Hlavní obsah

Že čínské automobilky hrají na cenu? Hyperluxusní nesmysl s výkonem 1000 koní se prodává za cenu, která je úplně mimo

Foto: Dongfeng

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Tenhle vrcholný výdobytek průmyslu Čínské lidové republiky působí jako z jiného světa: Vypadá jako Hummer, nabídne výkon přes 1 000 koní, luxusní výbavu, krabí chůzi a další vychytávky, ovšem také si nastavil svoji finanční laťku hodně, ale hodně vysoko.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Na délku má skoro 5 metrů, na šířku takřka 2,1 metru a na výšku necelé 2 metry a svým tanku podobným designem připomíná americký Hummer. Jmenuje se Dongfeng M-Hero 917 a jde o čínský model, jehož základy byste mohli hledat ve vojenských automobilech.

Foto: Dongfeng

Na délku tento kolos měří skoro 5 metrů.

Díky tomu jsou jeho off-roadové kvality nezpochybnitelné. Základní světla výška tohoto vozu je 230 mm, nicméně lze ji zvýšit až o 105 mm, popřípadě snížit o 45 mm. Informační brožura také udává stoupání až 100 %, což odpovídá 45 stupňům. Brodivost má být 900 mm, průměr otáčení slušných 10,2 metru.

Pětimístný model přijíždí ve dvou variantách: plně elektrické a elektrické s prodlužovačem dojezdu. Čistokrevný elektromobil o výkonu 1 087 koní a točivém momentu 1 400 Nm má čtyři elektromotory, ternární trakční akumulátor s kapacitou 142,7 kWh, akceleraci z místa na stovku zvládne za 4,2 sekundy a na jedno nabití by měl ujet 505 km podle velmi optimistické čínské normy CLTC, což je v přepočtu na evropské WLTP jen 388 km.

Model s prodlužovačem dojezdu nabídne celkový výkon 815 koní, točivý moment 1 050 Nm, tři elektromotory, ternární trakční akumulátor s kapacitou 65,9 kWh průběžně dobíjený spalovacím motorem o objemu 1,5 l a zvládne zrychlit z nuly na sto za 6 sekund.

Dojezd čistě na elektřinu je dle CLTC 200 km, tedy 154 km dle WLTP. Při využití paliva z 84litrové nádrže pak kombinovaný dojezd dle CLTC činí 1 026 km, tedy 789 km dle WLTP.

Foto: Dongfeng

Dojezd po přepočtu na WLTP není kdovíjaký, ale jako mama taxi do Prahy poslouží celkem spolehlivě.

V základní výbavě M-Hero 917 najdete např. 20palcové disky, LED světla, panoramatickou střechu, audio se 16 reproduktory, automatickou klimatizaci, tepelné čerpadlo, rozprašovač vůně, systém čistící vzduch v kabině, kožené sedačky s ventilací a výhřevem, hned čtyři LCD obrazovky (3 vpředu, 1 vzadu), bezdrátovou nabíječku mobilů o výkonu 50 W, head-up displej, navigaci, velký balík asistenčních systémů, airbagy, mód krabí chůze, uzávěrky diferenciálů nebo třeba noční vidění.

Foto: Dongfeng

Výbavou je model již v základu natřískaný až po strop, našlo se ale ještě dost prostoru na další příplatky.

V rámci příplatků se nabízí střešní platforma, naviják, dřevěný stolek, výsuvné nášlapy, rezervní kolo, prémiová stropnice, koberce, tažné zařízení či kované 20palcové disky. Volitelné barvy karoserie jsou černá, šedá a zelená, zatímco interiér lze mít za příplatek šedý nebo oranžový.

Elektrická čtyřkolka s třímetrovým rozvorem má pohotovostní hmotnost otypovanou na 3 293 kg, takže do ní teoreticky naložíte leda dva cestující a něco málo do kufru. Prakticky ovšem hmotnost nevychází na pětimístné provedení, takže je buď chyba v technických datech, anebo na tento vůz bude potřeba řidičák skupiny C.

To provedení se zážehovým prodlužovačem dojezdu (rovněž 4 × 4) má pohotovostně vážit jen 3 130 kg, což je stále šílená hodnota. Oproti elektrické ovšem může ta s pomocným spalovacím motorem tahat přívěs o hmotnosti 750/1 500 kg.

A teď ty ceny. Sedíte? Model s prodlužovačem dojezdu (REV) stojí 3 599 900 Kč s DPH, zatímco plně elektrická verze vyjde na 4 159 000 Kč. Záruka je pak 5 let nebo 100 000 km. Tak co, vyměníte svoje BMW XM za tohoto čínského mastodonta, nebo raději koupíte ojeté Lamborghini?

Reklama

Načítám