Hlavní obsah

Nový italský supersport s výkonem 965 koní je hybrid!

Foto: Puritalia

Puritalia Berlinetta vychází z pár let starého konceptu spideru, který se ale nikdy nedostal do výroby

6. 8. 2019

Když se řekne hybrid, představíte si nejspíš bezpohlavní auto, které pohání jeden motorek ze stěračů a dva motory z vysavače. Jenže tady máte důkaz, že hybrid nemusí být nutně nadávka. Nebo vám by se snad nelíbil supersport s výkonem 965 koní?

Článek
Foto: Puritalia

Dlouhá kapota skrývá pětilitrový osmiválec. Baterie s kapacitou 5,2 kWh mají v čistě elektrickém režimu zajistit dojezd kolem 20 km

No dobře, tohle není úplně tuctové auto. Vlastně si nejsem ani trochu jistý, že ho někdy uvidíte na vlastní oči, protože třeba já jsem si ho všiml v Ženevě na autosalonu, ale upřímně pochybuji, že mě někdy bude předjíždět na české silnici s českými značkami. Nedivte se – tento italský sporťák s hybridním pohonem totiž vznikne v nějakých 150 exemplářích, takže půjde o horké zboží.

Jestli namítnete, že jde jen o jakýsi pokus, pak vězte, že jsem to viděl úplně stejně. Jenže malá společnost Puritalia Automobili se sídlem v Neapoli se již naplno vrhla do výroby prvních aut a na víc jak polovinu produkce již má zájemce. Nebo to alespoň tvrdí.

Dá se to pochopit, protože takový hybrid se musí líbit i tomu nejzavilejšímu staromilci. Berlinettu totiž pohání pětilitrový omiválec, který je uložený pod dlouhou kapotou, u zadní nápravy mu pak sekunduje elektromotor, který se stará hlavně o mocný nástup točivého momentu a propůjčuje autu ryze ekologický provoz tam, kde je to zapotřebí. Čísla vypadají impozantně: výkon 965 koní, točivý moment 1 248 Nm, stovka za 2,8 s, maximální rychlost 335 km/h a dojezd na baterky cca 20 kilometrů.

Foto: Puritalia

Kůže, karbon a hliník. Dotykové displeje jsou v dnešní době nutnost

Karoserie auta je karbonová a stejný materiál najdete i v kabině, nicméně společnost mu dělá vybraná kůže a broušený hliník. Nadšence moderních technologií pak potěší dotykové displeje, kde výrobce slibuje stejně jednoduché ovládání jako u mobilních telefonů, přihoďte si pak k tomu ještě ovládání hlasem.

Jestli jste právě zahořeli a říkáte si, že v tomhle případě je to tak, že vlk se nažere a koza zůstane celá (jinými slovy, budete mít hybridní auto s parametry supersportu), pak byste měli vědět, že celý název auta je Puritalia Berlinetta a jeho cena začíná na nějakých 14,5 milionech korun. Výrobce slibuje rozsáhlou možnost individualizace a já si vás dovolím požádat o laskavost, pokud si snad někdo z vás ten vůz koupil či koupí, zda by mě s ním buď svezl, nebo rovnou nechal řídit, protože už v Ženevě se mi tohle auto fakt líbilo. A teď se mi líbí ještě o trochu víc!

autowebAUTOWEBaUtOwEb