Hlavní obsah

Ford oživuje jméno Puma. Místo kupé ale půjde o crossover

Foto: Ford

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ford se rozhodl po dlouhých 17 letech oživit jméno Puma. Pokud ale čekáte sportovně střižené kupé v duchu předchůdce, musíme vás zklamat. Nová Puma bude crossover s hybridním pohonem pod kapotou. Ford zatím uveřejnil jen několik málo informací, ale i těmi hodně zaujal.

Článek

První Ford Puma bylo báječné auto. Možná bylo založené na obyčejné Fiestě a vypadalo jako pudřenka, ale jezdilo jako juniorské sportovní auto. Mělo živé řízení, přesné řazení, nadšeně točivou sedmnáctistovku naladěnou od Yamahy a hravý podvozek, takže byla radost s ní vymetat pavučiny z apexů zapadlých okresek. Teď se slavné jméno vrací! Jenže ne jako sportovní kupé...

Foto: Ford

Ford Puma je výborné auto pro sportující začátečníky, seženete ho za hubičku!

Nová Puma bude totiž malý městský crossover, který nahradí model EcoSport. Trochu nuda, co myslíte? Nijak zábavně nezní ani popis techniky tohoto modelu, ale přiznejme si, že v dnešním světě zákazů, omezení a bezpečnosti není na nějakou zábavu moc čas. Což je ale škoda. Vždyť Ford Puma prošel i náročným testováním Top Gearu, aby následně vyhrál titul auto roku. No, kde ty loňské sněhy jsou…

Pojďme si shrnout, co víme. Nový Ford Puma se na trh dostane někdy koncem tohoto roku. Bližší termín, stejně jako třeba u modelu Explorer, automobilka dosud nesdělila. Podle Fordu půjde o moderní crossover, tedy malé SUV, které je rozměry asi nejpodobnější modelu Kuga. Zavazadlový prostor nabídne 456 litrů, což je velmi zajímavá hodnota, která strčí do kapsy velkou spoustu konkurentů. Ford zmiňované číslo prezentuje tak, že se do kufru snadno vejdou dvě sady golfových holí postavených na výšku. Chybět nebude standardní spousta bezpečnostních asistentů a nejspíš trojice výbav.

Z toho mála, co Ford o novince prozradil, víme i to, že jednou z chystaných motorizací je spalovací jednotka 1.0 EcoBoost. Ta bude spolupracovat s 48V mild-hybridním pohonen, přičemž celkový výkon soustavy bude 155 koní. Systém bude fungovat tak, že řemenem poháněný startér zachytí při brzdění a jízdě setrvačností energii, již pak využije k dobíjení lithium-iontové baterie, která je chlazena vzduchem. Ceny nebo konkrétní podrobnosti o výbavách Ford prozradí až později.

Reklama

Načítám