Hlavní obsah

Patentový úřad potvrzuje BMW 8 jako kabriolet i Gran Coupe

Foto: BMW

BMW 8

26. 6. 2018

Nové BMW řady 8 se bude vyrábět jako kupé, kabriolet i čtyřdvéřové Gran Coupé. Spekulace potvrzují obrázky uniklé z patentového úřadu.

Článek

BMW představilo v Le Mans nové osmičkové kupé, ale teď už je jisté, že připravuje další dvě provedení. Čtyřdveřové Gran Coupé se objeví pravděpodobně na autosalonu v Ženevě zkraje roku 2019 a pak by se mohlo rovnou i začít vyrábět. Zachovává si stejné linky jako kupé, ale má čtvery dveře a podle tvaru střechy bude na zadních sedadlech asi víc místa, než bychom si mysleli. No a v druhé vlně by měl přijít i kabriolet, který bude jasnou konkurencí pro Mercedes S Cabrio, což je aktuálně ten nejluxusnější vůz bez střechy, co si můžete koupit, pokud se tedy nebavíme o nějakém Rollsu Drophead. Podle obrázků pak budou rozdíly siluet mezi kupé a kabrioletem jasně viditelné, už jen proto, že kabriolet bude mít plátěnou střechu, která se jednoznačně vrací do módy.

Ruku v ruce s vývojem dvou nových modelových řad se v BMW pilně připravuje a už i testuje taky očekávaný model M8. Prezident divize M Frank van Meel britskému Autocaru prozradil, že vývoj M8 byl zahájen ve stejnou dobu jako vývoj běžné řady 8 a že jejich programy probíhaly paralelně. Řekl doslova, že „M8 staví na genech řady 8 a rozšiřuje svou DNA o dynamickou ostrost a agilitu“. A dodal, že je důležité si uvědomit, že řidiči hledají u emkových modelů nejen maximální výkony, ale očekávají i zážitky z jízdy. „Jenže stejně jako někteří chtějí emkový model, pak existuje skupina řidičů, kteří preferují pohodlí před sportovností. Proto jsme pracovali na modelech paralelně.“

Foto: BMW

Fotky maskovaného prototypu BMW M8 pustila sama automobilka

Přestože to BMW zatím oficiálně neřeklo, tak předpokládáme, že zatímco standardní provedení řady 8 bude využívat podvozkové komponenty z řady 7, tak sportovní model M8 bude sdílet techniku s BMW M5. „Nemohu to potvrdit, ale pohon všech používá i naše konkurence a je to cesta, jak zajistit bezpečný přenos výkonu na silnici. A u modelu M5 už jsme dokázali, že pohon všech kol nemá negativní vliv na zážitky za volantem ani na ovládání auta.“

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.