Hlavní obsah

V Číně postavili monstrum. Šílené SUV s výkonem 1000 koní, gigantickou baterkou a helipadem pro dron budou prodávat i v Evropě

Foto: Dongfeng Mengshi

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Je zlý, je extrémní, je čínský a míří do Evropy. Subznačka Mengshi státního gigantu Dongfeng připravuje na export do Evropy svoje drsné elektrické SUV pojmenované číslem 917. Tento divoký model nabídne výkon přes 1 000 koní, prodlužovač dojezdu i vlastní helipad pro dron. A až uvidíte jeho crash test, budete ho chtít!

Článek

Zatímco evropské automobilky se kolikrát předhánějí o to, kdo představí divočejší koncept, tak v Číně namísto toho danou šílenost prostě vyvinou a postaví na značky. Stejně tomu bylo i v případně jedné subznačky Dongfengu, která se čínsky jmenuje Mengshi, ovšem v překladu do angličtiny je to M-Hero (M-hrdina).

Foto: Dongfeng Mengshi

Mengshi se překládá jako M-Hero (M-hrdina).

Tato státem ovládaná značka věnující se běžně vojenským vozidlům vypustila na civilní trh SUV model 917. I když model, spíše pojízdnou pevnost, která má kromě řady terénních vychytávek i vlastní helipad pro dron. Nedávno však firma oznámila, že pracuje na certifikacích pro evropský trh, kam plánuje vstoupit po březnu 2024. Takže, na co se máme těšit?

Na SUV mašinu s rozměry 4 987 × 2 080 × 1 935 mm a rozvorem 2 950 mm. Překvapeni? Automobil je jen o něco málo větší než Škoda Kodiaq. Na trh by měla dorazit rovnou dvě provedení, a to plně elektrické a elektrické s prodlužovačem dojezdu.

Čistokrevná elektřina se pyšní čtyřmi elektromotory o výkonu 800 kW (1 087,6 koně), zrychlením z nuly na sto za 4,2 sekundy a obřím trakčním NMC akumulátorem o kapacitě 142,7 kWh, který dodává společnost CATL, s níž peče například i koncern Stellantis.

Jistě se ptáte na hmotnost, která činí šílených 3 293 kg, z čehož vyplývá, že pro Evropu bude muset klesnout, aby nešlo o dvoumístnou variantu s mizerným užitečným zatížením. Každopádně podle čínského měřícího protokolu CLTC, který je poměrně optimistický, automobil zvládne ujet na jedno nabití 505 km.

Myslíme si ovšem, že vůz bude defenzivní jízdou reálně zvládat jezdit okolo 35 kWh na sto kilometrů, podobně jako elektrický Ford F-150. To by znamenalo kombinovaný dojezd cirka 400 kilometrů.

Crash test

Podívejte se, jak automobil dopadne po čelním nárazu v rychlosti 50 km/h do překážky pohybující se stejnou rychlostí. Nejde o naprostý tank?

Crash test modelu M-Hero 917.Video: Dongfeng Mengshi

Druhým provedením je elektromobil se spalovacím prodlužovačem dojezdu, který hostí tři elektromotory naladěné na 600 kW (815,7 koně). Ty čerpají energii z akumulátoru o kapacitě 65,8 kWh, jejž během jízdy nabíjí krom rekuperace přeplňovaný benzinový motor 1,5 litru o 197 koních. Palivová nádrž má objem 85 litrů a certifikovaný dojezd dle CLTC činí 1 032 km. Reálně ovšem zase počítejte o něco méně.

Foto: Dongfeng Mengshi

Nechybí ani luxusní interiér plný kůže a obrazovek.

Interiér je pak neméně luxusní, protkaný kůží a třemi hlavními displeji. Výrobce v prvé vlně bude v rámci Evropy cílit na Německo, Francii, Norsko a Švédsko. Pokud M-Hero 917 do Evropy skutečně dorazí, moc přímých konkurentů mít nebude. Zejména pak, pokud si udrží slušnou cenu.

Na domácím trhu totiž stojí varianta s prodlužovačem dojezdu 637 700 juanů, tedy asi dva miliony korun, zatímco čistokrevná elektrika vyjde na 697 700 juanů, což dělá v přepočtu 2,2 milionu korun. Pro Evropu ovšem budou ceny pravděpodobně vyšší.

Reklama

Načítám