Článek
Současný Fiat 500 měl být ryzí elektromobil, jenže ho nikdo nekupoval. Do toho začala na Fiat tlačit italská vláda a vyhrožovat, že do země kvůli klesající produkci pustí Číňany. V reakci na to se automobilka rozhodla zastavět do pětistovky spalovací motor s vidinou toho, že vůz bude levnější a prodejnější.
Nedávno Fiat ukázal předvýrobní kusy a nyní oznámil, že se ostrá výroba spustí v závodě Mirafiori už v listopadu. A známe i cenu! Ta evropská byla stanovena na částku 17 000 eur, což je v přepočtu 418 000 Kč (česká cena se může lišit).

Fiat 500 hybrid bude podstatně levnější než elektrická verze.
Ve srovnání s evropskou cenou elektrické pětistovky činící 30 000 eur (738 000 Kč) jde o velký rozdíl. V Česku stojí základní 500e s dojezdem 190 km akčních 599 900 Kč.
Stejně jako elektrika se i hybrid bude nabízet jako hatchback, kabriolet nebo jako praktičtější varianta 3+1, což je provedení s jedněmi malými dveřmi navíc. Motorem bude vždy litrový tříválec podpořený 12voltovým mild-hybridem o výkonu 70 koní, spárovaný s šestirychlostním manuálem.

Do nabídky se dostanou tři karosářské varianty.
Uvnitř najdete digitální budíky a centrální displej infosystému s bezdrátovou podporou Apple CarPlay a Android Auto. Nepřijdete ani o asistenty typu automatické nouzové brzdění, asistent udržování v jízdním pruhu nebo o rozpoznávání dopravních značek.
Nejen automobilka, ale vlastně úplně všichni očekávají, že levnější benzinový fiat pomůže oživit prodeje a zvýšit produkční kapacitu závodu. Letos je v plánu vyrobit pět tisíc kusů hybridních pětistovek.

Uvnitř najdete digitální budíky a displej infosystému.
Ač se to nezdá, tak jde o významné číslo, protože vloni Italové vyrobili jen 25 000 kusů elektrických pětistovek, což mělo za následek několik odstávek výroby. A ani letos to není žádná hitparáda, jelikož od ledna do května prodal Fiat podle společnosti Dataforce jen 7 331 kusů modelu 500e, což je významný pokles proti 14 597 kusům dosaženým ve stejném období loňského roku.
Mimochodem v roce 2023, kdy původní benzinová pětistovka končila, se prodala v počtu téměř 105 000 kusů. Když si to srovnáte s elektrikou (vloni vyrobeno 25 tisíc kusů), jsou počty čisté a jasné jako emise vodíkových aut.
Fiatu tedy přejeme hodně štěstí a věříme, že jde o správný krok. Ostatně i takový RAM pochopil, že stáhnout z nabídky to, co lidé chtějí (V8), byla hloupost. A když značka osmiválec do hry vrátila, začaly se dít věci…