Hlavní obsah

Novodobý Maluch? Čínská automobilka Leapmotor bude svůj malý elektromobil vyrábět v Polsku

Foto: Leapmotor

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Invaze čínských automobilek do Evropy pokračuje, nicméně nejen po moři, ale také suchou cestou vlastní výroby. Poté, co se BYD rozhodl postavit v Maďarsku velkou fabriku, tu máme Leapmotor, který si plácl s koncernem Stellantis a využije jeho továrnu v Polsku. Půjde snad o novodobý Polski Fiat?

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Vyšetřování Evropské komise ohledně dotování čínských automobilek při vstupu na evropské trhy je zase o něco dál, na základě čehož hrozí, že proti vozům přijíždějícím z této východní země budou zavedena represivní cla, která mohou dosáhnout až 25 %. A to by sankcionovaná auta znatelně zdražilo.

Někteří výrobci se tak rozhodli, že nebudou nic riskovat a raději postaví svoje fabriky na území EU. Učinil tak například BYD, který si vybral Maďarsko, zatímco společnost Leapmotor podepsala spolupráci s koncernem Stellantis a nejspíš už od letošního léta využije volné kapacity v továrně Stellantisu v polských Tychách, kde se vyrábí např. Fiat 500.

Foto: Leapmotor

T03 je rozměrově podobný Dacii Spring, zkrátka malé auto.

Do ní poputují z Číny montážní sety modelu T03, který je velký asi jako Dacia Spring. Možná si tento model vybavíte jakožto spalovací, nicméně do Evropy zamíří kvůli emisím a předpisům pouze elektrická verze.

Tenhle 74koňový prcek by měl na jedno nabití zvládnout až 280 km, což sice reálně bude tak půlka, nicméně neoficiálně se prodejní cena očekává hluboko pod půl milionem, což by způsobilo vrásky nejen Dacii, ale i Citroënu, který je součástí Stellantisu a chce v Evropě prorazit levným elektrickým modelem ë-C3 s cenou do 600 tisíc korun.

Spolupráce čínských a západních výrobců je ovšem logická, protože roste tlak na produkci levných elektromobilů, což evropské firmy zatím neumí, zatímco ty čínské musejí v Evropě obvykle čelit řadě negativních faktorů, a to od nulového zázemí a Damoklova meče ve formě sankcí po takřka žádnou evropskou historii, chabou síť dealerství/servisů a rozličnou důvěru zákazníků.

Stellantis nicméně vlastní 21% podíl v Leapmotoru, přičemž tuto značku chce ve zbytku světa promovat a začít Evropou. A kdoví, třeba si pak jednoduše T03 vypůjčí, nazve ji New Polski Fiat a bude ji prodávat za přijatelné peníze všem, kterým prostě stačí laciné přibližovadlo do práce a na nákupy, ale nechtějí jezdit autem čínské značky.

Reklama

Načítám