Hlavní obsah

Řeší se budoucnost Seatu. Konec výroby aut v tuto chvíli tak horký není, úspěch Cupry a elektrifikace však změny přinesou

Foto: Seat

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Značka Seat zřejmě vyhlíží poněkud nejisté zítřky. Spekuluje se totiž o tom, že v blízké době skončí s výrobou automobilů a že v koncernu Volkswagen Group dostane jinou roli. V tuto chvíli se však o budoucnost oblíbených modelů rozhodně bát nemusíme.

Článek

Se zprávou o ukončení produkce aut přišel britský Autocar, který o budoucnosti značky Seat hovořil na mnichovském autosalonu s generálním ředitelem Volkswagenu Thomasem Schäferem.

Potenciální významná změna zaměření Seatu souvisí s přechodem na elektromobilitu. A také s růstem obliby značky Cupra. „Budoucností Seatu je Cupra,“ prohlásil Schäfer, podle něhož také koncern bude do Cupry investovat více peněz než dosud.

Jméno Cupra původně nesly sportovní verze modelů Seat, v roce 2018 ale koncern z Cupry udělal samostatnou značku. Jejím prvním autem byla Cupra Ateca, sportovnější verze Seatu Ateca. V roce 2020 byl na trh uveden první samostatný model Cupra Formentor. Od té doby značka roste a každý rok výrazně zvyšuje prodeje. Aktuálně nabízí pět vozů - Born, Formentor, Leon, Leon Sportstourer a Ateca.

Cupra figuruje také v plánech na blízkou elektrickou ofenzivu - za měsíc bude mít premiéru Cupra Tavascan a v dalších dvou letech na ni navážou modely Teramar a produkční verze koncepčního městského vozu Urban Rebel.

Elektrické plány Seatu zatím specifikovány nebyly. „Nemůžeme elektrifikovat obě značky najednou,“ citovala ČTK generálního ředitel Seatu Wayna Griffithse.

Jisté zatím je, že Seat bude vyrábět auta minimálně tak dlouho, jak to bude se spalovacími motory možné. „Plánujeme modernizace modelů Ibiza, Arona a Leon,“ prozradil Filip Stoulil z českého zastoupení značek Seat a Cupra.

Otázkou je, co bude dál. Schäfer však prohlásil, že jméno Seat s námi zůstane dál. Jen dostane v rámci koncernu VW jinou roli. Samotný Seat v prohlášení uvedl, že jeho čas elektrifikace přijde a že bude odlišná. „Vidíme šanci nabídnout nové formy mobility pro mladé lidi jako sdílení, předplatné nebo mikromobilitu,“ uvedla značka. Již nyní si zákazníci můžou koupit koloběžku a skútr Seat Mó a pracuje se na malé čtyřkolce.

Reklama

Načítám