Článek
Modelem Grande Panda vstupuje Fiat opět do segmentu B, kterému před lety kraloval a jen v Evropě v něm prodal přes 23 milionů aut. Městská stylovka sdílí základ s Francouzi koncernu Stellantis, řada řešení je ale stylově italská. Vidíte ta přední světla? Ta odkazují na okna slavné turínské továrny Lingotto. To je ale teprve začátek…
Neméně zajímavé jsou bílé plecháče výbavy RED, prolisy na bocích či zádi karoserie, ale třeba i nevšední zakrytování zadních lamp připomínající akvárium. A chválíme i rozmanitou paletu barev, která odráží inciativu Fiatu „No Grey“. Jo, tohohle Itala nekoupíte v žádném šedém odstínu.

Grande Panda má na délku 3,99 metru, přesto její zavazadelník slupne 361 litrů v elektrické verzi, a dokonce 412 l se spalovákem.
A motorizace? Už z prvních jízd víme, že Grande Panda dostává elektrický pohon v podobě jednoho předního elektromotoru o výkonu 113 koní. S baterií o kapacitě 44 kWh ujede až 320 kilometrů na jedno nabití, z 20 na 80 % se při 100kW nabíjení doplní za 27 minut.

Také interiér se nebojí netradičních barev. Pracoviště řidiče je sice vybaveno obrazovkami, to důležité se ale pořád ovládá tradičními tlačítky. Včetně asistentů, hurá!
Pro fandy benzinu je připravena verze 1.2 Turbo Hybrid. Slovíčko hybrid berte s rezervou, ve skutečnosti je to totiž „jen“ mild-hybrid se 48V sítí a elektrifikovanou 6stupňovou dvouspojkou. Systémový výkon má hodnotu 110 koní, zrychlení na stovku trvá rovných deset sekund a Grande Panda sviští nanejvýš 160 km/h.

Stále častěji se šušká, že se novinka dočká i pohonu všech kol! Tradiční Panda, která je na trhu už pěkných pár let, pokračuje, a to minimálně do roku 2029.
Pokud vám elektrifikace vůbec nevoní, nezoufejte. Výhledově Fiat obohatí nabídku o absolutní základ v podobě shodného tříválce 1,2 litru, avšak bez jakékoliv elektrické výpomoci, a navíc s manuální převodovkou! Cenu této verze zatím nevíme, ale vzhledem k tomu, že už mild-hybrid začíná v akci na sympatické částce, by mohlo jít o prima kup!

Se základním 7kW AC nabíjením má vpředu schovaný spirálový kabel zabudovaný přímo do auta. Tohle řešení si Fiat nechal patentovat. Připlatit si lze za 11kW nabíjení, avšak bez spirálového kabelu.
Grande Panda totiž v základu startuje na 454 900 Kč. Vstupní výbava obouvá ocelové šestnáctky, ale disponuje klimatizací, zadními parkovacími senzory, světelným senzorem, výškově nastavitelným sedadlem řidiče, elektrickou ruční brzdou nebo desetipalcovým digištítem.
Vyšší výbava Icon přihazuje Full LED světlomety a diodová světla vzadu, desetipalcovou obrazovku infotainmentu nebo tempomat s omezovačem rychlosti. Nejvyšší La Prima už má lité sedmnáctky, automatickou klimatizaci, zadní parkovací kameru a senzory vpředu, sedadla čalouněná látkou, bezdrátovou nabíječku telefonu nebo zatmavená zadní okna.

Kompletní ceník Grande Pandy Hybrid.
Skladba výbav u elektromobilu je jiná, tady představuje základ provedení RED s akční cenovkou 589 900 Kč. To má stylové bílé plecháče (jako jediné v nabídce), klimu, tempomat, zadní parkovací senzory, 100kW dobíjení, digitální budíky a diodová světla. Vyšší La Prima dostává navíc vyhřívaná přední sedadla, volant a čelní sklo, dále pak dešťový senzor, podélné střešní ližiny nebo spodní ochranné lišty nárazníku v odstínu kovu.

Kompletní ceníky elektrické Grande Pandy.
Kromě konkurenceschopného ceníku láká Fiat na prodlouženou tovární záruku. U všech motorizací je to 7 let nebo 100 000 kilometrů, v případě elektromobilu pak navíc 8 let nebo 160 000 km na trakční baterii. Zákazníci už si své auto mohou objednat, první kousky se pomalu začínají objevovat na českých cestách.