Hlavní obsah

Nová vlajková loď Volkswagenu je tady: Uhlazený sedan ID.7 ujede 700 km na nabití

Foto: Volkswagen

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Rodina elektromobilů Volkswagen ID.7 se právě rozrůstá o další, konkrétně již šestý (v Evropě prodávaný) kousek – tentokrát jde o aerodynamický sedan ID.7, který se oproti svým dříve narozeným sourozencům může pochlubit celou řadou vítaných vylepšení a vychytávek.

Článek

Konec tajností! Při našich nedávných prvních jízdách s prototypy Volkswagenu ID.7 jsme vám řadu věcí museli tajit, nyní však automobilka uvolnila stavidla informacím o svém nejnovějším elektromobilu, aerodynamickém modelu ID.7, který přímo nahrazuje Arteon a do budoucna také Passat.

Uhlazený zvenku

Design uhlazeného sedanu (vlastně liftbacku) odpovídá tváři rodiny ID, jeho tvary pak diktovala primárně aerodynamika – díky tomu se může pochlubit součinitelem odporu pouhých 0,23 (kombinovaným s malou čelní plochou), což s celkovou efektivitou udělá zázraky. Navíc díky tomu stylem připomíná čtyřdveřové kupé.

Foto: Volkswagen

Technicky jde o liftback, u VW mu říkají fastback a klidně v něm můžete vidět i čtyřdveřové kupé. Každopádně je ID.7 fakt pěkné auto.

Na délku měří skoro pět metrů a rozvor činí téměř tři metry, takže nabízí vnitřní prostor pro posádku skoro jako ve Phaetonu, dostatek pohodlí tak bude mít i dospělák usazený na zadních sedadlech. K tomu si připočtěte 532 litrů pro zavazadla (prostor snadno přístupný výklopnými pátými dveřmi), který můžete rozšířit sklopením zadních sedadel až na více než 1600 litrů.

ID.7Arteon
Délka4 961 mm4 862 mm
Šířka1 862 mm1 871 mm
Výška1 538 mm1 450 mm
Rozvor2 966 mm2 837 mm
Objem zavazadlového prostoru532 l563 l
Foto: Volkswagen

Pokud vám přijde, že má ID.7 malý kufr, nezoufejte – není žádným tajemstvím, že VW chystá i praktičtější a prostornější verzi kombi (tady ho vidíte jako koncept ID Space Vizzion).

Uhlazený uvnitř

Interiér je pojatý v duchu minimalistické architektury, tlačítek je po kabině rozesetých naprosté minimum. Miniaturní informační displej před řidičem může působit nedostatečně, právě proto je však standardně doplněn velkým a barevným průhledovým displejem přímo v zorném poli, který poskytuje ty nejdůležitější informace a s navigací pomáhá prostřednictvím rozšířené reality.

Foto: Volkswagen

Interiér jde cestou minimalistického designu, výdechy klimatizace jsou nenápadně integrované a tlačítka byste spočítali na prstech jedné ruky nešikovného dřevorubce.

Veškeré funkce jsou pak soustředěny na plochu 15palcového dotykové infotainmentu na středu palubní desky. Na něm běží výrazně vylepšený systém, který má řešit chyby svých nepřehledných předchůdců – kromě přehlednějšího zobrazení a intuitivnějšího ovládání (včetně hlasového asistenta) má pevnou horní a spodní lištu usnadňující přístup k oblíbeným funkcím (nahoře) a ovládání klimatizace (dole). O snaze poučit se z předchozích přehmatů hovoří také osvětlená ovládací lišta pod spodní hranou infotainmentu, změnit hlasitost nebo nastavení teploty tak konečně zvládnete i za tmy.

Mezi dalšími highlighty interiéru ID.7 jmenujme ještě chytrou klimatizaci s výdechy ovládanými elektromechanicky (směr proudění vzduchu se tak nastavuje automaticky nebo manuálně v infotainmentu), ambientní osvětlení s 30 volitelnými barvami, pohodlné sedačky s vyhříváním/odvětráváním, masáží (nejen pro páteř a bedra, ale i pro oblast pánve) a certifikací AGR (pro zdravá záda), hifi Harman Kardon s 16kanálovým zvukem a výkonem 700 W nebo panoramatické střešní okno, které se na povel tlačítka umí zprůhlednit, nebo naopak zatmavit.

700 km na jedno nabití

Základem ID.7 je osvědčená „elektrická“ platforma MEB, ale již vylepšená mnoha inovacemi. Tou hlavní je nový elektromotor – stejný jako ten předchozí, ale výrazně efektivnější a podstatně výkonnější. Místo dřívějších 204 koní a 350 Nm nyní produkuje 286 koní a 545 Nm, které roztáčejí zadní kola přes jednostupňovou převodovku. Časem dorazí ještě výkonnější verze s pohonem všech čtyř kol.

Foto: Volkswagen

Volkswagen ID.7 zvládá nabíjení výkonem až 200 kW! To je skvělé na 400V architekturu.

Další inovací je baterie s vyšší kapacitou poskytující delší dojezd – základní verze Pro disponuje baterií o využitelné kapacitě 77 kWh (s nabíjecím výkonem až 170 kW), což jí umožňuje dojezd až 615 km, vyšší úroveň Pro S, která dorazí na trh později, nabídne větší bateriový balík s kapacitou 86 kWh (vyšší je i nabíjecí výkon 200 kW) znamenající dojezd až 700 km!

Asistovaná jízda

Za volantem prototypů ID.7 jsme si ověřili, že půjde o svezení velmi klidné, komfortní a tiché. Abyste si pohodu na palubě vychutnali ještě lépe, budete mít na povel celou řadu jízdních asistentů, které vám budou krýt záda a usnadňovat řízení. ID.7 vybavený adaptivním tempomatem a udržováním jízdy v pruhu vám umožní relaxovat při dálkových cestách po dálnici, teď navíc bude umět také automaticky změnit jízdní pruh. K přesnému vedení auta navíc využívá tzv. „swarm data“, tedy (anonymní) data o průjezdu ostatních aut VW daným úsekem – obejde se tak i bez jasně viditelného podélného značení (pruhů na vozovce), vystačí si totiž i s obrubníky nebo hranou vozovky.

Foto: Volkswagen

Jízda v ID.7 je pohodová i díky podpoře asistenčních systémů.

Zlepšení se dočkal i parkovací asistent, kromě podélného a příčného parkování (a zároveň také bezpečného vyjetí z těchto parkovacích míst) umožňuje i uložení manévrovacích pohybů (na vzdálenosti až 50 metrů) na vybrané parkovací místo, případně ho dokonce můžete zaparkovat na dálku prostřednictvím mobilní aplikace (dokáže vyparkovat uloženými manévry na dráze až 25 m).

Narozen v Německu

Volkswagen ID.7 tak bude více než důstojnou náhradou Arteonu – podobně pohledný, ještě prostornější a našlapaný tou nejmodernější technikou. Pozici vlajkové lodi značky VW podtrhuje jeho pokrokovost daná také inovovaným elektrickým pohonem se zvýšenou efektivitou, která mu umožňuje najet na jedno nabití podobnou vzdálenost jako jeho sourozencům se spalovacím motorem. Bude mu to všechno stačit, aby porazil silnou konkurenci od TeslyHyundai…?

To uvidíme již brzy, produkce v německém Emdenu začne v druhé polovině roku 2023, první vozy by k zákazníkům měly dorazit ještě letos na podzim. Českou cenu ještě neznáme, ale neoficiálně se hovoří o startovací částce kolem 1,5 milionu korun. Na další detaily si ještě budeme muset počkat…

Reklama

Načítám