Hlavní obsah

Volkswagen poodhaluje budoucnost značky GTI, určitě uhodnete jakou. Elektrický hot-hatch prý ale napodobí historické modely

Foto: Volkswagen

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Že Volkswagen vidí svou budoucnost v elektromobilitě, je známá věc. Do roku 2027 chce na trh uvést dokonce jedenáct nových elektrických modelů. Některé z nich nabídne také ve sportovní verzi GTI.

Článek

Na autosalonu IAA Mobility v německém Mnichově Volkswagen naznačuje, jakým způsobem ikonickou značku GTI přenese do elektrické budoucnosti. Prezentuje tam totiž novou studii ID. GTI Concept.

Sportovně laděný elektrický hatchback vychází z konceptu ID. 2all, který Volkswagen představil letos v březnu jako předobraz chystaného kompaktního elektromobilu s cenou pohybující se okolo 25 tisíc eur (asi 600 tisíc korun).

ID. GTI Concept tedy stojí na platformě MEB Entry. O pohon přední nápravy se stará elektromotor, jehož parametry Volkswagen zatím neprozradil. Známe však rozměry - studie je 4 104 milimetrů dlouhá, 1 499 mm vysoká a 1 840 mm široká. Rozvor dosahuje 2 600 mm.

Design se pochopitelně podobá konceptu ID. 2all, GTI však dostalo několik stylově-sportovních doplňků. Vpředu zaujme výrazný nárazník, zboku nápadné prahy a vzadu difuzor nebo střešní spoiler. Volkswagen koncept představuje hned ve dvou barvách, červené Mars Red a stříbrné Diamond Silver Metallic. Obě pocházejí z nabídky první generace Golfu GTI. Zajímavě vypadají 20palcová kola, navržená speciálně pro ID. GTI Concept. Obouvají pneumatiky o rozměru 245/35.

Koncept se dále chlubí například předními Matrix LED světlomety, které propojuje LED lišta.

Pohled do kabiny odhaluje minimalisticky pojatý interiér, kterému dominuje 12,9palcová dotyková obrazovka infotainmentu. Doplňuje ji digitální přístrojový panel a především nový head-up displej pracující s rozšířenou realitou. Informace promítá na čelní sklo nejen před řidičem, ale také před spolujezdcem. V praxi to může fungovat tak, že při použití na okruhu šofér před sebou uvidí profil trati, zatímco spolujezdec bude sledovat čas.

Digitální přístrojovka zase zaujme možností nastavit si jako zobrazení retro budíky z některé z minulých generací modelů GTI. A dobrou zprávou je, že Volkswagen koncept vybavil několika fyzickými ovladači.

Automobilka v souvislosti s ovládáním zmiňuje systém GTI Experience Control, umožňující rychle přenastavení auta. Řidič dokonce díky němu může zvolit režim napodobující zvukem - který je doprovázen i falešným řazením - některý z historických modelů GTI.

O dynamických schopnostech Volkswagen zatím mlčí, prozrazuje pouze přítomnost uzávěrky diferenciálu na přední nápravě. Sériová verze studie ID. GTI Concept by se měla objevit nejpozději v roce 2027.

Připomeňme, že nejpozději v roce 2033 bude značka Volkswagen v Evropě vyrábět už pouze elektromobily. Do té doby budou i nadále hrát významnou roli v produktovém portfoliu modely se spalovacím motorem, zejména Golf, T-Roc, Passat a Tiguan.

Načítám