Hlavní obsah

Volkswagen reaguje na nástup čínských automobilek. Hlavně kvůli nim plánuje radikální změny

Foto: Lukáš Volšický

Sportem okořeněné volkswageny dneška patří na špičku segmentu, ani jim se ale problémy se softwarem nevyhnuly. VW říká, že něco podobného se v budoucnu nebude opakovat.

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Automobilka VW reaguje na množící se čínskou konkurenci. Doba vývoje nových modelů se razantně zkrátí, první auto stvořené ve „zrychleném“ procesu se na cestách objeví za dva roky.

Článek

Kolik času zabere vývoj nového automobilu od prvního náčrtu po start sériové produkce? Volkswagen říká, že zhruba 54 měsíců, tedy čtyři a půl roku. Technický šéf VW Kai Grünitz však v rozhovoru během mnichovského autosalonu avizoval, že tuto dobu je potřeba zkrátit. A to výrazně.

Vývoj nových modelů Volkswagenu má odteď trvat šestatřicet měsíců, tedy pouhé tři roky. Prvním takovým autem se stane elektrický VW ID.2, jehož úvodní designové náčrty vznikly v prosinci loňského roku, a vůz se má na silnicích objevit před koncem roku 2025. Inspirací pro takový krok se nepřekvapivě stala agilní čínská konkurence.

„U čínských značek vidíme, že je zrychlení vývoje proveditelné. A máme konkrétní nápady, jak to udělat,“ řekl Grünitz v rozhovoru pro britský Autocar. Pomoci prý mají nové simulační nástroje, snížení počtu nejrůznějších zkušebních cyklů či testování v zimě, které se namísto dvou až tří zim uskuteční v jediném roce.

Foto: Volkswagen

Prvním vozem stvořeným v nových procesech se stane městský elektromobil ID.2, elektrická obdoba Pola slibující cenu kolem 600 000 Kč.

„Ve Volkswagenu máme jasné priority a rozhodně nechceme jít do vývojového procesu, při kterém by hrozila jakákoliv rizika. Na druhou stranu, rizika existují v jakémkoliv podniku. Podívejme se na čínskou konkurenci, která je při vývoji agilní. Když se objeví problém, okamžitě mají řešení. To je to, co musíme udělat i my v Německu. Je to jiný přístup, ale všechno je proveditelné,“ prozradil dále lídr technického vývoje VW.

Z čínských soupeřů vyzdvihl například značku BYD, která má podle něj výbornou strategii, nízké náklady, konkurenceschopné akumulátory pro elektromobily a buduje si dobré jméno napříč celým světem. Kromě toho Grünitz také prozradil, že Volkswagen začne úzce spolupracovat se svými partnery a dodavateli, než aby se snažil vyvíjet vše vlastními silami. I to by mělo celý proces uspíšit.

Foto: Lukáš Kukla

Většina funkcí posledního Golfu se ovládá dotykem, tlačítek v kabině zůstalo jen minimum. O to více vrásek na čele pak nefunkční infotainment zákazníkům přinášel.

Řeč přišla i na dětské bolístky současných modelů, zejména Golfu 8 a elektrického ekvivalentu ID.3. Obě auta měla z počátku značné problémy se softwarem, což se projevovalo třeba zamrzáním multimediálního systému či nespočtem chybových hlášek.

„To je pro nás obrovská výzva. Už na silnice nepřivedeme žádná auta se spoustou drobných problémů, jako jsme to viděli u Golfu nebo ID.3. Otázkou zůstává, jak se s tím popasujeme při zkrácených testovacích cyklech,“ zamyslel se Grünitz a doplnil, že nové generace aut už nebudou vznikat na čistém papíře, ale ze 70 až 80 % se odpíchnou od dosluhujícího vozu. „Změníme pouhých dvacet procent, aby byl celý proces efektivní a zároveň zákazník dostal auto s novými a moderními funkcemi. To je klíč k úspěchu,“ dodal.

Inu, sami jsme zvědaví!

Reklama

Načítám