme začít objednávkou nového BMW řady 8 ve verzi kabriolet.

Foto: BMW

Chtěli byste raději sedět v tomhle autě na téhle silnici místo v kanceláři? No, to my taky...

Osmičkový kabriolet pochopitelně vychází z osmičkového kupé, vlastně je v podstatě technicky a designově naprosto stejný až po úroveň pasu. Jak jste si určitě všimli, nad ním něco trochu chybí – střecha. Ta je látková a stáhne se za pouhých 15 sekund v rychlosti do 50 km/h. Udržení torzní tuhosti si samozřejmě také vyžádalo nějaké ty dodatečné výztuhy, takže je otevřená verze osmičky o 50 kg těžší než uzavřená. Naštěstí bude mít taky dost koní, které ta kila navíc utáhnou.

Na vrcholu bude verze M850i xDrive s dvakrát přeplňovaným 4,4 V8 s výkonem 530 koní a 750 Nm, která tak zvládne start na stovku těsně pod čtyři sekundy a pojede až 250 km/h (elektronicky omezeno). Druhou dostupnou variantou bude 840d xDrive poháněná dieselovým řadovým šestiválcem 3,0 l s výkonem 320 koní a 680 Nm, který dá stovku za 5,2 sekundy a maximálku má shodných 250 km/h. Obě motorizace jsou spojeny s vynikajícím osmistupňovým automatem ZF a pohánějí všechna čtyři kola. Osmička nahoře bez tedy ani přes délku 4,85 metru a hmotnost kolem dvou tun (840xd váží 1 955 kg, M850xi dokonce 2 015 kg) rozhodně nebude žádný lenoch.

Foto: BMW

Luxusní kabina je rájem pro pravé požitkáře

Ale spíš než o sport tu jde o pohodlné rychlé cestování, kabina tak není spartánská, nýbrž přímo prostopášná. Řidič má k dispozici 12,3palcový digitální palubku s head-up displejem, infotainment s online funkcemi má úhlopříčku 10,25 palce a můžete ho doplnit špičkovým audiem Bowers & Wilkins, samozřejmostí je také ambientní osvětlení nebo několik druhů koženého čalounění. Přední sedadla mají kromě vyhřívání (a případného odvětrávání) dokonce integrované i výdechy teplého vzduchu na krk, abyste se nemuseli bát stáhnout střechu i při nízkých teplotách. Pohodlí posádky je pro osmičku skutečně na prvním místě.

Otevřenou verzí však rozrůstání rodiny osmičkových BMW nekončí – ke kupé a kabrioletu se záhy připojí také čtyřdveřové kupé Gran Sport, všechny karosářské verze se nejspíš také dočkají brutální 600koňové varianty M8. Osmičkové kupé sklízí při prvních jízdách samou chválu, takže se nemůžeme dočkat, až vyplujeme na slunečné okresky v kabrioletu. Taky se těšíte?

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama