Článek
Příběh značky RAM byl za poslední dobu takový, že z rozhodnutí tehdejšího šéfa Stellantisu a s velkou nevolí stáhla z nabídky motor V8 pro svůj klíčový pick-up RAM 1500. Jako náhradu představila v řadě ohledů lepší a ekonomičtější přeplňovaný šestiválec Hurricane, jenže…
Lidé takový RAM moc nekupovali, protože neměli k nové jednotce důvěru, zatímco osvědčený atmosférický 5,7litrový osmiválec HEMI je jistota do důchodu. A ten jeho brumlavý zvuk!

Stačilo vrátit do nabídky ten správný motor a objednávky se začaly hrnout.
Ledy se pohnuly hned poté, co Carlos Tavares (exšéf Stellantisu) předčasně skončil a značku RAM si převzalo nové vedení. To si nasypalo popel na hlavu a urychleně V8 vrátilo pro RAM 1500 modelového roku 2026 jako příplatkovou položku k základnímu 3,6 V6 Pentastar nebo k řadovému šestiválci Hurricane.
A víte, co se stalo, když se otevřely objednávky? Za 24 hodin jich dealerům přistálo přes 10 tisíc! Za jediný den! A to je srovnání se čtvrtletními prodeji v počtu bezmála 52 tisíc pick-upů řady 1500 opravdu nesmírný rozdíl.

Lidé osmiválec chtěli. A když ho dostali, tak ho začali kupovat.
Zároveň si však vedení RAM uvědomuje, že návrat na trh s osmiválci nebude úplně lehký a že bude muset dohánět ztracené zákazníky, kteří přešli (nebo se chystají přejít) ke konkurenčnímu Fordu či Chevroletu.
Vzhledem k velkému zájmu o RAM 1500 V8 bude jeho dostupnost v Česku prvně omezená. Existují odhady, že se u nás prvních pár kusů ukáže koncem roku, ale plné zásoby přijdou až příští rok. Do té doby si však můžete pořídit V8 ve starých modelových rocích, protože tuzemští dealeři stále mají něco skladem.