Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Nový VW Golf R je nejvýkonnější a nejrychlejší Golf historie

Foto: Volkswagen
5. 11. 2020

Golf R si za předchozí čtyři generace postupně vybudoval pověst víceúčelového rychlíku, který s přehledem zvládne všechny nudné rodinné úkoly, a přitom umí potěšit nadšeného řidiče. Nyní přichází generace pátá (založená na osmé generaci Golfu), která se drží původního receptu, ale přidává větší grády!

Článek

Na první pohled nevypadá nijak dramaticky, i nejrychlejší Golf se stejně jako výchozí běžná verze vizuálně drží spíše při zemi a nedává svou rychlost tolik najevo (jako třeba bláznivý Civic Type-R). Ale když se podíváte pozorně, všimnete si agresivnějšího předního nárazníku, 19palcových kol (za příplatek, v základu 18palcová) dokonale vyplňujících blatníky, spojleru na pátých dveřích (za příplatek, v základu je decentnější) a čtyř koncovek výfuku (který může být na přání v hlučnější verzi od Akrapoviče vyrobené z titanu a lehčí o sedm kilo).

Skrz ně mocně dýchá přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr s výkonem 320 koní a 420 Nm – dosud největší stádo, které se vmáčklo pod kapotu sériového Golfu (o 20 koní a 20 Nm více ve srovnání s předchůdcem). Ty se jako obvykle přenášejí na všechna čtyři kola, ale tentokrát už pouze přes sedmistupňovou automatickou převodovku DSG – manuál je pryč, zákazníci o něj moc nestáli.

Zrychlení na stovku tak kleslo o dvě desetiny na 4,7 s a maximálka zůstává na elektronicky omezených 250 km/h (s balíčkem R-Performance se omezovač posune na 270 km/h). To nezní moc jako pokrok. Jenže Volkswagen už nový Golf R prohnal po Severní smyčce legendárního Nürburgringu a výsledný čas byl o masivních 17 sekund lepší (7:51 min)! Jak to?!

Foto: Volkswagen

Nejvýkonnější verze Golfu je rychlejší než kdy dřív

Stejně jako u nového Golfu GTI, kouzla se odehrála pod kapotou – základ je stejný, ale inženýři hodně zapracovali na komponentách a nastavení podvozku, který by teď měl nabízet ještě víc jistoty a přesnosti, a kalibraci elektroniky, jež neustále monitoruje všechny vaše řidičské vstupy a drží vůz pevně pod kontrolou. Agilitě bude pomáhat také adaptivní podvozek, progresivní řízení, elektronicky řízený diferenciál mezi předními koly a nový pohon všech čtyř kol 4Motion.

Ten totiž kromě tradiční mezinápravové spojky přináší ještě dvě samostatné vícekotoučové spojky pro zadní kola – to umožní přesnější vektorování točivého momentu v zatáčce, čímž se sníží nedotáčivost a přinese víc hravosti. A dokonce i samostatný driftovací režim, který vám umožní kontrolované smyky všech čtyř kol. Dostanete ho pouze s příplatkovým R-Performance paketem, jehož součástí je (kromě již zmiňovaného posunutého omezovače rychlosti, většího křídla a výfuků Akrapovič) také speciální režim přímo nastavený pro nejrychlejší jízdu na Nordschleife (kombinuje ostré naladění režimu Race s měkčím nastavením podvozku kvůli nerovnému povrchu trati).

I přes všechnu sofistikovanou „rychlou“ techniku bude Golf R v první řadě normální Golf: pohodlný, uživatelsky vstřícný, praktický a víceúčelový (proto dorazí i v prostornější verzi kombi). V běžném režimu s ním budete moci klidně jezdit denně do práce, a o víkendu můžete na okreskách prohánět ostrá sportovní auta. Perfektní kombinace!

Předobjednávky začínají právě dnes, cenu očekávejte nad úrovní 1,1 milionu korun.

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.