Hlavní obsah

Monstrózní BMW XM oficiálně: 748koňové SUV divize M je nejsilnější „eMko“ všech dob

Foto: BMW

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jeden z nejočekávanějších bavoráků letošního roku oficiálně přijíždí. Mnichovská sportovní divize BMW M odhaluje svůj historicky druhý vlastní model a představuje světu BMW XM, nové vlajkové SUV a nejsilnější „Mkový“ bavorák všech dob. S plug-in hybridním osmiválcovým pohonem slibuje pořádnou sílu a v budoucnu bude mít až 1 000 newtonmetrů!

Článek

Legendární divize BMW M v letošním roce slaví 50. výročí a při příležitosti jubilea si naděluje velkolepý dárek. Už v loňském roce nás mnichovská značka doslova ohromila agresivní studií Concept XM a slíbila, že usiluje o to, aby se stal realitou. A teď je tady! Tovární sportovní divize BMW představuje svůj historicky druhý vlastní model, jakým neoficiálně navazuje na ikonický supersport BMW M1.

Jmenuje se BMW XM a je novým vrcholným bavoráckým SUV. V portfoliu mnichovské značky se tak pochopitelně zařazuje nad v současnosti nejvýkonnější a nejrychlejší SUV modely divize M, jakými jsou X5 M a X6 M. A současně se výrazně odlišuje od všeho, co jsme v nejnovější historii automobilky viděli. Designérům se totiž povedlo zachovat základní myšlenku a rysy extrémně svérázného konceptu a obojí přenesli i do sériové výroby.

Foto: BMW

BMW XM je prvním vlastním modelem divize BMW M v moderní historii. Neoficiálně tak navazuje na legendární supersport BMW M1

Inovativní agresivní design doplňuje vintage nádech a luxus

Nové BMW XM je agresivně vyhlížející mastodont na obrovských až 23palcových kolech, s drsným zevnějškem a s ostrými hranami. Majestátní charakteristické ledvinky ve tmě svítí a doplňují je rozdělené čelní světlomety inspirované nejnovějšími modely i7 X7. Decentnější záď pak zaujme zejména výraznými odsazeními linie střechy, kde jsou ve vzniklých horních rozích zadního okna gravírovaná loga BMW. Automobilka tak odkazuje na jeden z nejosobitějších rysů originálního BMW M1.

Až dechberoucí inovativní design však návrháři nepřenášejí do luxusního interiéru, kde najdeme známou architekturu nejmodernějších bavoráků. I nejrychlejší „Mkové“ SUV zakládá na nejnovějším multimediálním systému iDrive 8 se dvěma propojenými obrazovkami a standardně dodávaným head-up displejem. Automobilka slibuje pohodlí a příjemnou atmosféru na zadních sedadlech v exkluzivním salónku M Lounge, rozsáhlou individualizaci i širokou škálu asistenčních systémů.

Foto: BMW

Luxusní interiér elektrifikovaného BMW XM vychází z nejmodernější bavorácké architektury a snaží se nabídnout příjemnou vintage atmosféru

Speciálním prvkem je i strop z Alcantary, dodávající interiéru extravagantní nádech. Jeho exkluzivní čalounění je navíc vybaveno integrovaným osvětlením se světlovodnými trubicemi s optickými vlákny obsahujícími 100 jednotek LED pro dynamické světelné efekty. Automobilka přepychový interiér spojuje hlavně s autenticitou, což na oficiálních fotkách zdůrazňuje ukázkovou „vintage“ barevnou kombinací.

Nejsilnější BMW M všech dob, ale ne nejrychlejší

První originální bavorák divize M v moderní historii přijíždí s plug-in hybridním pohonem M Hybrid, jaký se v budoucnu objeví i v nejnovější generaci BMW M5 a dalších osmiválcových „Mkových“ modelech. Inženýři pro BMW XM zvolili novou jednotku S68, tedy dvakrát přeplňovaný 4,4litrový V8. Jen spalovací motor M TwinPower Turbo sám o sobě vyvine nejvyšší výkon 490 koní (360 kW) a točivý moment 650 Nm od pouhých 1 600 otáček za minutu.

Foto: BMW

Standardní BMW XM v budoucnu doplní i výkonnější varianta Red Label, nabízející masivní točivý moment až 1 000 newtonmetrů

BMW XM však dosahuje maximální síly až s jediným elektromotorem o 197 koních (145 kW) a 280 Nm, integrovaným do osmistupňového automatu. Ten čerpá elektrickou energii z lithium-ion akumulátoru s využitelnou kapacitou 25,7 kWh. Kombinovaný výkon vrcholného „Mkového“ SUV následně dosahuje 653 koní (480 kW) a maximální točivý moment 800 Nm je k dispozici ve velmi širokém spektru 1 600 až 5 000 ot./min.

A když na to pořádně šlápnete, oficiální údaje slibují akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a maximální rychlost 250 km/h, přičemž s volitelným balíčkem M Driver's Package vzroste až na 270 km/h. Automobilka navíc dodává, že elektrifikované BMW XM jezdí i čistě na elektřinu, a to do vzdálenosti přibližně 85 kilometrů s omezenou maximální rychlostí na 140 km/h.

Foto: BMW

Nový plug-in hybridní pohon s osmiválcem a jedním elektromotorem disponuje akumulátorem s využitelnou kapacitou 25,7 kWh. Nabíjecí port najdete za levým předním kolem

Nejsilnější BMW M v historii však v reálném světě bohužel nepřekonává dynamiku dnešních slabších čistě spalovacích sourozenců. Jednou z hlavních příčin je až extrémní hmotnost přesahující 2,7 tuny. Vrcholné plug-in hybridní SUV technici divize M vybavili pohonem všech kol M xDrive se sportovním zadním diferenciálem a speciálně naladěným elektronickým adaptivním podvozkem a aktivními stabilizátory se 48voltovým elektrickým systémem pro okamžitou změnu odporu.

Na podzim následujícího roku BMW M připravuje uvedení i ještě výkonnější varianty XM Label Red, která se stane novým nejsilnějším „Mkem“ všech dob. Automobilka připravuje posílení osmiválcového plug-in hybridního pohonu na extrémních kombinovaných 748 koní (550 kW) a až 1 000 Nm! Zákazníkům tak chce nabídnout maximální zážitek z jízdní dynamiky svého vlajkového modelu.

Zcela nové BMW XM se začne vyrábět ještě před koncem letošního roku v americké továrně ve Spartanburg v Jižní Karolíně. Oficiální česká cena začíná od 4 339 400 Kč.

Reklama

Načítám