Hlavní obsah

Volkswagen dává sbohem spalovacím motorům, poslední budou Passat, Tiguan a T-Roc

Foto: Volkswagen

Chystaný T-Roc bude jedním z posledních modelů značky se spalovacím motorem.

Automobilka Volkswagen slibuje na evropské půdě prodávat pouze elektrické modely už od roku 2033, tedy dva roky před plánovaným zákazem prodeje vozů se spalovacími motory. Do té doby musí stávající modely projít zásadními úpravami, některé nejspíš úplně skončí.

Článek

Konec aut poháněných pouze spalovacím motorem se pomalu blíží. Posledním tohoto typu, který uvede na trh automobilka Volkswagen, by měl být v roce 2025 výrazně modernizovaný T-Roc. „Model T-Roc bude jedním z našich posledních modelů se spalovacím motorem,“ sdělil generální ředitel VW Thomas Schäfer německému serveru Automobilwoche. „Jde o poslední model se spalovacím motorem, se kterým aktuálně pro Evropu počítáme, ostatní projdou většími úpravami. Další nové modely se spalovacím motorem neplánujeme.“

Lidé od VW cítí dopadající tlak na ukončení prodeje aut se spalovacími motory, byť Německo a další státy vyjednávají kompromisní řešení. Aktuálně bychom měli být svědky poslední generace spalovacích modelů z Wolfsburgu – koncem roku se má představit nový Passat a po něm Tiguan, v roce 2024 se představí crossover Tayron se spalovacím motorem pro čínský trh a v roce 2025 má dojít na modernizaci současného typu T-Roc.

Nabízí se otázka, co bude s ostatními modely. Pro oblíbený Golf ve Wolfsburgu plánují na příští rok zásadní modernizaci, aby mohl zůstat v nabídce až do konce dekády. U příští generace však se spalovacím motorem nepočítá. „Pokud se do roku 2027 svět vydá jiným směrem, než jakým momentálně míří, pak je možné, že vyvineme od základu nový vůz. Prozatím to ale v plánu nemáme,“ dodává Schäfer.

Foto: Škoda Auto

od 1. července 2022 je Thomas Schäfer generálním ředitelem divize osobních vozů německé značky Volkswagen.

Nadcházející emisní norma Euro 7 bude dost možná labutí písní pro kompaktní Polo – tady Schäfer poukazuje na fakt, že výše zmíněná „modernizace“ nutná k přežití modelů, tedy implantování hybridního systému, by u cenově dostupného Pola značně zvýšila pořizovací cenu, čímž by přišlo o svoji hlavní výhodu.

„Výsledkem by bylo, že modernizovaný model Polo s hybridním pohonem by se cenově nacházel v teritoriu připravovaného elektrického kompaktu ID.2all,“ podotýká Schäfer. „Vzhledem k prostředkům vynaloženým pro vývoj elektrického pohonu si nevyhnutelně musíte položit otázku, zda má smysl nabízet v segmentu B dva podobné modely.“

Nicméně ikonická jména jako například Golf nebo Tiguan v nabídce s největší pravděpodobností zůstanou i v čistě elektrické éře. V roce 2026 by se měl představit nový elektrický crossover, pravděpodobně zvaný ID.Tiguan.

Překvapivě se však nepočítá s výhradně elektrickým typem Golf, jehož pozici aktuálně zastupuje model ID.3. Jeho další generace postavená na technicky pokrokovější elektrické platformě SSP by se ale už mohla jmenovat třeba ID.Golf. To však uvidíme až tak za pět let…

Reklama

Načítám