Hlavní obsah

Okruhové Lamborghini SC20: Jediné svého druhu

Foto: Lamborghini

Lamborghini SC20 – 760 koní, žádná střecha a jeden exemplář na světě

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Když Lamborghini převzalo Audi, začaly se tyto nedostižné sporťáky těšit pohonu všech kol i lepší kvalitě zpracování. Podle některých se ale vytratila ta původní pompéznost, ta šílenost a divokost, která třeba z takového Countache vyzařovala už z dálky. Vedení Lamborghini se posledních pár let snaží tyto zlé jazyky umlčet tím, že rok co rok představuje nový model, který překvapí i tehdy, kdy už si myslíme, že to nejde – že už nejde, aby to posunuli ještě dál. A povedlo se to i tentokrát.

Článek

Nový přírůstek do rodiny, vedle kterého dokonce i Huracán vypadá skoro jako Fabie, nese označení SC20. Vznikal v dílnách závodní divize Squadra Corse, minulý čas a jednotné číslo užíváme záměrně – Lamborghini SC20 totiž bude striktně jednokusová záležitost. Vývoj probíhal takzvaně od podlahy na základě iniciativy jednoho nejmenovaného, loajálního a evidentně movitého zákazníka. I to je jeden z důvodů, proč samotný design vozu vyvíjeli přímo v designovém studiu Lamborghini zvaném Centro Stile.

Foto: Lamborghini

Lamborghini SC20C20 na první pohled vypadá jako závodní auto, ale podle všeho by mělo být schopné jezdit i po běžných komunikacích.

Byť to tak může působit, SC20 nebude sloužit jen tak pro parádu. Tento divoký roadster bude nekompromisní okruhová zbraň, ačkoliv podle všeho bude mít i povolení k provozu na běžných silnicích.

Pohon bude zajišťovat nám už dobře známý 6,5l atmosféricky plněný V12, který by v tomto případě měl produkovat 760 koňských sil a to až ve vřískajících 8 500 otáčkách za minutu. Dokážete si představit ten hukot? A bez střechy?!

Zajímavé potom je, že karbonová karoserie SC20 je smontována ručně, podobně jako třeba u výtvorů některých vyhlášených karosáren. Údajně je to i z toho důvodu, aby byl posádce umožněn dostatečný komfort i při cestování vyššími rychlostmi, které pro SC20 rozhodně nebudou problém. Přesto se však nezapomnělo na vynikající aerodynamiku.

Přestože v Lamborghini šli na vývoj typu SC20 tzv. od lesa, tu a tam lze zahlédnout několik povědomých designových prvků, to proto, že SC20 čerpalo z minulosti, ať už dávnější, či naopak z opravdu nedávné. Inspirací mu byly modely Diablo VT Roadster, Aventador J, Veneno Roadster a také Concept S. „Výsledkem je strhující kombinace kreativity a závodního přístupu,“ nechal se slyšet Mitja Borkert, designový ředitel divize Lamborghini Centro Stile.

Dominantou nízkého čumáku je rozšklebený nárazník, který v mnohém připomíná závodní Huracán GT3 Evo – zejména díky malým vzpěrám, dvojicí otvorů pro chlazení předních brzd a postranních „ploutví“. Skulptura bočních panelů pak částečně vychází z chystaného hyperauta SCV12. Zádi pak dominuje obří mohutné zadní křídlo, které je nastavitelné do tří poloh pro optimální dodávku přítlačné síly – nízký, střední a vysoký.

Čistě kosmeticky je pak základem bílý lak Bianco Fu, přes který v divizi Centro Stile „natáhli“ modré zbarvení Blu Cepheus. Velmi podobné barevné schéma najdeme v interiéru, ovšem tady převažuje černá Nero Cosmus a bílá Bianco Leda. Hlavním dekorativním materiálem interiéru je pochopitelně karbon, z nějž je i vnitřní rám auta, takzvaný monokok. Sedadla jsou v podstatě karbonové skořepiny potažené kůží a Alcantarou.

Shrnutí celkové filozofie a povahy projektu nabídl Maurizio Reggiani, technický ředitel Lamborghini: „Typ SC20 je kombinací sofistikovaného inženýrství, italského řemeslné práce, sportovnosti a pokročilého designu. Je to také skvělá příležitost, jak implementovat ikonický dvanáctiválcový motor do radikálního otevřeného vozu, který v sobě nepopiratelně nese DNA Lamborghini.“

Reklama

Načítám